باوجود اینکه بسیاری از خانواده ها در انتظار قبول سرپرستی کودکان هستند و متاسفانه سیکل و بروکراسی طولانی بهزیستی که گاهی یکی دوساله و آزاردهنده است اما یک مسئول به جای تاکید بر تسهیل چنین رویکرد بیش از حد سخت گیرانه بهزیستی ، خواستار مدد رسانه ها برای تغییر نگاه جامعه است!
کد خبر: ۱۶۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 22 January 2016
به گزارش تابناک رضوی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد و غیر دولتی و حمایتی از حقوق کودک در مشهد با تاکید بر تغییر نگاه جامعه به حوزه کودکان اظهار کرد: متاسفانه فشارهای اقتصادی در کشور باعث شده است که به بسیاری از بخش ها بودجه مناسبی تخصیص نیابد و اینجاست که سازمان های مردم نهاد می توانند نقش آفرینی جدی داشته باشند.
 
سید کمال الدین حسینی با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند مهم ترین نقش را در جهت استفاده از ظرفیت های خیرین و سازمان های مردم نهاد ایفا کنند، ‌ گفت: در این میان شبکه سازی و برنامه ریزی مشخص برای سازمان های مردم نهاد نیز باید از اولویت ها باشد.
 
وی افزود: یکی از مسائلی که نیازمند تغییر نگاه جامعه نسبت به حقوق کودکان است مهجور ماندن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در کشور است.
 
تلاش برای نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده
 
به گزارش مهر همچنین در ادامه این نشست مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های ما در نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست تشکیل مراکز شبه خانواده با جمعیت محدود بوده است، گفت: در حال حاضر جمعیت مراکز شبه خانواده ما به ۲۰ کودک در هر مرکز رسیده است.
 
حمیدرضا پوریوسف خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۳ خانه فرزندان در استان فعالیت می کند که هزار و ۸۵۰ کودک در این  مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می شوند.
 
وی ادامه داد: تلاش شده است تا این کودکان در خانواده های جایگزین و در نزد یکی از بستگان با حمایت بهزیستی تربیت یافته چرا که زندگی و تربیت کودکان در چنین شرایطی به مراتب بهتر و موثرتر خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: به همان میزان که معتقدیم خانواده نقش مهمی در تربیت کودکان دارد اما از طرف دیگر خانواده های پرآسیب نیز نمی توانند نیاز کودکان را پاسخگو بوده و در تربیت کودکان نقش آفرینی بسزایی داشته باشند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار