با گذشت بیشر از سه سال از تعطیلی سینما قدس ایلام و تغییر کاربری فضای آن سینما و به تبع آن کسادی بازار سینما در این مدت چند ساله در جند ماهه اخیر حرکتهایی برای زنده کردن سینما در ایلام آغاز شده است.
کد خبر: ۱۶۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 21 January 2016

با گذشت بیشر از سه سال از تعطیلی سینما قدس ایلام و تغییر کاربری فضای آن سینما و به تبع آن کسادی بازار سینما در این مدت چند ساله در جند ماهه اخیر حرکتهایی برای زنده کردن سینما در ایلام آغاز شده است.

به گزارش تابناک ایلام، در این مدت هر از گاهی شاهد نمایش برخی فیلمهای سینمایی در برخی از سالن های نمایش فیلم در ایلام بوده ایم با این حال این اندک حرکتهای فرهنگی نتوانسته بود جای خالی سینما را در این شهر برای علاقه مندان به هنر هفتم پر کند.
در تازه ترین اقدام برای زنده کردن سینما در ایلام شاهد اختصاص سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ایلام به کمک موسسات خصوصی جهت نمایش اختصاصی فیلم در این شهر و در واقع تبدیل این مجتمع به سینما بوده ایم که بصورت رسمی هم نام آنرا سینما فرهنگ گذاشته اند.
حضور دانش آموزان مدارس ایلام در مراسم اکران شاهزادی روم
در نخستین روز فعالیت سینما فرهنگ شاهد نمایش انیمیشن سینمایی شاهزاده ی روم که بیشتر مختص گروه سنی کودکان و نوجوانان است بوده ایم که به نوعی با استقبال خوب هنردوستان ایلامی مواجه شد.
متولیان سینما فرهنگ بخاطر اینکه اولین روز فعالیت این سینما رونق خاصی داشته باشد هماهنگی هایی را نیز با آموزش و پرورش ایلام و برخی مدارس برای حضور دانش آموزان در مراسم اکران شاهزاده ی روم انجام داده بودند به شکلی که در این روز شاهد حضور اتوبوسهای حامل دانش آموزان ایلامی در نخستین روز فعالیت این سینما بودیم.
به گفته برخی مسئولین هنری ایلام ، فعالیت سینما فرهنگ با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی ، دفتر ایلام انجمن سینمای جوان و همچنین خصوصی صورت می گیرد.
نمایش فیلمهای روز و پر بیننده در سینما فرهنگ ایلام
همزمان با آغاز این حرکت فرهنگی، تبلیغات لازم نیز از طریق فضاهای مختلف مجازی در این زمینه آغاز شده که همه نشان از عزم جدی برای استمرار یک فعالیت فرهنگی و سینمایی در این شهر دارد.
در همین ارتباط یکی از مجریان بخش خصوصی سینما فرهنگ ایلام در مراسم اکران فیلم شاهزاده ی روم بیان داشت: سعی داریم پا به ‌پای سینماهای پایتخت، فیلم‌های روز و پربیننده را به‌ صورت هفتگی در سالن اکران کنیم. سجاد ذوالفقاری» بیان داشت: چنانچه دوستداران سینما از این حرکت بزرگ استقبال کنند، حتی می‌توانیم دو فیلم مختلف را در هفته به نمایش بگذاریم.
وی افزود: چشم یاری ما به مردم دوستدار هنر است که سبب شوند با آشتی دوباره مردم و سینما در ایلام، اکران فیلم‌های سینما فرهنگ را بدون وقفه ادامه دهیم.
به گزارش کردپرس سینما فرهنگ ایلام از این پس قرار است بصورت مستمر به نمایش فیلم های روز ایران پرداخته و در تمام روزهای هفته برنامه نمایش داشته باشد.

منبع:کردپرس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار