رئیس پلیس راه ایلام از رانندگان که در جاده های استان به ویژه مناطق کوهستانی و ارتفاعات تردد می کنند، خواست با توجه به بارندگی ها و لغزندگی جاده ها با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
کد خبر: ۱۶۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 23 January 2016
رئیس پلیس راه ایلام از رانندگان که در جاده های استان به ویژه مناطق کوهستانی و ارتفاعات تردد می کنند، خواست با توجه به بارندگی ها و لغزندگی جاده ها با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ محسن ناصری روز شنبه  اظهار کرد: بارش باران از روز جمعه گذشته در مناطق مختلف این استان آغاز شده و بر اساس پیش بینی های کارشناسان هواشناسی تا روز دوشنبه نیز تداوم دارد.
وی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان وسایل نقلیه افزود: تداوم بارش ها باعث لغزندگی جاده ها شده که همین موضوع احتمال و خطر افزایش حوادث رانندگی را دو چندان کرده است.
رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: راه های مواصلاتی شهرستان های مهران و دهلران طی چند روز اخیر شاهد 2 حادثه دلخراش رانندگی بود که طی آن شش نفر از هموطنان مان جان خود را از دست دادند.
سرهنگ ناصری تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات رانندگی با توجه به استاندارد نبودن جاده های استان ایلام از سوی رانندگان ضروری است و این موضوع در ایام بارندگی بیش از پیش احساس می شود.
وی ادامه داد: جاده ارتباطی ایلام به سرابله هم اکنون شاهد مه غلیظ صبحگاهی است و با توجه با کاهش دید رانندگان برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی تقاضا داریم رانندگان وسایل نقلیه با سرعت مطمئنه حرکت کنند. 
وی اضافه کرد: ماموران پلیس راه و راهداری در محدوده تونل راه کربلا و دیگر تونل های جاده ایلام - حمیل مستقر هستند تا با توجه به احتمال ریزش کوه در این نقاط، ترددها با اختلال روبرو نشود.
سرهنگ ناصری گفت: وجود پدیده جوی مه صبحگاهی باعث شده تا قدرت دید رانندگان هنگام حرکت بطور قابل ملاحظه ای کاهش یابد پس لازم است رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات فاصله طولی با خودروی جلویی را رعایت کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود. 
رئیس پلیس راه ایلام خاطر نشان کرد: رانندگان قبل از حرکت از سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاک کن و لاستیک های خودرو اطمینان حاصل کنند. 
ناصری یادآور شد: تمامی راه های ارتباطی این استان هم اکنون باز است و اختلال در تردد مشاهده نمی شود.
سرهنگ ناصری افزود: نیروهای پلیس راه با حضور در نقاط حساس بویژه گردنه های برف گیر از تردد خودروهایی که به امکانات ایمنی بویژه زنجیر چرخ مجهز نباشند، جلوگیری خواهند کرد. 
بارش باران از عصر روز جمعه گذشته در بیشتر مناطق استان ایلام آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد براساس پیش بینی هواشناسی، سامانه بارشی تا روز دوشنبه آسمان استان ایلام را تحت تاثیر قرار می دهد./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار