عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: دولت‌های گذشته تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند.
کد خبر: ۱۶۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 19 January 2016
مهدی چمران در جریان دویست‌وبیست‌وهشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و پس از استماع گزارش شهردار تهران درباره کلیات لایحه بودجه سال 1395، گفت: برای دومین سال متوالی بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری همزمان با بودجه کل وصول شده است و شورا تلاش می‌کند تصویب بودجه‌ها را نیز همزمان به پایان ببرد کما اینکه سال گذشته نیز با یک هفته اختلاف بودجه‌های شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌ها تصویب شد.  

چمران همچنین در توضیح رقم بودجه پیشنهادی شهرداری تهران اظهار کرد: بودجه نقدی و واقعی شهرداری بین 8 تا 9 هزار میلیارد تومان است و بقیه غیرنقدی است که سال آینده وصول نمی‌شود. گرچه ممکن است از آن استفاده کنیم اما ماهیت نقدی ندارد و اعتبار محسوب می‌شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه لایحه بودجه به موقع به دست شورای شهر رسید، تاکید کرد: بررسی بودجه باید حداکثر تا 25 بهمن به سرانجام برسد و کمیسیون‌ها موظف هستند طبق زمان‌بندی پیش‌بینی شده پیش بروند.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در خصوص کلیات بودجه اظهار کرد: انتظار می‌رود شهردار تهران تحلیلی از وضعیت سال جاری و میزان تحقق وعده‌ها ارائه کند تا اگر کاستی‌هایی وجود دارد برای بودجه سال 95 برطرف شود. 

وی سپس در خصوص اعتبارات دولتی بودجه که تحقق آن مشخص نیست این‌طور گفت: بخشی از تحقق بودجه در اختیار مدیریت شهری نیست و به دولت بستگی دارد اما هر سال این اعداد مجازی را در بودجه مصوب می‌کنیم و انتظاراتی به دنبال آن ایجاد می‌شود در حالی که دولت آن را پرداخت نمی‌کند.

شاکری با بیان اینکه کل دولت‌های گذشته تاکنون 12 هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکارند، اظهار کرد: اگر این رقم غیرواقعی است بهتر است آن را به صفر برسانیم و به این ارقام مجازی دل نبندیم و اگر قابل وصول است باید آن را وصول کنیم. 

وی تاکید کرد: به بودجه سال آینده باید نگاه واقعی داشته باشیم تا چندی بعد مسئولان شهرداری مدام مصاحبه نکنند که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات دولتی موفق به اجرای برنامه‌های خود نشدند. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش خواستار ارائه پیوست مطالعاتی برای همه پروژه‌های لایحه بودجه شد و گفت: آنگونه که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفته است بیش از 800 پروژه جدید در لایحه وجود دارد که اگر پیوست مطالعاتی همه آنها ارائه شود فرصت یک ماهه تصویب بودجه برای مطالعه این پیوست‌ها و تعیین تکلیف‌ پروژه‌های جدید کافی نیست، ضمن اینکه اساسا قرار بود شهرداری در بودجه سال آینده هیچ پروژه جدیدی پیش‌بینی نکند. 

شاکری همچنین با اشاره به تصویب پروژه احیای محله هرندی و پیش‌بینی سقف بودجه برای آن بدون مطالعه پیوست اجتماعی اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم این تجربه در پروژه‌های دیگر تکرار شود. 

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در بودجه شهرداری بسیاری از سرفصل‌ها عنوان حمایتی دارد، اظهار کرد: خروجی بودجه‌های حمایتی باید مشخص شود.

شاکری در خاتمه خاطرنشان کرد: قرار بود شهرداری امسال لایحه تفکیک وظایف معاونت اجتماعی و فرهنگی و سازمان فرهنگی و هنری شهر تهران را ارائه دهد که این لایحه هنوز به شورا نرسیده است. 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار