در آیین انقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی مشهد و حوزه هنری خراسان مطرح شد؛
جامعةالمصطفی العالمیه مشهد و حوزه هنری خراسان با هدف بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های مشترک دو نهاد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۱۶۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 25 January 2016
به گزارش تابناک رضوی؛ حوزه هنری خراسان و جامعة المصطفی مشهد  با رویکرد بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های مشترک طرفین، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهمنامه با هدف بررسی و گسترش فعالیت های همسو در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تبیین شایسته های ناب محمدی صلی الله علیه و آله  و بهره گیری هرچه بیشتر از ابزار هنر در راه نشر معارف اسلام ناب و مکتب اهل بیت علیهم السلام منعقد شد.

بنابراین گزارش، این تفاهمنامه در جلسه ای با حضور حجةالاسلام و المسلمین محمدحسین مهدوی مهر رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد و سیدجواد رفائی سعیدی رئیس حوزه هنری خراسان و جمعی از مسئولان دو نهاد برگزار شد.
 
سید جواد رفائی سعیدی رئیس حوزه هنری خراسان در این جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با جامعةالمصطفی مشهد گفت: با توجه به حضور گسترده زائران غیرایرانی در مشهد متأسفانه بحث انقلاب اسلامی، ارزش های آن و انتقال این ارزش ها مغفول مانده است.
 
وی افزود: مشهد 2017 فرصت مناسبی برای انجام این مهم است و می توان در همین فرصت باقیمانده، یکسری از کارهای فاخر حوزه هنری را در حوزه های شعر، داستان، مقالات ادبی و تحلیل های سیاسی ترجمه و به عنوان هدیه به زائران اهدا نمود. هرچندشاید موفق به انتقال این آثار به کشورهای هدف نشویم اما برانگیختن و القاء اندیشه ها و ارزش های این انقلاب می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
 
رفائی در حوزه دوبله فیلم های محتوایی و فاخر موجود در حوزه هنری اظهار داشت: حوزه هنری دنبال انجام کارهای جدید و نو است. ما فیلم های خوبی در حوزه دفاع مقدس، ارزش های خانواده داریم که باید به زبان های مختلف برگردان(دوبله) شوند. هرچند می توان این آثار را زیرنویس کرد اما زیرنویس با پرت کردن حواس مخاطب از تأثیر مطلوب بر ضمیر وی می کاهد.
 
وی تصریح کرد: در این رابطه هم مترجم های بومی مسلط به اصطلاحات رایج در هر کشور می توانند بر عمق تأثیر مطلوب بیافزایند و خوشبختانه جامعةالمصطفی از این حیث هیچ کمبودی ندارد.
 
رئیس حوزه هنری خراسان یادآور شد: سال 2017 بهترین زمان برای بهره وری حداکثری مطلوب از ابزار هنر، برای تبیین و انتقال ارزش های نظام مبتنی بر اندیشه های امام راحل ره، اسلام ناب محمدی و مکتب نورانی تشیع است.
 
وی عنوان کرد: نگاه دشمن ایجاد فاصله میان دین و هنر است چرا که یک هنرمند توانمند در یک کشور، می تواند جمعیتی را متحول کند.
 
رفائی اذعان کرد: اگر می خواهیم هنر را به حالت معنوی و ذات قدسی اش برسانیم نیازمند به حضور یک مجموعه از طلاب علاقمند به هنر هستیم.
 
وی با ابراز تأسف از عدم درک صحیح از حوزه هنر در برخی اقشار اظهار داشت: متأسفانه بیشتر جهت گیری های ناخواسته برخی افراد امروز، همسو و در تأمین خواسته های دشمن است و این بدان جهت است که درک درستی از کارآمدی ابزار هنر در عرصه فعالیت های دینی حاصل نشده است.
 
رئیس حوزه هنری خراسان یادآور شد: امروز نظام آموزش و پرورش ما به این نتیجه رسیده است که تبیین بسیاری از مباحث دینی در قالب ترکیبی از هنر و ابزارهای هنری می تواند بسیار مؤثرتر واقع گردد.
 
وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است در جامعه امروز تبادل خدمات متقابل میان اسلام و هنر ضروری است. همچنین با توجه به مقوله فقه هنر که به تازگی ایجاد شده است اگر به درستی مدیریت و پیگیری شود می تواند مطلع ورود خانواده های متدین به عرصه هنر و کاهش آسیب های موجود در این عرصه گردد.
 
رفائی خاطر نشان کرد: ما امروز در بخش های سینما، فیلم کوتاه، تئاتر و نمایش، رمان و داستان نویسی، هنرهای تجسمی نظیرکاریکاتور، در رشته های عکاسی و خوشنویسی، نقاشی، پوستر در حال فعالیت هستیم و معتقدیم تعامل طلاب و هنرمندان می تواند ارزشمند و موجب اعتلای فرهنگ غنی اسلام ناب با بهره گیری از ابزار تأثیرگذار هنر و هنرمند باشد.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار