کد خبر: ۱۶۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 14 January 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل راه‌آهن یزد از تجهیز ایستگاه‌های یزد، میبد و بافق به آسانسور برای تسهیل در تردد مسافران خبر داد.مسافران قطارهای استان عقیده دارند که کیفیت خدمات در ایستگاه‌های راه آهن باید ارتقا یابد و یکی از نیازهای اصلی ایستگاه‌های استان تجهیز آنها به رمپ و آسانسور است. استان دارای 4 ایستگاه تشکیلاتی قطار برای پیاده و سوار شدن مسافران در شهرهای میبد، اردکان، یزد و بافق است که در میان آنها تنها ایستگاه یزد به رمپ تجهیز شده است.مسافران بقیه ایستگاه‌ها باید زیرگذرهایی راکه برای دسترسی مسافران به ایستگاه تعبیه شده است، با پله طی کنند که این اقدام برای بسیاری از مسافران از جمله افراد سالخورده، بیماران و کودکان دشوار است.یکی دیگر از نیازهای ایستگاه‌های راه آهن استان به عقیده مسافران، مسقف کردن ایستگاه‌ها برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان در هنگام توقف قطار درایستگاه‌ها است که باید در تمام ایستگاه‌های استان مورد توجه قرار گیرد.


نیاز به ارتقای خدمات در ایستگاه‌ها
یکی از شهروندان یزدی می‌گوید: نصب رمپ برقی در ایستگاه راه آهن اقدام شایسته‌ای بود که منجر به رضایت بسیاری از مسافران شد؛ اما به نظر می‌رسد که ایستگاه شهر یزد مانند سایر ایستگاه‌های قطار در شهرهای دیگر کشور باید به آسانسور نیز تجهیز شود.
«محمود رضایی‌زاده» افزود: بسیاری از مسافران از جمله سالمندان به دلیل کهولت سن و ناتوانی، امکان استفاده از رمپ برقی را ندارند و در شرایطی که ایستگاه راه آهن به رمپ تجهیز شده  است، مجبورند باز هم از پله‌ها استفاده کنند. وی ادامه داد: این در حالی است که ایستگاه راه آهن در سایر شهرهای کشور به آسانسور مجهز است و تردد را برای سالمندانی که توانایی استفاده از پله برقی را ندارند، تسهیل کرده است.این شهروند با تاکید بر این‌که ایستگاه راه آهن یزد نیاز به ارتقای خدمات دارد، گفت: با توجه به حجم بالای مسافران قطار استان، لازم است که ایستگاه ساماندهی شده و خدمات به‌روز تری را به مسافران ارائه کند.

نصب سایه‌بان برای فرار از گرما
یکی دیگر از شهروندان یزدی نیز به اصلاح ایستگاه راه‌آهن یزد تاکید کرد و افزود: وضعیت ظاهری و عمرانی ایستگاه راه آهن شهر یزد چندان رضایت‌بخش نیست و باید اصلاح شود.«مرضیه تقدیری» ادامه داد: ایستگاه راه آهن شهر یزد واحد سایه‌بان است و با توجه به این‌که بخشی از قطارهای عبوری به مقاصد شهرهای دیگر کشور در ایستگاه توقف می‌کنند، لازم است که به ساماندهی ایستگاه و تجهیز آن به سایه‌بان اقدام شود.
وی با بیان این‌که نشستن در قطار و انتظار کشیدن برای حرکت در گرمای طاقت فرسای تابستان استان اصلا قابل تحمل نیست، ادامه داد: در برخی از ایستگاه‌های راه‌آهن کشور به ایجاد سایه‌بان برای کاهش شدت گرما اقدام شده است.
این شهروند با اشاره به حجم بالای جابه‌جایی مسافر با ناوگان ریلی، اظهار کرد: با توجه به استقبال عامه مردم از قطار، لازم است که خدمات بهتری در ایستگاه‌های استان به مسافران ارائه شود.یکی دیگر از شهروندان بر ضرورت افزایش سکوهای مسافرگیری در ایستگاه‌های راه آهن استان در شهرهای بافق و یزد تاکید کرد و افزود: این اقدام باعث جلب رضایت مسافران و تسهیل در خدمات رسانی می‌شود.«رضا تشکری» ادامه داد: ایستگاه‌های راه آهن استان تنها دارای یک سکوی مسافرگیری هستند که باعث بروز چالش و ازدحام جمعیت در ساعات حرکت قطارها می‌شود. وی افزود: مسئولان اداره کل راه آهن استان باید  به ایستگاه‌های شهرهای مختلف رسیدگی کنند و خدماتی را که برای ایستگاه شهر یزد پیش‌بینی می‌کنند در شهرهای دیگر استان هم اجرا کنند.

برنامه‌های راه‌آهن یزد
مدیر کل راه آهن یزد از تجهیز ایستگاه‌های یزد، میبد و بافق به آسانسور خبر داد و افزود: آسانسور ایستگاه میبد راه اندازی شده و آسانسور ایستگا‌ه‌های یزدو بافق نیز در حال نصب است.«محمد دهقانپور» هزینه تجهیز ایستگاه‌های استان به آسانسور را 717 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اداره کل راه آهن یزد برای تکریم مسافران و تسهیل در خدمات رسانی، ارتقای کیفیت خدمات ایستگا‌ه‌ها را با جدیت دنبال می‌کند. وی افزود: یکی از خدمات در حال پیگیری در ایستگاه‌های راه آهن استان، ایجاد سکوی دوم مسافری و زیرگذر در ایستگاه‌های میبد، اردکان و بافق است که این اقدام در ایستگاه‌های میبد و اردکان به بهره‌برداری رسیده است و ایستگاه بافق هم 40 درصد پیشرفت دارد. این مسئول اظهار کرد: روزانه 28 رام قطار مسافربری در خطوط راه آهن شهر یزد 13 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند و هر روز 7 رام قطارمسافربری 3 هزار مسافر را از مبدا یزد به تهران و مشهد جابه‌جا می‌کند؛ از این رو ارتقای خدمات ایستگاه‌ها با جدیت از سوی اداره کل راه آهن دنبال می‌شود.
دهقانپور گفت: 4 ایستگاه مسافری در خطوط ریلی استان در میبد، اردکان، بافق و یزد وجود دارد که ارتقای کیفیت خدمات ایستگاه‌ها را برای تسهیل در خدمات رسانی به مسافران، لازم و ضروری کرده است.وی افزود: یکی از اقدامات جدی اداره کل راه آهن یزد ارتقای خدمات در ایستگاه شهر یزد به عنوان یکی از ایستگاه‌های مهم مسافری استان است.مدیر کل راه آهن یزد ادامه داد: یکی از اقدامات مورد توجه در ایستگاه راه آهن شهر یزد، مسقف کردن ایستگاه‌ برای کاهش گرمای هوا در زمان انتظار مسافران در قطار است. وی گفت: عملیات مسقف کردن سکوی اول و دوم ایستگاه راه آهن شهر یزد به طول 12 هزار مترمربع با اعتباری بالغ‌بر 3/5میلیارد تومان و 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.دهقانپور ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در ایستگاه یزد، اجرای خطوط بتنی و زیرسازی خطوط ایستگاه با بتن است که برای افزایش مقاومت خطوط و ایمنی ایستگاه در دستور کار قرار گرفته است.وی با اشاره به این‌که طول اجرای این طرح 1200‌متر است، افزود: این عملیات با 25 میلیارد تومان اعتبار و 60‌درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.مدیر کل راه آهن یزد بتنی کردن خطوط در ایستگاه را برای ارتقای کیفیت خط، تسهیل در عبور و مرور قطارها و خدمات‌رسانی بهتر به مسافران موثر دانست.
  • ارتقای کیفیت ایستگاه‌های راه آهن استان

استان دارای 4 ایستگاه مسافری قطار در شهرهای یزد، میبد، اردکان و بافق است. مسافران عقیده دارند خدمات ایستگاه‌ها باید ارتقا یابد. افزایش سکوهای مسافری، تجهیز ایستگاه‌ها به رمپ برقی و آسانسور، نصب سایه‌بان و... از جمله خدمات پیشنهادی مسافران برای ایستگاه‌های راه آهن استان است. اداره کل راه آهن استان برای ارتقای خدمات رسانی به مسافران، تجهیز ایستگاه‌ها و ارتقای کیفیت خدمات را در دستور کار قرار داده است.

همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار