استاندار یزد از دانش‌آموزان رای اولی استان یزد خواست تا در انتخابات پیش‌رو حضوری پرشور و موثر داشته باشند.
کد خبر: ۱۷۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 26 January 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی، ظهر امروز در همایش استانی فصل حضور و جشن تکلیف سیاسی دانش‌آموزان استان یزد، ضمن با اهمیت دانستن دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برگزاری این جشن تکلیف سیاسی برای شما، نماد حضور حماسی، موثر و پرشور دانش‌آموزان رای اولی در انتخابات پیش‌رو است.

وی افزود: وقتی انسان به سن تکلیف می‌رسد و برایش جشن تکلیف می‌گیرند، مسئولیت‌های بسیاری بر عهده او گذاشته می‌شود و آمادگی حضور و پذیرش مسئولیت‌های مختلف در جامعه را می‌تواند داشته باشد.

میرمحمدی ادامه داد: علت اینکه جشن تکلیف سیاسی را جدای از جشن تکلیف مذهبی برگزار می‌کنیم، این است که در قانون جمهوری اسلامی ایران، سن رای‌دهندگان 18 سال اعلام شده و ما نیز در برگزاری انتخابات، تابع قانون انتخابات هستیم.

استاندار یزد تاکید کرد: در انتخابات پیش‌رو نه تنها شما دانش‌آموزان باید حضوری پرشور و تاثیرگذار در انتخابات داشته باشید بلکه می‌توانید سایر اعضای خانواده خود را نیز به حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنید.

میرمحمدی با برشمردن خصوصیات یک نماینده اصلح یادآور شد: باید به کسانی رای دهیم که با مشکلات مردم آشنا باشند، به مردم وعده‌های بی‌اساس ندهند و نسبت به ملت وفای به عهد داشته باشند، دلسوز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران باشند و با وضع قوانین بتوانند موجبات پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کنند.

وی اظهار داشت: شما دانش‌آموزان امروز وارث فرهنگ غنی و میراث نسل گذشته ایران اسلامی هستید و باید با دانایی و توانایی، ضمن اینکه این فرهنگ غنی و هویت تاریخی عظیم را حفظ می‌کنید، تلاش کنید تا این دستاورد ارزشمند در سراسر جهان گسترش یابد و مردم تمام دنیا بتوانند از فرهنگ غنی ایران اسلامی برخوردار و بهره‌مند شوند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شما دانش‌آموزان آینده‌سازان میهن اسلامی هستید، عنوان کرد: توانایی ما در دانایی ما نهفته است و دانایی برای هر ملت و جامعه‌ای اصلی‌ترین سرمایه آن ملت و جامعه بشری است.

وی ادامه داد: هر سال در مهرماه، رئیس جمهور سئوالاتی را مطرح می‌کند و پاسخ‌های دقیق شما به سئوال مهر رئیس جمهور نشان از توانمندی، خلاقیت، دانایی و استعداد بالای دانش‌آموزان استان در عرصه‌های مختلف دارد.

استاندار یزد به پرسش مهر رئیس جمهور در سال جاری مبنی بر اینکه بعد از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، فرصت‌های پیش‌روی ما چیست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت‌ها استفاده کنیم، اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است در دوران پساتحریم، همانگونه که شما دانش‌آموزان با تیزهوشی پاسخ داده‌اید، با برنامه‌ریزی صحیح به تکنولوژی‌های برتر دست یابیم و گسترش علم و فناوری را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: برندسازی کالاهای تولید داخلی، حضور موثر در بازارهای کشورهای دیگر و اعتمادآفرینی در بازارهای بین‌المللی از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار مسئولان کشور قرار گیرد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: البته نباید تنها بر روی مسائل اقتصادی تمرکز کنیم بلکه لازم است مباحث فرهنگی، پژوهشی، اجتماعی و علمی نیز در روابط ما با سایر کشورهای جهان مورد توجه قرار گیرد و روش‌های ارتباطی موثر در روابط بین‌المللی را مدنظر قرار دهیم.

در این مراسم 10 نفر از نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی استان یزد و برگزیدگان پرسش مهر رئیس جمهور به بیان مسائل و نقطه‌نظرات خود پرداختند و در پایان این همایش استانی، از نفرات برتر و دانش‌آموزان برگزیده استان یزد در پاسخ به پرسش مهر رئیس جمهور در سال 93 تقدیر شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار