بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 13 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



10 فایده اجرای برجام برای ایران

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، سیدحسین موسویان این 10 مورد را به شرح زیر بیان کرد:

«1. ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌های بلوکه‌شده ایران آزاد خواهد شد.

2. بانک مرکزی و بانک‌های بزرگ ایران بعد از سال‌ها از تحریم نجات‌ یافته و تبادلات بین‌المللی را آغاز خواهند کرد که از جمله نتایج آن احیای فعالیت‌های بخش خصوصی ایران و کاهش قابل توجه هزینه‌های پروژه‌ها و بازرگانی خارجی است.

3. فروش نفت ایران از تحریم خارج خواهد شد و امکان ورود شرکت‌های مهم جهانی به پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی ایران فراهم خواهد شد.

4. برای اولین بار بعد از انقلاب شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و بویینگ قادر به فروش هواپیمای دست اول به ایران خواهند شد.

5. درب‌های اعتبارات جهانی به سمت ایران باز خواهد شد.

6. امکان سرمایه‌گذاری خارجی فراهم خواهد شد.

7. سطح روابط سیاسی ایران با کشورهای مطرح جهان که با امضای برجام ارتقاء یافته، امکان رشد وسیع‌تر خواهد یافت.

8. با امضای برجام، قدرت‌های جهانی با ایران به عنوان قدرت منطقه وارد گفت‌وگو برای حل بحران سوریه شدند که برای تقویت چنین روندی ظرفیت بالایی به وجود خواهد آمد‎.

9. تهدید جنگ به خاطر بحران هسته‌ای کاملا منتفی شد.

10. توجه جهان به قدرت دیپلماسی برای حل بحران‌های خاورمیانه جلب‌ شده و بسیاری از ظرفیت‌های مثبت دیگر.»


در تماس تلفنی ظریف و فرماندهان ارشد سپاه چه نکاتی مطرح شد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت و گو با خبر بامدادی شبکه 1 با اشاره به توقیف 2 شناور نظامی امریکایی که به صورت غیرقانونی وارد حریم آبی ایران شده بودند اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز یک استقرار کامل و همه جانبه و یک تسلط کامل دارد.

فدوی با اشاره به تماس های دیپلماتیکی که از همان ابتدای توقیف شناورهای آمریکایی برقرار شد اظهار کرد: از همان ابتدای کار نیروی دریایی سپاه با مقامات وزارت خارجه و شخص آقای ظریف در تماس بود و مشخص بود که وزیر خارجه آمریکا با آقای ظریف تماس گرفته و درخواست آزادی تفنگداران را داشته و آقای ظریف موضع بسیار قوی و محکمی را اتخاذ کرد و به همتای آمریکایی اش ضرورت عذرخواهی رسمی دولت آمریکا را متذکر شد.


تصمیم دولت درباره افزایش حقوق کارمندان

سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی با اشاره به عدم تعادلی که در پرداخت‌های کارکنان دولت از گذشته وجود داشته است، مناسب ترین زمان برای جبران این عدم توازن و برگرداندن تعادل در بودجه سال آینده اعلام کرد و گفت که هم برای شاغلین و هم برای بازنشستگان مبالغ قابل توجهی منابع قائل شده اند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی با اشاره به عدم تعادلی که در پرداخت‌های کارکنان دولت از گذشته وجود داشته است، مناسب ترین زمان برای جبران این عدم توازن و برگرداندن تعادل در بودجه سال آینده اعلام کرد و گفت که هم برای شاغلین و هم برای بازنشستگان مبالغ قابل توجهی منابع قائل شده اند.

وی با اشاره به بیش از یک میلیون نفر از بازنشستگان زیر 1.5 تومان دریافتی دارند افزود: ما ضمن اینکه برای همه کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش 12 درصدی در نظر گرفته‌ایم برای آنهایی که زیر 1.5 میلیون دریافتی دارند متوسط بیش از 20 درصد اضافه کرده ایم و تصمیم داریم هر سال به همین ترتیب تا پایان برنامه ششم پیش برویم.

نوبخت با این توضیح که برای شاغلین دریافت ها از دو محل حقوق ثابت و فوق العاده پرداخت حقوق انجام می شود، یادآور شد: بند (10) ماده 68 قانون به دولت اجازه می داد که تا 50 درصد حقوق ثابت را اضافه کند.اما بنا به هر دلیلی تا قبل از دولت یازدهم فقط چند دستگاه از این بند استفاده می کردند و بقیه از آن برخوردار نبودند که موجب عدم تعادل شد. از این رو در بودجه 1395 برای تمامی دستگاه ها که از این بند استفاده نمی کردند منابع کافی در نظر گرفته شده تا این عدم پرداخت ها جبران شود و دستگاه‌هایی هم که از این بند استفاده نمی کردند تا 25 درصد می‌توانند حقوق کارکنان خود را اضافه کنند.

قدرت مانور در افزایش حقوق کارکنان در حالی در بودجه سال آینده افزایش یافته که البته پیش تر هم برخی سازمانها، حقوق کارکنان خود را بیشتر از میزان تعیین شده و مصوب در بودجه سالانه می دادند که عمدتا با رعایت عدالت بین سطوح مختلف کارکنان نبود. گرچه جزئیات بیشتری از این موضوع با انتشار لایحه برنامه ششم و بودجه -که در هفته آینده منتشر خواهد شد- مشخص می شود؛ اما باید با اجرایی شدن آن در مورد تاثیر پیشنهادات فعلی در هماهنگی نظام پرداخت حقوق کارکنان قضاوت کرد.


واکنش ترامپ در برابر عملیات نیروی دریایی سپاه چه بود؟

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در واکنش به توقیف 2 فروند شناور رزمی آمریکایی و سرنشینان آن توسط ایران، گفت: این مساله نشانگر آن است که ایرانی‌ها دوست ندارند به رهبران آمریکا احترام بگذارند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما درباره اتفاقات اخیر صحبت می کنیم. به عنوان مثال، توقیف قایق ها. شاید با گذشت زمان ما این قایق ها را دوباره باز پس بگیریم، شاید هم نه چرا که ایرانی ها دوست دارند به ما طعنه بزنند چون آنها دوست ندارند به رهبران ما احترام بگذارند.

پیش از این نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در ساعت 16:30 سه‌شنبه مورخ 22/10/94 دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل 10 تفنگدار مسلح که وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است: سرنشینان شناورهای Hمریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.


موضع سپاه درباره بازداشت آمریکایی ها

خبرگزاری میزان: دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت و گو با خبر بامدادی شبکه 1 با اشاره به توقیف 2 شناور نظامی امریکایی که به صورت غیرقانونی وارد حریم آبی ایران شده بودند اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز یک استقرار کامل و همه جانبه و یک تسلط کامل دارد.

وی ادامه داد: آبهای سرزمینی یک کشور آبهایی  محسوب می شوند که حضور شناورهای خارجی در آن باید با اطلاع و اجازه قبلی باشد.

فدوی تصریح کرد: در وقایع بین المللی یک ورود بی ضرر در آبهای سرزمینی وجود دارد اما انچه که مسلم است این است که عبور و مرور آمریکایی در آبهای منطقه هیچگاه بی ضرر نبوده و ما تلقی عبور بی ضرر را نداریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان داشت: از 10 تفنگدار مستقر در 2 شناور توقیف شده 9 نفر تفنگدار مرد و یک نفر تفنگدار زن بودند که در 3 مایلی آبهای سرزمینی جزیره فارسی قرار گرفته بودند و بلافاصله به لحاظ عدم حرفه ای عمل کردن این نیروها توسط رزمندگان ما در دریا توقیف شدند و به جزیره فارسی منتقل شدند.

فدوی با بیان اینکه تفنگداران شناورهای توقیف شده مقاومت های زیادی را از خود بروز ندادند تصریح کرد: متاسفانه پس از توقیف شناورهای مزبور شاهد بودیم که نیروی دریایی آمریکا و رزم ناو این کشور برای مدت 40 دقیقه رفتار غیر حرفه ای از خود نشان داد و تحرکات هوایی و شناوری را در منطقه داشت که این امر نشان دهنده عدم تعهد آمریکا در رابطه با تامین امنیت و آرامش در منطقه است.

وی با بیان اینکه اقدام به موقع نیروی دریایی سپاه آرامش را به منطقه بازگرداند گفت: پس از توقیف شناورهای آمریکایی منطقه به صورت کامل تحت کنترل نیروی دریایی سپاه پاسداران قرار گرفت.

سخنگوی سپاه: تفنگداران آمریکایی تخلیه اطلاعاتی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران در خصوص آخرین وضعیت توقیف دو شناور آمریکایی و بازداشت 10 ملوان تبعه این کشور توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: همانطور که در اطلاعیه سپاه اعلام شد این اتفاق روز گذشته رخ داده و شناورهای آمریکایی وارد حریم آبهای ایران شده بودند.

وی افزود: پس از نقض حریم دریایی ایران نیروی دریایی سپاه با اقتدار وارد عمل شده و اخطار لازم را به شناورهای آمریکایی داده شد و آنها به این هشدارها تمکین کردند.

سخنگوی سپاه پاسداران  با بیان این مطلب که هیچ درگیری در منطقه خلیج فارس رخ نداده و آنها به اخطار سپاه تمکین کردند، اظهار داشت: پس از بازرسی شناورهای آمریکایی مشخص شد که آنها علاوه بر تجهیزات فنی، سلاح‌های سبک و نیمه سنگین نیز به همراه خود داشته‌اند.

سردار شریف در پاسخ به موضع‌گیری مقام‌های آمریکایی مبنی بر آزاد کردن فوری ملوانان بازداشت شده، گفت: قطعا ایران بر سر منافع ملی ایران با کسی شوخی نداشته و تسامهی نیز نخواهد کرد؛ آنها مطئمن باشند که برخورد ما بر اساس رأفت اسلامی خواهد بود و این چیزهایی که درباره آزادی فوری آنها مطرح می‌شود گمانه‌زنی است و من، آنرا نه تایید می‌کنم و نه تکذیب می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا پس از انجام تحقیقات، اگر مشخص شود که کار آنها عمدی نبوده برخورد دیگری صورت خواهد گرفت اما اگر در تخلیه اطلاعاتی و گفت‌وگو با آنها مشخص شود که ورود آنها به منزله انجام کارهای اطلاعاتی و کارهای بی‌ربط بوده است، قطعا مسئولان مربوطه اقدامات لازم را صورت خواهند داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار