مراسم بزرگداشت نخستین شب درگذشت همشیره مکرمه رهبر معظم انقلاب اسلامی دوشنبه شب در حسینیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲ 24 March 2015
به گزارش تابناک قم، در این مراسم که حضرات آیات وحید خراسانی، سبحانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی ، هاشمی شاهرودی ، مصباح یزدی ، رییس دفتر مقام معظم رهبری ، فرزندان رهبر معظم انقلاب ، اعضای مدیریت حوزه علمیه و جامعه مدرسین ، خبرگان رهبری و اقشار مختلف مردم و طلاب و روحانیون حضور داشتند، پس از قرائت قرآن مجید و مرثیه خوانی مداح اهل البیت(ع) یکی از استادان حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت. 

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در این مراسم اظهار کرد: انسان در زندگی مادی خود دارای صعود و نزول است و این امر نشان می‌دهد این دنیا محل زندگی دائم بشر نیست و جهان آخرتی وجود دارد.

وی افزود: در روایتی از حضرت علی (ع) می‌خوانیم که این دنیا محل عبور است نه استقرار و محل مرور است نه ماندن؛ مرگ امری یقینی است و همه می‌دانند که روزی می‌میرند اما برخی انسان‌ها چنان به زندگی مادی خو کرده‌اند که همه چیز را فراموش کرده و به گونه‌ای روزگار می‌گذرانند که گمان می‌کنند می‌توان با ابزارهای مادی جلوی مرگ را گرفت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای خارج شدن از این غفلت باید به فکر و اندیشه پناه برد و از آیات و روایات هم بهره جست گفت: اگر انسان تفکر کند در می‌یابد که این جهان ماندنی نیست و باید به سرای باقی برود.

وی ادامه داد: در روایت است که دنیا گروهی از انسان‌ها را فریب می‌دهد و کور می‌کند و گروهی دیگر را بینا می‌سازد بنابراین باید با بصیرت کافی، جزو گروه دوم باشیم.

نظری‌منفرد با اشاره به اینکه هیچ کس از زمان مرگ خویش خبر ندارد خاطرنشان کرد: البته گاهی مسائل آنقدر برای انسان عادی می‌شود که مرگ خویش را به دست فراموشی می‌سپارد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: تربیت در محضر قرآن و مکتب اهل بیت (ع) انسان را آگاه می‌سازد و نگاه او را به زندگی و مرگ تغییر می‌دهد چنانکه حضرت زهرا (س) وقتی از زبان پدر بزرگوارشان، رسول گرامی اسلام (ص) شنیدند که نخستین فردی هستند که از اهل بیت (ع) به ایشان ملحق خواهند شد شادمان شدند زیرا نگاهشان به مرگ با انسان‌های عادی تفاوت داشت.

وی با بیان اینکه اولیای الهی نگاهی مثبت به مرگ داشته‌اند گفت: یاد مرگ سبب می‌شود آدمی به جبران گذشته بپردازد، برای جهان آخرت توشه برگیرد و از دام گناهان نجات یابد.

نظری منفرد در خاتمه ضمن تسلیت مجدد به رهبر معظم انقلاب و بازماندگان عنوان کرد: از خداوند می‌خواهیم بانو سیده فاطمه خامنه‌ای را غریق رحمت خویش گرداند و ایشان را با حضرت زهرا (س) محشور فرماید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار