رئیس حوزه هنری ایلام گفت:
متأسفانه تاکنون آن‌گونه که باید سهم ایلام در دوران دفاع مقدس بیان نشده است.
کد خبر: ۱۶۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 12 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، رئیس حوزه هنری ایلام گفت: متأسفانه تاکنون آن‌گونه که باید سهم ایلام در دوران دفاع مقدس بیان نشده است.

محمدعلی قاسمی رئیس حوزه هنری ایلام در دومین نشست «یادهای تا ابد» در حوزه هنری ایلام بیان کرد: بخش عظیمی از کم کاری در بیان نقش استان ایلام در دفاع مقدس به کم‌کاری و بی‌توجهی مسئولان و بانیان فرهنگ و هنر استان برمی‌گردد. این موضوع شاید به این دلیل است که رسالت و وظیفه‌ی اصلی خود را فراموش کرده‌ایم. هرچند در این برهه نگاه محققین و مصاحبه‌گران حوزه تاریخ شفاهی جنگ به فرماندهان و راویان اصلی جنگ است. همین موجب شده است که متأسفانه تاکنون آن‌گونه که باید سهم ایلام در دوران دفاع مقدس منعکس نشود و سهم استان در آثار دفاع مقدس کمتر از دو درصد است.

در ادامه این نشست سرهنگ خدارحم سحری از فرماندهان دوران دفاع مقدس و دبیر دائمی عصرهای خاطره حوزه هنری ایلام گفت: ثبت و ضبط خاطرات دفاع‌مقدس مهم‌ترین دغدغه برگزاری چنین جلساتی است اما متأسفانه در برخی از موارد اتفاقات و رویدادهای جنگ در استان یا مصادره یا دستخوش تحریف بوده است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات دیده می‌شود که فردی بیشتر از یک ماه در جنگ نبوده اما خاطراتش تمامی دوران دفاع مقدس را مورد پوشش قرار داده و این مسئله‌ بغرنجی است، یادآور شد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر گنجینه جنگ و بیان خاطرات ما را بر آن داشت که این جلسات را تشکیل دهیم و خوشبختانه نگاه حوزه هنری ایلام به این رویداد سیاسی و مادی نیست و پیداست آنچه از جانب ما باید منتقل شود، به امانت از سوی این نهاد فرهنگی منعکس خواهد شد./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار