معاون امور فنی و عمرانی شهردار اردبیل گفت: سال آینده کل بهسازی رودخانه بالیقلوی اردبیل از پل عطایی تا پل زرناس به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۱۶۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 24 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سیدرجب شمس عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در حال اجرای شهرداری اردبیل اظهار کرد: ما در تلاش هستیم در سال آینده با رهنمودها و پیگیری‌های شهردار اردبیل و اعضای شورای شهر که تاکید بر اجرای پروژه‌های توسعه‌محور را دارند، برخی از این پروژه‌ها را عملیاتی و اجرایی کنیم که اقدامات اولیه آنها از نیمه دوم سال‌جاری با انجام فازهای مطالعاتی، تملک، زیرسازی و بازگشایی مسیر انجام شده و نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از آنها در سال‌های آینده اقدام می‌کنیم.

وی در مورد اهم این پروژه‌ها تصریح کرد: از مهمترین این پروژه‌ها احداث پل روگذر قدس است که برای ساکنان شهر اردبیل از اهمیت خاصی برخوردار است که با تلاش و پیگیری شهردار اردبیل در دهه فجر قرار است عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

معاون امور فنی و عمرانی شهردار اردبیل گفت: در کنار آن احداث پل نیایش و تعریض پل هوایی بسیج، ادامه کمربندی دوم با اتصال به بزرگراه ولایت به همراه احداث پل زیرگذر و پل روی رودخانه در آن مسیر در دستور کار است.

شمس در مورد طرح‌های اجرایی فنی و عمرانی در منطقه نمونه گردشگری شورابیل افزود: در این مجموعه تکمیل کمربندی سواره‌روی شورابیل با احداث و تکمیل خیابان‌های 45 متری شوراسنتر و 55 متری کوثر با هدف قابلیت‌های طی مسیر با وسائط نقلیه در رینگ دوم شورابیل مد نظر است که البته این موضوع را هم باید بگویم که با ایجاد مسیر در روی این کمربندی از شهرک‌های نیایش، کوثر، نادری و همچنین ورودی اصلی مجتمع شورابیل با پنج مسیر و راه مجزا دسترسی با سواره به شورابیل فراهم می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این مسیرها شامل جنب نمایشگاه بین‌المللی، جنب موزه دفاع مقدس، ورودی از طرف مسکن مهر نیایش، کنارگذر کانال تغذیه شورابیل و ورودی اصلی شورابیل است.

شمس اضافه کرد: در این مسیر و با هدف رفاه حال گردشگران و همشهریان به منظور استفاده از دور دریاچه شورابیل مسیرهای پیاده‌رو، پارکینگ خودرو، کمپ، قطار چرخ لاستیکی و ایستگاه دوچرخه پیش‌بینی شده که این موارد و پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 860 میلیارد ریال قابلیت اجرایی دارد.

وی در مورد اهم اقدامات اجرایی پروژه‌های توسعه محور در سال 95 ادامه داد: تکمیل و ادامه بهسازی رودخانه بالیقلو جزو اولویت‌های ماست که امیدواریم سال 95، سال تکمیل این پروژه از پل عطایی تا پل زرناس باشد تا به بهترین شکل بتوان از این ظرفیت و توان بهره گرفت.

شمس اظهار کرد: در کنار آن احداث پل روگذر شهید دادمان مقابل صدا و سیما، تکمیل پل روگذر داروپخش، تکمیل استادیوم 5 هزار نفری، احداث ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی، توسعه و تکمیل ایستگاه محل موقت و دائمی زباله، تکمیل استخر شهرداری، احداث ساختمان کنترل ترافیک و دیتاسنتر و احداث دو باب کتابخانه در نقاط مختلف شهری از جمله برنامه‌ها و اقداماتی است که مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته که امیدواریم با همراهی همه دلسوزان بتوانیم در اجرای این پروژه‌ها موفق عمل کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار