معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی خبر داد
معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی با اشاره به تعطیلی دفاتر امانات حرم مطهر رضوی، گفت: دفاتر امانات در مکان‌های جدید به صورت رایگان به زائران بارگاه منور رضوی خدمت رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵ 19 January 2016


اداره امانات

سیدخلیل منبتی اظهار داشت: پس از مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلای معلی و برخی مشکلات به‌وجود آمده با نظر قائم مقام تولیت و مدیرکل حراست آستان قدس رضوی فعالیت دفاتر امانات حرم مطهر رضوی متوقف شد؛ در مدت تعطیلی دفاتر امانات این شائبه برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به‌وجود آمده بود که جهت سپردن امانات باید وجه نقد بدهند، اما اعلام می‌کنیم امانت‌داری‌هایی که هزینه‌ای بابت نگهداری امانات دریافت می‌کنند، یک مجموعه خصوصی و شخصی است و ارتباطی به آستان قدس رضوی ندارند و افتخار خدام این آستان مقدس این است که تمامی خدمات خود را به صورت رایگان و افتخاری ارائه می‌دهند.

وی افزود: البته این کار به‌دلیل امنیت زائران امام رضا(ع) به‌ویژه در ایام دهه پایانی ماه صفر انجام شد که ابتدا بنا بود تا پایان ماه صفر باشد، اما با تصمیم مسئولان آستان قدس رضوی این مدت افزایش یافت، هرچند که در همین مدت خدام دفاتر امانات هم ار توفیق خدمت در این مکان مقدس محروم نماندند و خدمت خود را به زائران و مجاوران امام رضا(ع) در بخش‌های دیگر این آستان مقدس داشتند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی در رابطه با تصمیم جدید آستان قدس رضوی مبنی بر فعالیت مجدد دفاتر امانات، خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی و با وجود برخی آسیب شناسی‌های صورت گرفته، مقرر شد دفاتر امانات در مکان‌هایی دورتر از حرم مطهر رضوی نسبت به ارائه خدمت با ساختار مشابه دفاتر قبلی اقدام کنند.

منبتی تصریح کرد: محل دفاتر جدید امانات حرم مطهر رضوی در کنار دفاتر  امانات خصوصی واقع شده و فرایند خدمت‌رسانی رایگان این دفاتر هم تا آخر این هفته آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: آستان قدس رضوی در طول ادوار مختلف همواره خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی را به مهم‌ترین عنوان اولویت کاری خود در نظر گرفته و در این راستا خدمات متنوع و متعددی را نیز در حوزه‌های مختلف رفاهی، فرهنگی، تبلیغی، بهداشتی، درمانی و غیره ارائه می‌دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار