رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بر لزوم ایجاد کلینیک ترک دخانیات در تمام خانه‌های بهداشت کرمانشاه تاکید کرد و گفت: برای کاهش مصرف دخانیات باید به اندازه تمام خانه‌های بهداشت مرکز ترک دخانیات بسازیم.
کد خبر: ۱۶۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 17 January 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بر لزوم ایجاد کلینیک ترک دخانیات در تمام خانه‌های بهداشت کرمانشاه تاکید کرد و گفت: برای کاهش مصرف دخانیات باید به اندازه تمام خانه‌های بهداشت مرکز ترک دخانیات بسازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین کریم ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین کلینیک مشاوره ترک دخانیات و کلینیک طب کار شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر تمام کشورهای توسعه یافته با آگاهی از بیماری‌های ناشی از دخانیات به بحث ترک دخانیات ورود پیدا کرده‌اند.

کریم با اشاره به مضرات سیگار و بیماری‌های ناشی از کلینیک ترک دخانیات گامی رو به جلو برای مهار کردن دخانیات در استان دانست و گفت: برای انجام این مهم می‌توان از تجارب کشورهایی که تجربه‌های موفقی در این زمینه داشته‌اند استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه باید یک سیستم همگانی برای ترک دخانیات داشته باشیم، افزود: ممنوع کردن مصرف دخانیات، آموزش و فرهنگ‌سازی از جمله سیاست‌های این سیستم همگانی است.

وی با اشاره به اینکه برای کسب موفقیت در این مسیر باید جمعیت هدف تعیین کنیم، گفت: برای این کار باید ابتدا از محیط دانشگاه علوم پزشکی شروع کنیم به این صورت که مصرف دخانیات را بین دانشجویان و کارکنان آن به صفر برسانیم.

این مسئول به کاهش سن استعمال دخانیات بین دانش‌آموزان اشاره کرد و بیان داشت: در این مسیر با دانش‌آموزان به عنوان جمعیت دوم هدف و دانشجویان جمعیت سوم هدف در نظر گرفته شوند.

کریم داشتن روستای سالم را برای ایجاد الگوی ترک دخانیات موثر ارزیابی زد و افزود: ایجاد روستای سالم و عاری از دخانیات بهترین فرصت است برای اینکه به سمت الگوسازی برای سایر روستاها و فرهنگ‌سازی درست بهداشتی پیش برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بر لزوم ایجاد کلینیک ترک دخانیات در تمام خانه‌های بهداشت کرمانشاه تاکید کرد و افزود: برای کاهش شیب مصرف دخانیات و داشتن روستا و شهری سالم، باید به اندازه تمام خانه‌های بهداشت مرکز ترک دخانیات بسازیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید آمار افراد سیگاری و کسانی که موفق به ترک آن شده‌اند در پرونده الکترونیک آن‌ها به ثبت برسد، گفت: زمان ارائه مشاوره باید به مشاوره برای خانواده‌های آنان توجه بیشتری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار