جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی موسوم به «سوئیفت» در بیانیه‌ای از امکان برقراری ارتباط مجدد بانک‌های ایرانی خارج شده از تحریم و انجام معاملات ارزی و غیره خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 18 January 2016
خبرگزاری فارس: جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانک موسوم به «سوئیفت» در بیانیه‌ای از امکان برقراری ارتباط  مجدد بانک‌های ایرانی خارج شده از تحریم و انجام معاملات ارزی و غیره خبر داد.

به نوشته وبگاه اطلاع رسانی «سوئیفت» بانک‌هایی که از فهرست تحریم‌ خارج شدند اینک به طور خودکار قادرند تا به سوئیفت به طور پس از اتمام فرآیند تکمیل اتصال سازی عادی مجددا به سوئیفت وصل شوند .

بر این اساس، اجرای این مقرات به معنای لغو تمامی تحریم‌های اروپا علیه تمامی بانک‌های ایران نیست . بنابر این خدمات  سوئیفت کماکان از ارائه امکان ارائه  خدمات پیام‌های مالی ویژه به بانک‌هایی که تحت تحریم اتحادیه قرار دارند بر اساس مقررات اتحادیه ارورپا ممنوع است.

نظام سوئیفت جهت ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانک‌های  ایران و بانک‌های خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.



تحریم سوئیفت به صورت رسمی لغو شد / بازگشت بانک های ایرانی به بازار بین الملل

روابط عمومی بانک مرکزی: مهمترین «مانع» ارتباطات بین المللی بانک های ایرانی برداشته شد.

هيات ديپلماتيك جمهوري اسلامي ایران و بانك مركزي با مسئولان اتحاديه اروپا و «سوئيفت»، مذاکرات فشرده ای داشتند و پیرو همین مذاکرات، امروز بلافاصله پس از اعلام اجرايی شدن برجام، «سوئيفت» طي یک خبر رسمي در تارگاه خود، لغو تحريم براي بانك هاي ايراني و شعب آنها در خارج از كشور را اعلام کرد.

بر اين اساس اتصال مجدد بانك هاي ايراني به سوئيفت، بدون هيچ گونه تبعيضي برقرار مي شود و «مانع» مهم ارتباطات بين المللي بانك هاي ايراني برداشته مي شود.

در مذاكرات به عمل آمده بر نكات زير تاكيد و درباره همگي آنها موافقت شد و امروز به مرحله اجرا درآمدند:

١- اعلام رسمي لغو تحريم ها توسط سوييفت و ورود بانك هاي ايراني به سيستم پيام مالي بين المللي

٢- اتصال بدون تبعيض براي بانك هاي ايراني و شعب و نمايندگي هاي آنها در داخل و خارج از كشور

٣- اتصال گروهي و سريع بانك هاي لغو عضويت شده به سوييفت

٤- بازپرداخت و رفع مسدودي بستانكاري بانك ها از سوييفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار