استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: استاندار خراسان رضوی از ارایه طرح ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی خبر داد و گفت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرایی شدن این بسته پیشنهادی دو هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۶۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 17 January 2016
 
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه ی ستاد بازآفرینی و توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی که با حضور معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد طرح ساماندهی حاشیه شهر مشهد را شامل ۴۱ برنامه در ۱۴ محور عنوان کرد.
 
استاندار اعتبار پیش بینی شده برای اجرایی شدن این بسته پیشنهادی را دو هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: باتوجه به محدودیت های منابع دولتی مقرر شده تا اعتبار مورد نیاز از سه منبع دولت، شهرداری مشهد و بخش خصوصی تامین شود.
 
وی عنوان کرد وسعت حاشیه نشینی در کلانشهر مشهد مقدس با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در هشت پهنه و ۶۶ محله معادل جمعیت برخی از استان های کشور است.
 
رشیدیان با بیان اینکه بسته ساماندهی حاشیه شهر مشهد با کمک صاحب نظران، نخبگان و دستگاه های اجرایی مرتبط تدوین شده است افزود:برای دستیابی به موضوعات اولویت دار و چالش هایی که رفع آن ها نیاز به فوریت داشت از نظرات استانداران سابق خراسان رضوی نیز استفاده شده است.
 
استاندار با بیان اینکه چالش های بسیاری و آسیب ها ی متعددی در مناطق حاشیه ای وجود دارد بیان کرد: در تحقیقات و ریشه یابی انجام شده از مجموعه دانشگاهی نیز بهره گرفته شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه حل چالش حاشیه نشینی مستلزم توجه به مبدأ مهاجرت، یعنی روستاها است ادامه داد: توسعه همه جانبه و متوازن امکانات به ویژه در مناطق کم برخوردار و روستایی به عنوان یکی از سیاست های مهم باید در دستور کار قرار گیرد.
 
استاندار خراسان رضوی افزود: به منظور تسریع در روند کار و تامین بودجه، اولویت های این بسته پیشنهادی احصا و در قالب ۱۴ محور در ۴۱ برنامه به معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه شد.
 
رشیدیان با تاکید بر این که استمرار فعالیت در بخش های مختلف را  نباید منوط به تخصیص بودجه دانست افزود: با وجود اینکه برخی تعهدات دولت در حوزه حاشیه شهر و ساماندهی کشف رود به دلیل تنگناهای اعتباری عملیاتی نشده اما مدیریت جهادی در استان اجازه متوقف شدن کار را نداده است و دستگاه های متولی به صورت منفی مشغول به فعالیت هستند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در طی دوسال گذشته در حاشیه شهر مشهد و در چهار محور مسائل کالبدی، فرهنگی و اجتماعی، امنیتی و نیز موضوعات خاص اقتصادی و مالی پیگیری شده است بیان کرد: اجرای برنامه های بسیج سازندگی در مرمت و بازسازی ۱۰۰ مسجد و ساخت خانه عالم، اقدامات شرکت عمران و بهسازی شهری در بحث مطالعات و تخصیص زمین شهری و طرح مشارکتی و احیای کشف رود  از طرح های افتخار آمیز ستاد بازآفرینی و توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی استان است.
 
محمد مقدوری همچنین از اجرای پروژه های آّبرسانی در حاشیه شهر و احداث شبکه های فاضلاب در ۱۰۵ کیلومتر، اجاره چهار محل برای کلانتری های جدید، گاز و برق رسانی، اقدامات وسیع اداره کل تبلیغات در ۲۲ عنوان برنامه فرهنگی و اقدامات گسترده شهرداری در بهسازی معابر را از سایر اقدام انجام شده در مناطق حاشیه ای عنوان کرد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار