معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نخستین جشنواره زمستانی زیارت با عنوان 'میهمان امام رضا(ع) باشید' در مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۱۶۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 22 January 2016
سیدجواد موسوی زمان برگزاری جشنواره زمستانی زیارت را 12 بهمن جاری تا 12 اسفند آتی اعلام و بیان کرد: در این چارچوب واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری تا 70 درصد تخفیف برای مسافرانی قائل می شوند که از بهمن ماه به مشهد سفر کنند.
 
وی افزود: مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره جذب مسافران داخلی، جلوگیری از هزینه های گزاف در سفرهای خارجی و نیز توسعه تجربه سفر ارزان قیمت در بین علاقه مندان برای سفر به مشهد است.
 
معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: در قالب اجرای این جشنواره تلاش شده علاوه بر استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی در زمستان، در جهت توزیع سفر در ماههای سرد سال نیز فرهنگ سازی صورت گیرد.
 
وی گفت: به همین خاطر طبق برنامه ریزی صورت گرفته در صورتی که 10درصد ظرفیت واحدهای اقامتی دائم و رسمی مشهد برای اجرای این جشنواره مورد استفاده قرار گیرد شاهد استقبال گسترده مسافران خواهیم بود.
 
موسوی افزود: در اجرای این جشنواره ارتباط میان دفاتر خدمات مسافرتی با واحدهای اقامتی جهت ورود مسافر تقویت و موجب رشد هر دو بخش می شود.
 
وی ادامه داد: جشنواره زمستانی زیارت که برای نخستین بار برگزار می شود صرفا مشمول واحدهای اقامتی دائمی و رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر می شود.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در این چارچوب 10 هزار تخت برای پذیرایی از مسافران شرکت کننده در جشنواره در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: هم اکنون برگزاری نشستهای هماهنگی با دیگر اصناف مرتبط با گردشگری و دیگر تاسیسات گردشگری نیز در حال انجام است تا بتوان در دیگر بخشها هم سفر ارزان قیمتی را در قالب این جشنواره به مسافران ارائه داد.
 
گنجایش هزار واحد اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر در مشهد 100 هزار نفرشب است.
 
خراسان رضوی با 1700 واحد تاسیسات گردشگری از جمله واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار