پاسخ مدیر کل سیاسی استانداری به ابراز نگرانی ها ازنحوه تایید صلاحیت ها توسط برخی هیات های اجرایی دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی بااشاره به ابراز نگرانی رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی و رییس کل دادگستری استان ازنحوه عملکردبرخی هیات های اجرایی درمرحله تاییدصلاحیت ها گفت:انتظار است دبیر هیات نظارت موارد و مصادیقی را که در جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی ذکر کرده به هیات های اجرایی و ستاد انتخابات استان اعلام کند تا فراوانی ، مصادیق و نحوه و کیفیت آن مورد بررسی و پیگیری لازم قرار گیرد.
کد خبر: ۱۶۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ 16 January 2016
وی همچنین در این نشست از تائید نشدن 90 نفر از میان 2 هزار و 190 نفر کاندیدا خبر داد.به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید مسعود محولاتی با بیان این مطلب اظهار داشت: هیات های اجرایی بر اساس قانون و با استناد به گزارش های مراجع چهارگانه در بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری کرده اند.وی افزود: تائید صلاحیت 96 درصد داوطلبان ثبت نام شده نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات های اجرایی که در تمامی نشست های بررسی صلاحیت، ناظران نیز حضور داشته و صورتجلسات نهایی را تائید و امضا کرده اند نباید جای نگرانی برای هیات نظارت استان گذاشته باشد.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: به طور قطع مجریان و ناظران انتخابات مفهوم حق الناس را در تاکیدات مقام معظم رهبری با جدیت در اجرا، نظارت، حقوق داوطلبان، فهرست های انتخاباتی، صیانت از آراء عمومی و پذیرش نتایج انتخابات محور و مبنای عمل خود می دانند.
قابل توجه اینکه رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی طی روزهای اخیر از نحوه عملکرد برخی هیات های اجرایی در مرحله تایید صلاحیت ها ابراز نگرانی کرده بود.

حجت الاسلام حسین محرابی در دومین جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با تخلفات انتخاباتی گفته بود : در استان خراسان رضوی شاهد یک تعامل مطلوب و حداکثری در بین مسئولان هستیم اما در برخی موارد شاهد عدم اجرای دقیق قانون براساس وظایف محوله از جمله در بحث تأیید صلاحیت ها توسط هیأت های اجرایی بودیم.
پیش از آن هم حجت الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری استان و رئیس ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی استان از عملکرد هیات های اجرایی در استان انتقاد کرده بود.

محولاتی با اشاره به طرح مباحث اخیر توسط هیات نظارت بر انتخابات استان ، به روند انتخاب و معرفی هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره و ذکر کرد : این هیئت ها با دو مکانیزم متفاوت انتخاب و معرفی می شوند.وی توضیح داد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری فهرست سی نفر از معتمدین برای تشکیل هیات های اجرایی با معرفی و امضای مشترک فرماندار ، دادستان و رئیس اداره ثبت احوال به هیات نظارت ارسال و پس از تائید از میان آنها 8 نفر به عنوان معتمد اصلی هیات اجرایی انتخاب شدند.

وی تصریح کرد : در استان از مجموع دو هزار و 190 نفر افراد معرفی شده برای 73 حوزه انتخابیه با هماهنگی با دادستان ها ، 90 نفر توسط هیات نظارت استان تایید نشدند که همین تعداد افراد جدید معرفی و از میان آنها دوباره هفت نفر رد شدند که افراد دیگری به هیات نظارت معرفی شدند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی افزود: طبق ماده 49 قانون انتخابات مدارک و نتایج بررسی هیات های اجرایی در جلسات مشترک با هیات نظارت مراکز حوزه انتخابیه مطرح و صورتجلسه به امضای دو طرف رسیده است.
محولاتی تصریح کرد : رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی براساس تبصره ذیل ماده 50 قانون انتخابات، باید مستند به قانون و بر اساس مدارک و اسناد معتبر باشد و هیات های اجرایی اسناد را بررسی و تصمیم گیری کرده و در موارد ضروری تحقیق نموده اند.
وی تصریح کرد : انتظار است دبیر هیات نظارت موارد و مصادیقی را که در جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی ذکر کرده به هیات های اجرایی و ستاد انتخابات استان اعلام کند تا فراوانی ، مصادیق و نحوه و کیفیت آن مورد بررسی و پیگیری لازم قرار گیرد.دبیر ستاد انتخابات استان تاکید کرد : مباحث مطرح شده از سوی دبیر هیات نظارت استان تاکنون و به صورت رسمی به هیچ یک از هیات های اجرایی واصل نشده و فرمانداران حوزه های انتخابیه اصلی و مسئولان ستاد انتخابات استان از طریق صدا و سیما و جراید در جریان گله مندی دبیر هیات نظارت قرار گرفته اند.وی با تاکید بر اینکه به طور قطع پس از وصول مستندات نسبت به پیگیری موارد از هیات های اجرایی حوزه انتخابیه و اطلاع رسانی به افکار عمومی اقدام می شود ، گفت:  انتظار بود موضوع قبل از انتشار در جراید و رسانه ملی با ستاد انتخابات استان و هیات های اجرایی مطرح و صحت و سقم آنها ارزیابی می شد.
دبیر ستاد انتخابات استان افزود : هیات های اجرایی طبق قانون و همچنان با رویکرد تعامل و اعتماد متقابل با حفظ وظایف قانونی عمل می کنند و همه تلاش و رسالت خود را در تحقق مشارکت حداکثری انجام خواهند داد.
وی ادامه داد : هیئت های اجرایی و نظارت هر دو ملتزم به قانون و اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری هستند و این جمله معظم له را که «از جمله عرصه های رعایت حق مردم در انتخابات آن است که اگر کسی صلاحیت داشت او را رد نکنیم و به او میدان دهیم و بر عکس اگر کسی چه در انتخابات خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی صلاحیت قانونی نداشت با اغماض و بی دقتی او را وارد عرصه نکنیم که بی توجهی به این دو نکته ضد حق الناس است »راهنمای عمل خود می دانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار