دانشگاه‌های استان در سالی که گذشت؛
تابناک: هر سال و در مناسبت های گوناگون شخصیت های سیاسی، فرهنگی، هنری کشوری توسط تشکل ها و کانون های دانشگاهی به دانشگاه ها دعوت می شوند، شخصیت هایی که گاه آمدنشان باعث تشنج است و طبلی تو خالی است و گاهی می آیند و می گویند و دانشجویان گوش داده و به فکر فرو می روند.
کد خبر: ۱۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 26 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، دانشگاه های استان اصفهان در سال ۹۳ روز های پر فراز نشیبی را تجربه کردند. سال ۹۳ سالی بود که بعد از سالها مجددا تنش های سیاسی و جار و جنجال های نشریه های دانشجویی به فضای دانشگاهی بازگشت البته اتفاقات خوب نیز در این مدت کم نبود در این مطلب به بررسی مهمترین رویداد های دانشگاه اصفهان در سالی که گذشت می پردازیم.

مهمترین خبر ها:
بی شک مهمترین و تکراری ترین خبر سال ۹۳ دانشگاه اصفهان بلاتکلیفی ریاست این دانشگاه است، با وجود اینکه نزدیک به نیمی از عمر دولت تدبیر امید سپری می شود هنوز تکلیف ریاست دانشگاه اصفهان مشخص نشده است.
موضوعی که شاید دیگر رسانه ها را هم خسته کرده است و چندان تمایلی به پرداختن به آن ندارند.

در این بخش به مهمترین خبرهای دانشگاه اصفهان در سال ۹۳ خواهیم پرداخت:

دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳/ ریيس جدید پرديس خودگردان دانشگاه اصفهان معرفی شد

مراسم معرفي رئيس پرديس خودگردان دانشگاه اصفهان با حضور رئيس این دانشگاه، جمعي از مديران اساتيد و كاركنان دانشگاه برگزار شد. در پايان این مراسم لوح تقديري از طرف رئيس دانشگاه به دكتر صنايعي و حكم انتصاب دكتر مرتضي حاج حسيني نيز به ايشان اهدا شد.

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳/ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان معارفه شد

دكتر هوشنگ طالبي رئيس دانشگاه اصفهان طي مراسمی با حضور معاونين، مديران، اساتيد و جمعی از كاركنان دانشگاه، دكتر اكبری را به عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه معرفی و از زحمات دكتر محمد ربانی معاون پيشين اين حوزه تقدير نمود.

جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳/ پژوهشکده مدیریت دانشگاه اصفهان افتتاح شد

مراسم افتتاحیه پژوهشکده مدیریت دانشگاه اصفهان با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان، مسئولين و مديران ارشد صنايع و سازمان های دولتی و خصوصی برگزار گردید.

دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳/ عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، استاد برتر کشور شد

عضو هيات علمي گروه رياضي دانشگاه اصفهان در سومين جشنواره علامه طباطبائي موفق به كسب جايزه استاد برجسته و نخبه كشور شد. دكتر سعيد اعظم، عضو هيات علمي گروه رياضي دانشگاه اصفهان و عضو وابسته فرهنگستان علوم جمهوري اسلامي است كه داراي مدرك دكتري رياضي از دانشگاه ساسكا چوان كانادا است موفق به كسب جايزه استاد برجسته و نخبه كشور شد.
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت/ برگزاری جشن فارغ التحصیلان دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان
جشن فارغ التحصیلی اولین دانشجویان دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان با حضور رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در این دانشکده برگزار شد.

در این مراسم بالغ بر ۱۵۰ تن از دانشجویان رشته های کارشناسی ارشد مدیریت (MBA)، مدیریت اجرایی(EMBA) و رشته علوم کتابداری و اطلاع رسانی حضور داشتند که علاوه بر آن از رتبه های برتر و فارغ التحصیلان تقدیر و گواهی فارغ التحصیلی آنها توسط رئیس دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان به آنان تقدیم گردید.

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳/ شش دانشجوی دانشگاه اصفهان دانشجوی نمونه کشور شدند

در بيست و دومين دوره انتخاب دانشجويان نمونه كشور، شش دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان به عنوان دانشجوی نمونه کشور انتخاب شدند. بر این اساس فريبا دهقان،حامد قاسمي آرگنه، شهلا سيمين، مجيد محمد شفيعي، معصومه رشيدي، حليمه رضايي، از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان به عنوان دانشجویان نمونه کشوری معرفی شدند.

سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳/ مدیر جدید روابط عمومی دانشگاه اصفهان منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر هوشنگ طالبی سرپرست دانشگاه اصفهان، دكتر مسعود كثيري به عنوان مدير روابط عمومي دانشگاه اصفهان منصوب شد.

دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳/ دانشگاه اصفهان مقام سوم تولید علم کشور را کسب کرد

بر اساس داده های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه اصفهان رتبه سوم تولید علم در کشور را کسب کرده است.

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳/ جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه اصفهان برگزار شد

در این جشن که ویژه دانشجویان جدیدالورود مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه اصفهان و خانواده های آنها برگزار شد، بیش از ۱۵۰۰ دانشجو حضور داشتند.

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳/كسب رتبه دوم كتاب سال استان توسط استاد دانشگاه اصفهان

كتاب "مقياس هاي ارزيابي و روانشناختي و روانپزشكي كودك و نوجوان " انتشارات جهاد دانشگاهي، ترجمه دكتر سالار فرامرزي مدير امور دانشجويي و هيات علمي گروه علوم تربيتي دانشگاه اصفهان از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان در حوزه روانشناسي رتبه دوم را كسب نمود و به عنوان كتاب سال ۹۳ اصفهان انتخاب شد.

سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳/ نخستین کنگره شهدای دانشجو استان اصفهان برگزار شد

نخستین کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان، با حضور خانواده شهدا و اقشار مختلف دانشگاهیان در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این کنگره از جلد کتاب با نام های (مسعود) خاطرات و زندگینامه ی شهید مسعود آخوندی از شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان، دو کتاب به نام های (زلال مثل ...)و (یک جرعه ماه) که به خاطرات شهدای دانشجو از زبان خانواده و همرزمان پرداخته و همچنین کتاب فراتر از عشق که به بررسی وصیت نامه ی شهدای دانشجو می پردازد رونمایی شد.

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳/ اولین دوره جشنواره نشریات دانشجویی منطقه ۴ کشور برگزار شد

اولین دوره ی جشنواره نشریات دانشجویی منطقه چهار کشور از ۲۷ بهمن ماه به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار گردید.

در پایان این جشنواره از برگزیدگان در بخش های مقالات اقتصادی، سرمقاله، تیتر، یادداشت، مقالات اجتماعی، مصاحبه، گرافیک و صفحه آرایی، مقالات ادبی، طنز، گزارش، خبر، مقالات فرهنگی، طرح روی جلد، مقالات سیاسی تجلیل شد.

همچنین برترین نشریات حوزه سیاست، حوزه فرهنگی اجتماعی، حوزه طبیعی زیست – کشاورزی و معدن، حوزه قرآن عترت، حوزه هنر، حوزه ی فنی – صنعتی و حوزه ی و حوزه ادبیات و علوم انسانی معرفی شدند.

شخصیت های حضور یافته در دانشگاه اصفهان در سال ۹۳:

هر سال و در مناسبت های گوناگون شخصیت های سیاسی ، فرهنگی ، هنری کشوری توسط تشکل ها و کانون های دانشگاهی به دانشگاه ها دعوت میشوند، شخصیت هایی که گاه آمدنشان باعث تشنج است و طبلی تو خالی است و گاهی می آیند و می گویند و دانشجویان گوش می شوند. و به فکر فرو می روند.

در این بخش به مرور شخصیت های گوناگون کشوری که در مناسبت های گوناگون در دانشگاه اصفهان حضور یافتند می پردازیم.

سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳/ سوسن شریعتی: نقد سنت نباید با دین اشتباه گرفته شود/صیغه خود باعث تکثیر بیماری ایدز می باشد

جلسه ی زن از دیدگاه زن با حضور سوسن شریعتی روزنامه نگار و پژوهشگر ایرانی و دختر دکتر علی شریعتی در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از اساتید و دانشجویان برگزار شد.

در این جلسه با اشاره به موضوع دیه از تفاوت قائل شدن برای زن و مرد در این موضوع انتقاد کرد و گفت: امروز با وجود نقش زنان در عرصه ی اقتصادی و تولید چرا باید قیمت دیه آن ها نصف مردان محسوب شود.

وی افزود: امروزه درباره مسائل زنان یک واقعیت نداریم و با واقعیت هایی روبه رو هستیم. حرکت های زنان از مشروطیت آغاز شده و با جمهوری اسلامی پیوند خورده و حالا واقعیتی را ساخته است که امروز زنان در حوزه های متعدد متکثر قدرت، سیاست، علم و هنر حضور جدی دارند.

سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳/ محمد حسینی: بسیاری از فعالیت های فرهنگی در کشور تعلیق شدند/ یک مستند دانشجویی اینقدر هیاهو ندارد/ چرا به توهین های رضوی فقیه اعتراض نکردید
نگرانی و دغدغه ای که در سال فرهنگ و اقتصاد وجود دارد کم تحرکی مسئولین مربوطه می باشد که در همه حوزه ها است زیرا بحث فرهنگ تنها مختص مسئولین فرهنگی کشور نیست بلکه رفتار و منش کل مدیران کشور بر روی مردم آثار فرهنگی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم با اشاره به اینکه بعضی می خواهند فرهنگ غرب و وابستگی را تئوریزه کنند و به استقلال ما کاری ندارند گفت: عده ای می گویند الان جامعه ی جهانی به گونه ای است که ما باید در آن هضم شویم و استقلال معنایی ندارد. خیلی با صراحت هم می گویند که در عصر کنونی استقلال معنایی ندارد و ما اگر بخواهیم رشد و پیشرفت کنیم راهی نداریم جز اینکه عنایت و نظر کدخدای جهانی را همراه خود داشته باشیم وگرنه نمی توانیم کاری انجام دهیم.

دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳/ مسعود فراستی: در سینمای ایران هنرمند نداریم/ من در ایران به هیچکس مولف نمی گویم

فراستی در جمع دانشجویان اصفهانی گفت: من در ایران به هیچکس مولف نمی گویم. در فرهنگستان هم هر کسی که از در می آید و دو فیلم ادایی می سازد مولف نمی شود چون به زمان نیاز دارد که آثارشان به جایی برسد، که موثرشان را نشان بدهند و این موثر، یک هنرمند است که در مجموع از مجموعه ی آثارش باید بزرگتر باشد. من به شدت لغت هنرمند را با دقت به کار می برم. در سینمای ایران به کسی هنرمند نمی گویم و در غرب و آمریکا هم به فیلمسازهای امروزی هنرمند نمی گویم زیرا باید حداقل ده، دوازده تا فیلم بسازند تا مشخص شود اصلا جهانی دارند یا نه.

سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳/ مصطفی ملکیان: درد دندان را فقط با دین نمی شود کاهید/ اسلام همه مناسک و شعائر را در خدمت اخلاق می داند

مصطفی ملکیان درجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه اصفهان گفت: جامعه ی ما و همه ی جوامع بشری نیازمند پیش برد اخلاق عملی هستند و مباحث نظری تنها زمینه ساز و مقدمه برای اخلاق عملی هستند. اخلاق عملی یعنی در جایی قدم نهادن و رسیدن به جایی که عارفی می گوید از پشت دیوار چین تا کناره های اندلس در هر جا که خاری در پای کسی برود من رنج می برم.

وی در رابطه با اخلاق متجددانه و حضور آن در جهان افزود: نگاه من به اخلاق متجددانه در واقع اخلاقی است که در اروپا و کل غرب از آغاز رونسانس به بعد به وجود آمد. این اخلاق متجددانه تفاوت های فراوانی با اخلاق سنت دارد.

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳/ دکتر مهدی کوچک زاده: مسلمانان همه دنیا بدانند که عزت و حیات در مبارزه است

وی با اشاره به بحث مذاکرات گفت: در بحث هسته ای گویا مذاکرات به جاهای حساس خودش رسیده است که نظرات متناقض روزانه در رسانه ها منتشر می شود. یک روز طرف آمریکایی اظهار امیدواری می کند و در مقابل ایران خط و نشان می کشد و روز دیگر عکس این ماجرا رخ می دهد. من احساس می کنم موضوع هسته ای در حال در جا زدن است و طرفین انتظار چیزی فراتر را از طرف مقابل دارند.

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳/ دکتر مسعود پزشکیان: تمام اختلافات به خاطر این است که به قانون احترام نمی‌گذاریم (پرحاشیه ترین برنامه سال)

در ابتدای این برنامه قرار بود پیام ارسالی یکی از سران فتنه به مناسبت راه‌اندازی، دو انجمن دانشجویی در آغاز این برنامه قرائت شود، که به محض نام‌ بردن اسم وی، گروهی از حضار به این موضوع واکنش نشان داده و با شعارها و دست نوشته هایی اقدام به مخالفت با این موضوع کردند، که این مساله با درگیری و برخورد فیزیکی از سوی برگزارکنندگان برنامه مواجه شد.

پزشکیان گفت: ما خود را از کسی جدا نمی دانیم و با تمام وجود سعی می کنیم مملکتمان آزاد و سربلند باشد و نظام اسلامی و جمهوری اسلامی در آن حاکم باشد.

وی سپس با طرح این سوال که آیا می دانید چرا ما باهم دعوا می کنیم، افزود: برای اینکه به قرآن و روایات عمل نمی کنیم.

سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ / صادق زیبا کلام: اعتقادم به برخی الفاظ را از دست داده‌ام

زیبا کلام گفت:ما به اندازه ی کافی در ۳۵ سال گذشته به تفاوت میان توسعه و پیشرفت پرداخته ایم بعد هم می گوییم اینکه تعریف غربی است و ما نیز که این را نمی پذیریم و اخیرا اصطلاح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را عنوان کردیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد:من مدتهاست که اعتقاد خود را نسبت به اینگونه لفاظی ها از دست داده ام و هر چه شما بیشتر به این سخنان توجه کنید می بینید در انتهای آن هیچ چیزی وجود ندارد.

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳/ عباسعلی کدخدایی: حصر "سران فتنه" قانونی است/ فقط به ابطال انتخابات راضی بودند

سخنگوی سابق شورای نگهبان در دانشگاه اصفهان گفت: ما نمی‌توانیم بخش هایی از یک پروسه قانونی که به نفعمان هست را بپذیریم و بخشی را نپذیریم، برای ما خیلی عجیب بود که نامزدی قبل از پایان رای گیری اعلام کند من پیروزم این برای اولین بار در دنیا رخ داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :