رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال با بیان اینکه بانک اطلاعات مشاهیر و مفاخر خلخال گردآوری می‌شود، گفت: مفاخر فرهنگی و مشاهیر علمی معرف جایگاه خلخال و کوثر است.
کد خبر: ۱۶۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 25 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الله درخشان پیش از ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه شناسایی مفاخر و مشاهیر فرهنگی شهرستان خلخال و کوثر اظهار کرد: مفاخر علمی و مشاهیر علمی معرف جایگاه خلخال و کوثر، شاهرود و خورش رستم و بخش فیروز است.

وی هدف از این جلسه را گردآوری بانک اطلاعاتی جامع از فرهیختگان علمی و مشاهیر تاریخی و فرهنگی برای شهرستان خلخال و کوثر عنوان کرد و گفت: هر چند در گذشته تلاش‌های زیادی از سوی اندیشمندان مولفان و نویسندگان شهرستان خلخال و کوثر و شاهرود برای معرفی مشاهیر در قالب کتاب نوشته شده است ولی این کافی نبوده و باید این بانک جامع تکمیل‌تر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال با اشاره به مفاخر علمی و فرهنگی و تاریخی شهرستان خلخال و کوثر یادآور شد: بحث طبقه‌بندی در حوزه‌های مختلف به صورت میدانی و منطقه‌ای با استفاده از تذکره‌ها، زندگینامه‌ها و دست‌نامه‌ها می‌تواند در معرفی مشاهیر و مفاخر علمی تاثیرگذار باشد که استفاده از این منابع می‌تواند این بانک اطلاعاتی جامع در سطوح منطقه‌ای، استانی، ملی و فراملی در سطح وسیعی گسترش دهد.

درخشان با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره و رشادت مردم خلخال در دفاع از انقلاب اسلامی و نقش برجسته مردم این شهرستان در قیام بر علیه رژیم ستمشاهی ادامه داد: شهرستان خلخال در این راستا اولین شهید انقلاب اسلامی را تقدیم کرده و روز ششم و هفتم بهمن ماه سالروز قیام مردم خلخال در تاریخ خلخال است.

در این جلسه جابر قربانزاده معاون فرماندار خلخال نیز با اشاره به صبغه فرهنگی و تاریخی خلخال تلاش ویژه این کمیته را خواستار شد و گفت: شهرستان خلخال و کوثر دارای اصالت فرهنگی و تاریخی ویژه در استان اردبیل بوده و این صبغه فرهنگی باید با معرفی مشاهیر تاریخی و فرهنگی به نسل نو استمرار یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار