کد خبر: ۱۶۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 25 January 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان از شناسایی ردپای تازه پلنگ در منطقه شکار ممنوع این شهرستان خبر داد.

حشمت‌الله کشیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طالقان اظهار داشت: بر اساس اجرای یک طرح ملی مبنی بر سرشماری زمستانه حیات وحش در استان البرز، این طرح در اواخر ماه گذشته در مناطق مختلف شهرستان طالقان با بهره‌گیری از محیط‌بانان و گروه‌های حامی محیط زیست و گروه‌های محلی اجرا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شیوع یافته بود، این طرح با جدیت، دقت و حساسیت بسیار زیادی اجرایی شد.

این مسئول افزود: خوشبختانه توانستیم نتایج خوبی نیز از اجرای سرشماری فوق گرفته و یکی از نتایج آن شناسایی مستقیم بیش از 2400 راس کل و بز وحشی در مناطق مختلف شهرستان طالقان بود.

کشیری گفت: این حیوانات به صورت مستقیم شناسایی شده و به طور قطع تعداد کل و بز وحشی زنده در منطقه بیش از این رقم است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از نتایج بسیار خوشحال کننده سرشماری زمستانه امسال، شناسایی چند ردپای تازه پلنگ در مناطق مختلف شهرستان طالقان از جمله مناطق شکار ممنوع و حتی در محدوده تعدادی از روستاهای حریم شهر بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان از شناسایی گفت: مشاهده این ردپاها موجی از خوشحالی را در میان محیط‌بانان و دوستداران محیط زیست و گونه‌های جانواری در استان البرز و کشور ایجاد کرده است.

کشیری افزود: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود، برای حفظ و حراست از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری منطقه اقدام شود.

وی با اشاره به سکونت تعداد کثیری از مردم شهرستان طالقان در مناطق روستایی گفت: باید رسانه‌ها پیش‌قدم شده و برای افزایش آگاهی مردم مناطق روستایی طرح‌های ویژه‌ای را اجرا کرده و همکار و یاور محیط زیست باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار