مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: از 28 اسفندماه 93 تا هفتم فروردین ماه جاری، بیش از دو میلیون و 144 هزار و 423 نفر شب مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این استان اسکان یافتند.
کد خبر: ۱۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 28 March 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،مصیب امیری افزود: این مسافران در واحدهای اقامتی استان فارس شامل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، چادرهای مسافرتی، سالن های ورزشی، کلاس های مدارس و خانه های استیجاری اسکان داده شدند.

وی اضافه کرد: امسال با تمهیدات ایجاد شده میزان نفر شب اقامت در استان فارس نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و ظرفیت استان فارس در این بخش به 550 هزار نفر شب رسیده است.

امیری اظهارداشت: تعداد 50 هتل، 13 هتل آپارتمان و 135 مهمانپذیر به مسافران و گردشگران استان فارس در ایام مختلف از جمله نوروز خدمات می دهند.

وی اضافه کرد: به منظور ارایه خدمات بهتر به مسافران نوروزی استان فارس ظرفیت مراکز اقامتی استان در این مدت افزایش مطلوبی داشته بطوری که در هتل ها برای هفت هزار و 500 نفر، در مهمانپذیرها 15 هزار و 500 نفر و در هتل آپارتمان ها یکهزار و 400 نفر ظرفیت اقامت ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ادامه داد: همچنین امسال علاوه بر مراکز اقامتی، یکهزار و 200 خانه استیجاری برای میهمانان نوروزی استان شناسایی و ساماندهی شدند که اطلاعات این خانه ها در مبادی ورودی شهرها در اختیار مسافران قرار می گیرد.



**اسکان بیش از 496 هزار مسافر نوروزی در مدارس استان فارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: از 28 اسفندماه 93 تا امرو هشتم فروردین 496 هزار و 860 تن از مسافران نوروزی در قالب 99 هزار و 372 خانواده در مدارس و فضاهای متعلق به آموزش و پرورش این استان اسکان یافته اند.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حق شناس روز شنبه در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز افزود: در مجموع یک میلیون و 242 هزار و 150 نفر روز در این مدت در مدارس فارس اسکان یافتند.

وی اضافه کرد: تیم های پشتیبانی برای بازدید از تاسیسات مدارس محل اسکان تشکیل شده اند تا نواقص احتمالی این مدارس را برطرف کنند.

حق شناس بیان کرد: در این بازدیدها، وسایل و لوازمی که مورد استفاده میهمانان نوروزی قرار می گیرد از قبیل پتو، ملحفه، فرش و غیره از نظر تمیز بودن و رعایت مسائل بهداشتی کنترل می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس افزود: در مقطع کنونی، همه کلاس های درس و نمازخانه های مدارس در شهر شیراز تکمیل است.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این بود که جمعه شب با پایان یافتن مرحله اول تعطیلات نوروزی کمی از ازدحام ستادهای اسکان در آموزش و پرورش کاسته شود ولی در عمل این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: با توجه به این وضعیت انتظار می رود میزان آمار اسکان میهمانان نوروزی در فارس در روزهای یاد شده رشد قابل توجهی داشته باشد.

گزارش خبرنگار ایرنا، از چهار ستاد اسکان مسافران نوروزی آموزش و پرورش شیراز حاکی است، همه کلاس های درس و نمازخانه ها و حتی سالن ها و راهروهای مدارس این استان مملو از میهمانان نوروزی است.

براساس این گزارش، برخی میهمانان نوروزی ساعت ها برای پذیرش مکان مناسب و مورد نظر خود در این ستادها به انتظار می نشینند.

خیابان آصف از انشعابات خیابان آزادگان در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز از جمله مکان هایی است که شمار زیادی از میهمانان نوروزی در فضای سبز مجاور آن اقدام به برپایی چادر کرده اند.

این در حالی است که در شهر شیراز، هفت هزار و 569 کلاس، هشت سالن ورزشی، سه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و سه خوابگاه دانش آموزی و اردوگاه شهید دستغیب برای میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

در سراسر استان فارس نیز 18 هزار و 300 کلاس برای این امر مهیا شده اند.

به گفته فرشید سیاری مدیرکل تعاون و رفاه وزارت آموزش و پرورش و دبیر ستاد اسکان نوروزی این وزارتخانه، تا پایان روز ششم فروردین و با پایان یافتن دور نخست مسافرت های نوروزی، استان های فارس، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب بیشترین پذیرش و اسکان مسافران در مدارس را در کشور به خود اختصاص داده اند.



* افزون بر یک میلیون نفر از مکان های تاریخی فارس دیدن کردند



معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: از 25 اسفند 93 تا روز هفتم فروردین ماه جاری، یک میلیون و 291 هزار و 320 نفر از گردشگران و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی - فرهنگی زیر پوشش این اداره کل بازدید کردند.

سید موید محسن نژاد، روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت آرامگاه حافظ با 328 هزار و 980 نفر بازدیدکننده در رتبه نخست اماکن تاریخی فرهنگی استان فارس قرار دارد.

وی ادامه داد: مجموعه جهانی تخت جمشید با 304 هزار و 281 نفر از و آرامگاه سعدی با 232 هزار و 608 نفر بازدید کننده در رتبه های دوم و سوم هستند.

محسن نژاد اظهارداشت: همچنین 106 هزار و 789 نفر از مجموعه جهانی پاسارگاد و 106 هزار و 60 نفر از مجموعه فرهنگی ارگ کریمخانی شیراز دیدن کردند.

وی بیان کرد: شمار بازدیدکنندگان اماکن تاریخی زیرنظر اداره میراث فرهنگی فارس از 25 اسفندماه 93 تا هفتم فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 3.5درصد افزایش داشته است.

آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس است.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد ،کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی تحت پوشش میراث فرهنگی استان فارس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار