مروری بر مطبوعات امروز بیست و ششم دی ماه:
مطبوعات استان قم، شنبه 26 دی ماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ مدیریت شهری در مسیر تحول منابع انسانی، برگزاری چهارمین همایش وقف و حوزه های علمیه و سومین همایش ملی سلامت معنوی و دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با اقشار مختلف در قم، پرداخته اند.
کد خبر: ۱۶۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷ 16 January 2016
روزنامه همشهری

این روزنامه در مطلبی با عنوان تصمیمی که جان می‌بخشد به نقل از ولی‌الله صمدی کار‌شناس شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم آورده: امسال در استان قم ۱۰ مورد و سال گذشته ۱۱ مورد اهدای عضو انجام شده است. 

در ادامه آمده است: ۱۰ نفر اهدای عضو در سال به نظر نمی‌رسد با توجه به حجم بالای مرگ مغزی در سال‌های اخیر آمار قابل توجهی باشد. وضعی که امروز در کل کشور حاکم است و آمار اهدای عضو چنگی به دل نمی‌زند.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ مدیریت شهری در مسیر تحول منابع انسانی، دستگاه‌های اجرایی در اندیشه میزبانی شایسته از زائران نوروزی، کاهش 7 درصدی ازدواج در قم و کمبودهای آزادراه قم - گرمسار در سال 95 برطرف شود، اشاره کرد.

روزنامه ایمان

این نشریه به نقل از آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نوشت: امروز مشکلات معیشتی جوانان مانند هزینه های بالای زندگی، نیاز به مسکن و تحصیلات موجب شده است تا سن ازدواج افزایش یابد و بالارفتن سن ازدواج سبب فساد در جامعه می شود. 

همچنین این روزنامه نوشت: سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم بر ضرورت تبدیل بلوار پیامبر اعظم(ص) به قطب فرهنگی در این شهر تاکید کرد و گفت: این بلوار یک محور بسیار استراتژیک (راهبردی) و مهم برای طراحی های فرهنگی، علمی و دینی است. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ چهارمین همایش وقف و حوزه های علمیه برگزار شد، کاهش 35 درصدی صدور پروانه ساختمانی و اعمال 30 درصد تخفیف در پرداخت عوارض ساختمانی، اشاره کرد.

روزنامه شاخه سبز 

این روزنامه نوشت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دردیدار مسئولان و بخشدار بخش کهک قم، با اشاره به اهمیت روستاها دراقتصاد کشور بر لزوم ساخت صنایع سبک در اطراف روستاهای قم تاکید کرد و گفت: استان قم با توجه به مشکلات آبی نیاز به بهره مندی از کارخانه های سبک در بخش کشاورزی را احساس می کند که باید به آن توجه شود.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ نصب المان شهید نواب صفوی در قم، ضرورت توسعه دولت الکترونیک برای خدمات رسانی به مردم، آغاز عملیات اجرایی تقاطع عمار یاسر – بزرگراه امام علی(ع)، تزلزل پایه های دین در خانواده ها، انتقاد از پایین بودن سرانه مطالعه و فعالیت 128 مجتمع پذیرایی و خدماتی در قم ، اشاره کرد.

روزنامه 19 دی 

این روزنامه نوشت: سید مهدی صادقی استاندار قم با بیان اینکه قم مهد فقاهت، علم و معنویت است، گفت: ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی در شهر قم باید بیش از سایر شهرها مورد توجه قرار بگیرد. وی جلب رضایت مسافران و زائران نوروزی را نیازمند همکاری همه دستگاه ها و استفاده حداکثری از ظرفیت های استان دانست. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ حوزه علمیه فرهنگ وقف را ترویج کند، سومین همایش ملی سلامت معنوی در قم به کار خود پایان داد، پینگ پنگ بازان کره شمالی در قم اردو می زنند، آغاز چهارمین دوره لیگ کشتی استان، بسترهای توسعه تنیس روی میز در استان فراهم شود و آغاز بیمه تاکسیرانان در سراسر کشور، اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار