مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طی این بازرسی های بعمل آمده تعداد 341 قلم لوازم خانگی فاقد برچسب انرژی و 210 قلم لوازم خانگی با جعل رتبه انرژی و جعل علامت استاندارد کشف شد.
کد خبر: ۱۶۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 23 January 2016
به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، محمود رضا نیازی با اعلام نظارت دقیق این اداره کل بر فرآیند عرضه محصولات مشمول مقررات برچسب انرژی در استان، از بازرسی 159 واحد صنفی عرضه کننده محصولات مشمول انرژی از جمله یخچال، بخاری، آبگرمکن، اجاق گاز و لامپ‌های کم مصرف و ... در سال جاری در استان کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: طی این بازرسی های بعمل آمده تعداد 341 قلم لوازم خانگی فاقد برچسب انرژی و 210 قلم لوازم خانگی با جعل رتبه انرژی و جعل علامت استاندارد کشف شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اظهار داشت: لیست این کالاها به اتاق اصناف استان ارسال گردیده، تا مطابق تبصره ذیل ماده 59 قانون اصناف مبنی بر اینکه عرضه و نگهداری به قصد فروش کالا بدون تایید سازمان ملی استاندارد برابر تقلب انگاشته شده و اعمال قانون صورت گیرد.

نیازی در ادامه افزود: یکی از اولویت هایی که کشورهای توسعه یافته در زمینه کاهش مصرف انرژی اتخاذ کرده اند فراهم آوردن امکانات لازم برای توسعه و گسترش استانداردهایی است که به نوعی سبب کاهش مصرف انرژی می شوند.

وی در پایان به مصرف كنندگان كالاهاي لوازم خانگي برقي توصيه كرد: در هنگام خريد حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ويژه كنند زيرا كالاهاي با رتبه‌های انرژي پایین، موجب افزایش هزینه های برق مصرفی خانوار می شود؛ بر این اساس ضروری است که مصرف کنندگان با استفاده از لوازم برقی با رتبه A وB، در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار