عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تکیه بر توانمندی‌های داخلی و بهره‌گیری از الگوی اقتصاد مقاومتی در تقویت اقتصاد کشور کلید نجات جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۱۶۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 20 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال صبح امروز در دیدار مردمی خود در خلخال اظهار کرد: به بار نشستن مذاکرات هسته‌ای با همکاری و هدایت‌های مقام معظم رهبری نمودی از مقاومت ملت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی بود.

وی با اشاره به نتایج مذاکرات هسته‌ای و به فرجام رسیدن برجام گفت: این توفیق حقانیت ملت ایران را در جهان نمایان کرد و ماحصل تلاش‌های جهادگونه هیئت مذاکره‌کننده در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری بود.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنده با توجه به تخصص و مسئولیت‌هایی که در این حوزه داشته و دارم و در هیئت رئیسه کمیسیون انرژی و نیز مقطعی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس بودم از نزدیک تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده و مفاد مذاکرات را شاهد بودم.

جعفری‌بنه خلخال تصریح کرد: در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و کمک به دولت تدبیر و امید در راستای رفع تحریم‌های ظالمانه حمایت‌های لازم را انجام دادیم و خوشبختانه اتفاق مبارکی در این خصوص افتاد که با اثبات حقانیت ایران اسلامی شد و مشخص کرد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان صلح‌آمیز بوده است.

وی ادامه داد: تحریم‌های چهار ساله اخیر مشکلات فراوانی را به وجود آورده است که از جمله افزایش قیمت ارز به بیش از سه برابر، کاهش فروش نفت به کمتر از یک سوم آن در دوران قبل از تحریم، مشکلات انتقال درآمدهای ناشی از فروش نفت و صادرات به دلیل تحریم سیستم بانکی و کاهش درآمدهای کشور به یک چهارم زمان قبل تحریم بوده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: به دنبال تحریم ظالمانه‌ای که بر کشورمان تحمیل شده؛ مشکلات فراوانی در حوزه عمران، اشتغالزایی، افزایش تورم، رکود تولید و کاهش رونق اقتصادی را سبب شد که در این میان راهکارهای پیشنهادی مقام معظم رهبری در راستای فعالیت‌های جهادگونه و الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی کلید نجات کشور شد تا به مرحله‌ای رسیدیم که شاهد به بار نشستن تلاش‌های فرزندان ایران اسلامی در عرصه مذاکرات بسیار مهم شد.

جعفری‌بنه خلخال با اشاره به ارائه راهکارهای تعیین‌کننده در پیام مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رئیس جمهوری بیان کرد: خرسندی مقام معظم رهبری از این پیروزی و تقدیر از رئیس جمهور و شخص ظریف بزرگترین پاداش به تلاش‌های هسته‌ای و حامیان و موافقان به فرجام رسیدن برجام بود.

وی گفت: راهکارهای پیشنهادی مقام معظم رهبری در دوره پساتحریم کلید توسعه و بازگشت رونق در تمام ابعاد لازم به جامعه است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در اواخر تابستان در مناظره‌ای که در شبکه دو رسانه ملی ترتیب داده شد حمایتی که از تیم مذاکره‌کننده داشتیم و امیدوار به نتیجه دلیل حمایت و خوش‌بینی اینجانب هم اطلاع کامل از تمام فعالیت‌های صلح‌آمیز کشورمان بود هم پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری و درایت و قدرت تیم مذاکره‌کننده و تدبیر دولت تدبیر و امید بود.

جعفری‌بنه خلخال اظهار داشت: این پیگیری‌ها حاصل زحمات و تلاش‌های چندین ساله تیم هسته‌ای دانشمندان و نخبگان هسته‌ای کشورمان بود که برخی دوستان و دانشمندان هسته‌ای ما هم در همین مسیر به درجه شهادت نایل آمدند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: افق‌های توسعه و رونق اقتصادی و افزایش فرصت‌های کسب و کار و تولید با به بار نشستن این مهم و برداشته شدن تحریم‌ها بیش از پیش نمایان خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار