معاون وزیر و رییس سازمان ترویج، تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:
متاسفانه خاک خراسان رضوی از روی و آهک و ارگانیک کربن تخلیه شده و هیچ راهی جز کشاورزی حفاظت شده وجودندارد.
کد خبر: ۱۶۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 16 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، معاون ترویج وزارت جهادکشاورزی در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداران برتر بخش کشاورزی یکی از رویکردهای مهم را بحث سلامت و منابع آبی و خاکی برشمرد و گفت: اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی از دیگر مواردی هستند که در طرح‌ها باید مد نظرقرار بگیرند و خود سازمان جهاد کشاورزی نیز در سیاست‌های خود  به این موارد به صورت جدی پرداخته است.
کاظم خاوازی افزود: هشت میلیون هکتار از عرصه های زراعی به صورت آبی زیر کشت می رود که تنها ۱.۲ میلیون هکتار آن بدون محدودیت کشت است و باقی این زمین ها به میزان ۶.۸ میلیون هکتار به دلیل شوری و یا سنگریزه و عمق کم خاک با محدودیت کشت مواجه است.
وی با اشاره به این که نمونه‌های برتر تنها به تجلیل نیاز ندارند، عنوان کرد: نباید از نمونه‌های برتر تنها تجلیل کرد بلکه باید آن‌ها را به عنوان الگو در سراسر کشور توزیع کرد و از آن‌ها برای آموزش استفاده بهینه کرد.
وی همچنین رویکرد  وزارت جهاد کشاورزی را کشت محصولات راهبردی مانند گندم و کلزا عنوان کرد و گفت: سالانه ۴۰ میلیارد ریال صرف واردات روغن می کند که می توان با تولید دانه های روغنی از صرف این هزینه جلوگیری کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بحث گندم و کلزا چهار هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشتیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه به بحث آب و خاک کمتر توجه شده و در برنامه‌های سال ۹۵ وزارت جهاد کشاورزی این موضوع به صورت ویژه لحاظ شده است
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
چرا با اخبار دروغ مر دم را به شور می اندازید با کدام سند و مدرک این اکاذیب را به نشر می گدارید و مردم را فریب می دهید
تابناکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
دروغ گوها زمین خراسان از لحاظ اکولوژیست بهترین جا برای کاشت و داشت و برداشته تمام مداد معدنی مورد نیاز انواغ گیاهان در این استان قابل رشد و نوی است چرا نشر اکاذیب می کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار