کد خبر: ۱۶۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 16 January 2016

   نامش بشیر است؛ نوجوانی که چند سال است جانانه با سرطان می‌جنگد و هنوز نفس کم‌ نیاورده است؛ هرچند می‌داند که مجبور است با حریفی قدر دست و پنجه نرم ‌کند ...
    بشیر اما یک آرزو دارد: «دوست دارم شهری تمیز و زیبا داشته باشم.»

بشیر در میان استقبال اهوازی‌ها به خیابان نادری می‌آِید

    چنین است که مردم اهواز پنج‌شنبه گذشته در بیست و چهارمین روز از دیماه 1394 دست به کاری بزرگ زدند تا دل بشیر را شاد کنند و روحیه‌ای دوباره به او دهند ... آنها با همراهی چند تشکل مردم‌نهاد، از جمله رفتگران طبیعت، انجمن درختکاری و نگهداری شوش و گروه خیریه همیاران بی‌نام، ساعت ۱۵ روز ۲۴ دیماه، خود را به خیابان نادری رساندند و در یک تعامل، مشارکت، همدلی و هم‌افزایی پرشکوه و شورانگیز کوشیدند تا به کمک دستفروش‌های محل، آن خیابان پرازدحام و پرزباله را در حد فاصل بلوار شهید فهمیده تا خیابان نظامی پاکیزه و مرتب کنند و سپس پس از چند ساعت بشیر را با مراسمی بیادماندنی و در شأن یک شهروند پاک‌سرشت و طبیعت دوست به میان خود آورده و این هدیه را به او و خانواده‌اش تقدیم کردند تا همه بدانند در شهری که هنوز از آتش جنگی هشت ساله و نابرابر، زخم‌هایش کاملاً خوب نشده، مردمی زندگی می‌کنند که حرمت شأن و مقام انسانیت را به رغم همه‌ی کاستی‌ها خوب درک می‌کنند.

استقبال مردم از بشیر

    اهوازی‌ها در شرایطی چنین حماسه‌ی شورانگیزی را آفریدند که کم نیستند آدم‌هایی که ترجیح می‌دهند از لاک خود بیرون نیامده و دیگران را نبینند؛ آنها خیابان نادری را مثل کف دست تمیز کردند، اما گروهی از ما، حاضر نیستیم سه‌شنبه‌ها با خودروهای تک‌سرنشین خود از منزل بیرون نیاییم و اندکی به خود زحمت دهیم.

استقبال مردم از بشیر

    اهوازی‌ها ثابت کردند که همچنان مهم‌ترین کسب و کار زندگی، آفرینش لبخند بر روی لبان رهگذرانی است که آنها را نمی‌شناسی و اهدای امید به آنهایی که سایه‌ی مرگ، یکدم رهای‌شان نمی‌کند.
    زنده باد ایرانیانی که در تدارک شکوهمند حماسه 24 دیماه در خیابان نادری اهواز مشارکت داشتند و یادمان انداختند: درخت در پاییز ناامید نمی‌شود. همانگونه که امروز بشیر هم با عشق و اعتماد به نفس بیشتری به مبارزه خود بر علیه دیو سرطان ادامه داده و می‌داند که دعای خیر میلیون‌ها ایرانی بدرقه و حافظ این مبارزه نابرابر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار