کد خبر: ۱۶۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴ 12 January 2016
دیوار مهربانی چند روزی است که به شهر یاسوج رسیده و مورد استقبال شهروندان و نیازمندان قرار گرفته است.
به گزارش ایل بانو ، کمپین "دیوار مهربانی" رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک سنت در سراسر کشور می شود و در شهرهای منطقه نیز با استقبال زیادی مواجه شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است.



"دیوار مهربانی" که مردم در آن می توانند لباس هایی را که نیاز ندارند با دیگران به اشتراک بگذارند، پیام این دیوار ساده است، اگر نیاز داری بردار و اگر نیاز نداری بذار. این شعاری است که روی چند رخت آویز و قلاب وصل روی دیوار حک شده است.
جمله ساده ای که این روزها بر بسیاری از دیوارهای این مرز و بوم نقش بسته و دلهایمان را به اینکه هنوز هم کورسوی امیدی به زنده بودن انسانیت و توجه به نیازمندان به دور از هرگونه ریا، تبلیغات و فرمایشی بودن وجود دارد، روشن کرده است.


تفاوتی نمی کند چه کسی اولین دیوار مهربانی را در کدام نقطه کشور ایجاد کرد، مهم اقدام خودجوش مردمی بود که با فرا رسیدن فصل سرد سال همنوعان نیازمند خود را فراموش نکردند و در حد توان خود به آنها یاری رساندند و این اقدام نیک آنقدر مورد استقبال قرار گرفته که در مدتی بسیار کوتاه نه تنها تمام نقاط کشور را در نوردیده بلکه توجه بسیاری از رسانه های خبری بزرگ جهان را نیز به خود جلب کرده است.
دیوار مهربانی چند روزی است که به شهر یاسوج رسیده و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.


از جاوید فروشنده ای که مغازه عمده فروشی او روبه روی محل نصب دیوار مهربانی است استقبال از این اقدام را جویا شدیم که درپاسخ به ما چنین گفت:استقبال خیلی خوب وزیادی از این امر خیر در این چند روزه بوده است ،به طوری که روزی چندمرتبه دیوار پر از لباس می شود و بلا فاصله توسط نیاز مندان برداشته می شود.
وی افزود: حتی در روز های بارانی هم از آن استقبال خوبی می شود.
جاویدبا بیان اینکه بسیاری از افراد دست به خیرما هنوز از وجود همچین دیوار هایی در سطح شهر بی خبر هستند، تصریح کرد: قطعا اگر از این اقدام باخبر شوند و در این مورد اطلاع رسانی شود نتیجه های خوبی درپی خواهد داشت.
یزدانپناه فروشنده دیگری که در نزدیکی دیوار مهربانی ساکن است،بیان کرد :با اینکه خیلی از مردم شهر یاسوج و اطراف شهر از وجود همچین دیواری بی اطلاع هستند اما باز هم استقبال خوبی ازآن صورت گرفته است واین نوع فرهنگ سازی ها در جامعه می تواند حس نوع دوستی را در میان افراد ایجاد کند.
دیوار مهربانی در شهر یاسوج،نبش خیابان عمده فروشی ،سمت بیرونی دیوار پارکینگ عمومی هفت تیر قرار دارد.
منبع:ایل بانو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار