حزب فدائیان اسلام شاخه آذربایجان‌شرقی آغاز به فعالیت کرد
دبیر جمعیت فدائیان اسلام آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهداف تشکیل فدائیان اسلام در استان گفت: امسال حزب فدائیان اسلام شاخه آذربایجان‌شرقی آغاز به فعالیت کرد.
کد خبر: ۱۶۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 21 January 2016
به گزارش تابناک تبریز، مهدی عبدخدایی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در تبریز با اشاره به نقش مردم تبریز در انقلاب اسلامی اظهار داشت: قبل از انقلاب در مدت 8 ماه در خانه یکی از فامیل‌های خود در تبریز پناه گرفتم و در صورت دستگیری با شهید نواب صفوی تیر باران می‌شدم.

وی ادامه داد: در روند مبارزات خود هنگامی که در سال 43 آزاد شدم قم به واسطه حضور امام خمینی(ره) متحول شده و روحانیون سیاسی شده بودند.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام گفت: شهید نواب صفوی طرفدار عدم تعهد ایران در برابر قدرت‌های بزرگ بود و در زمانی که دنیا پس از جنگ جهانی دوم  دو قطبی شده بود نواب صفوی با این استعمار مخالف بود.

عبدخدایی با اشاره به تاریخچه استعمار در جهان گفت: استعمار سنتی و کهن در کشوری مانند عربستان دیده می‌شود و پس از این استعمار که همزمان با صنعتی شدن دنیا پدید آمد استعمار نوین را مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: استعمار نسل سوم توسط آمریکایی‌ها رخ داد و اقتصاد کشورهای جهان سوم را وابسته خود کرد و در حال حاضر نیز دو نوع سرمایه‌داری خصوصی و عمومی در آمریکا در جریان است.

عبدخدایی با بیان اینکه استعمار انگلیسی در ایران کالاهای خود را به ایرانیان فروخت، گفت: راه آهنی که رضاخان به امر انگلیس‌ها در ایران احداث کرد یکی از بزرگ‌ترین خیانت‌ها بود و این خط راه آهن که از شمال به جنوب با هزینه 260 میلیون دلار کشیده شد موجب قحطی در ایران شد.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام تصریح کرد: این خط آهن در حال حاضر نیز مسافر ندارد و اگر قرار بود راه آهنی کشیده شود باید در مسیر تبریز ـ تهران ـ مشهد کشیده و یا مسیرهای کاربردی دیگر کشیده می‌شد و با هزینه راه‌آهن شمال ـ جنوب تمام راه‌های ایران می‌توانست شوسه شود.

وی افزود: ایران تنها کشوری بود که مستعمره نشد و این مسئله به خاطر فتوای میرزای شیرازی بود و در این میان تبریز و علما نقش بزرگی داشتند و تبریز اولین شهری بود که در مقابل استعمار انگلیس ایستاد.

عبدخدایی گفت: تنها انقلاب دینی جهان در ایران رخ داده و ایران پرچمدار توحید شده است.

وی با بیان اینکه بزرگداشت چهلم شهدای قم در تبریز اقدامی غیرقابل انتظار بود گفت: مردم تبریز زنگ انقلاب را با این قیام نواختند و در زمان سرتیپ آزموده که استاندار وقت بود قیام بزرگ 29 بهمن رخ داد.

حزب فدائیان اسلام شاخه آذربایجان‌شرقی آغاز به فعالیت کرد

جعفر محمودی‌کیا پیش از ظهر امروز در شصتمین سالروز شهادت شهید نواب صفوی و همرزمان وی که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اولین بزرگداشت شهید نواب صفوی در تبریز برگزار می‌شود و در سال‌های گذشته این همایش برگزار نشده بود..

دبیر جمعیت فدائیان اسلام آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مراسم کشوری بزرگداشت فدائیان اسلام به صورت سراسری در کشور برگزار شده و در تبریز نیز این مراسم برگزار می‌شود و تداوم برپایی این مراسم در سال‌های آتی نیز صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهداف تشکیل فدائیان اسلام در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: امسال حزب فدائیان اسلام شاخه آذربایجان‌شرقی آغاز به فعالیت می‌کند و اهداف این حزب خدمت به مردم در تمام عرصه‌ها اعم از سیاست، اقتصاد و علم خواهد بود.

دبیر جمعیت فدائیان اسلام آذربایجان‌شرقی فعالان این حزب در استان از جمله پیشگامان مبارزات انقلاب اسلامی و نیز اساتید و فرهیختگان دانشگاهی هستند و این حزب در استان با حمایت مسئولان استانی شکل یافته است.

وی بر حضور موثر و پرشور در انتخابات تاکید کرد و افزود: مسئله انتخابات امسال بسیار با اهمیت بوده و تلاش می‌شود تا حضور پرشور مردم فراهم شود ولی دشمنان نظام برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای انتخابات دارند.

محمودی‌کیا یادآور شد: دشمن‌شناسی توسط مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان مانعی برای توطئه‌های دشمنان بوده و در این مسیر از بروز آسیب جلوگیری شده است.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش دارند تا نهادهای تاثیرگذاری مانند شورای نگهبان را تضعیف کنند که در این زمینه هوشیاری مردم و مسئولان ضروری است./فارس



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :