کد خبر: ۱۶۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 24 January 2016

استاندار ایلام گفت: اشعاری که برای مردم سروده‌ شده‌اند ماندگار مانده‌اند.

به گزارش تابناک ایلام، «محمدرضا مرواید» در محفل شعرخوانی شعر فجر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ایلام اظهار کرد: ادبیات بخش مهمی در فرهنگ و تمدن دیرینه‌‌ی ایران است و بسیاری از اندیشمندان و متفکران دغدغه‌های خود را در این قالب ادبی بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ادبیات بخش مهمی از فرهنگ است و قالب‌های مختلف شعری مضامینی متفاوت را با خود حمل کرده‌‎اند، ادامه داد: بخشی از شعر ما از دیرباز به مدح سلاطین و بزرگان دین و ائمه پرداخته و تا آنجا که در تاریخ سراغ داریم اشعاری که برای مردم گفته شده ماندگار مانده است.

استاندار ایلام گفت: بعد از انقلاب اسلامی شعر در ایلام جلوه‌های متنوع‌تری به خود گرفت و دغدغه‌های ملی و فراملی را مطرح کرد، ادامه داد: شعر خوانی تاثیر مثبتی بر روان فرد می‌گذارد و در چنین محافلی که شاعران سروده‌های خود را عرضه می‌کنند بر روی مخاطب تاثیر بیشتری می‌گذارد.

مروارید ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران جشنواره شعر فجر ابراز امیدواری کرد بیش از پیش شاهد گسترش این محافل در استان‌‌ها باشیم.

به گزارش ایسنا، در این محفل شاعران ایلامی و کرمانشاهی سرود‌ه‌های خود را تقدیم کردند.

محافل شعر قم، ایلام، همدان، خراسان شمالی و همچنین محافلی در شمال غرب و جنوب شرق کشور از برنامه‌های دوره دهم جشنواره شعر فجر است


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار