دستور العمل اجرایی تاسیس و اداره خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی، با حضور اعضای دانشگاه های منطقه سه در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۶۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 13 January 2016

به گزارش تابناک تبریز، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در این نشست با تاکید بر اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور کاهش تصدی گری دولت و واگذاری خدمات رفاهی به بخش غیردولتی و در راستای تسهیل در شرایط ایجاد خوابگاه های غیردولتی و توسعه فضاهای خوابگاهی و نیز ساماندهی امور اداری و نظارت بر خوابگاه های غیر دولتی این دستور المعل را به دانشگاه ها ابلاغ کرده است، گفت: مسئولان در قبال تامین رفاه خدماتی دانشجویان مسئول هستند و در این ارتباط نیز دست اندرکان این حوزه باید در حد توان به دانشجویان کمک نمایند.

دکتر حسین امامعلی پور در ادامه با تاکید بر اینکه کارهای خوبی در راستای ساماندهی نحوه اداره خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی در شهر تبریز صورت گرفته ولی برای رسیدن به مرحله ایده آل هنوز فاصله وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم دولت در برنامه ششم توسعه کشور توجه ویژه ای به خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها داشته باشند و ریل گذاری مناسبی از لحاظ قوانین و بودجه صورت گیرد، چرا که اگر دانشجویان دغدغه خوابگاه و تامین معیشعت داشته باشند، نمی توانند به آن موفقیت و انتظاری که ما مسئولان و یا پدر و مادرها از دانشجویان دارند، را برآورده سازند.

منیری، نماینده صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه ها نمی توانند در تامین رفاه دانشجویان کشور بی تفاوت باشند، تصریح کرد: هر روز میزان توقعات دانشجویان در دانشگاه بالا می رود و از این رو تامین بخشی از خدمات رفاهی دانشجویان از جمله سیاست کلان و راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و در همین راستا بخش دیگر هم به بخش خصوص واگذار می شود.

همین گزارش حاکی است: در این آیین اعضای شورای نظارت و ارزیابی خوابگاههای غیر دولتی شهرستان تبریز، ضمن نقد و بررسی تخصصی این دستور العمل از لحاظ اجرائی نیز پیشنهاداتی در خصوص این آئین نامه ارایه کردند.

همیچنین در پایان این نشست با اکثریت آراء دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به عنوان دبیر شورای نظارت و دانشگاه تبریز به عنوان دانشگاه ناظر انتخاب شدند.

یادآور می شود؛ دانشگاه های منطقه سه کشور متشکل از استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان شامل دانشگاه های تبریز، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، هنر اسلامی تبریز، ارومیه، صنعتی ارومیه، اردبیل، زنجان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، بناب و مراغه است و دبیری آن بر عهده دکتر حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار