کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کرمانشاه از آموزش تربیت جنسی مربیان مهدکودک‌های کرمانشاه برای نخستین بار خبر داد.
کد خبر: ۱۶۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 11 January 2016
کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کرمانشاه از آموزش تربیت جنسی مربیان مهدکودک‌های کرمانشاه برای نخستین بار خبر داد.

آرزو ملول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: برای اولین بار در استان کارگاه آموزش تربیت جنسی برای مربیان مهدکودک‌های کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود 266 مهدکودک شهری و روستایی در استان، خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها 30 نفره است و در هر مرحله تعدادی از مربیان آموزش خواهند دید که البته برگزاری کارگاه‌ها آغاز شده است.

به گفته این کارشناس، در مرحله اول مربیان مهدکودک‌های شهر کرمانشاه آموزش می‌بینند و در مراحل بعدی این آموزش را به همه مربیان مهدهای کودک استان انتقال خواهیم داد.

ملول با بیان اینکه 14 هزار کودک زیر شش سال در مهدکودک‌های استان آموزش می‌بینند، خاطرنشان کرد: آموزش جنسی جزو جدایی‌ناپذیر آموزش‌ها برای کودکان است که باید به آن توجه شود.

وی تربیت جنسی  را ارائه سلسله اطلاعات ضروری روانشناختی، جسمانی و دینی پیرامون مسائل جنسی دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تربیت کودک را به صورت جامع و کامل در نظر بگیریم، بحث تربیت جنسی جزو جدانشدنی و لازم آن خواهد بود.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کرمانشاه تصریح کرد: آموزش جنسی و توجه به بهداشت روانی و پیشگیری از اختلالات جنسی در کودکی از بروز رفتارهای نامناسب جنسی در بزرگسالی که موجب آسیب‌های اجتماعی می شود، جلوگیری خواهد کرد.

ملول با تاکید بر اهمیت آموزش اصولی در سنین پایین، یادآور شد: برخوردهای درست در خانواده و محیط‌هایی که کودک در آن قرار می‌گیرد در بلوغ بهنگام در سنین نوجوانی تاثیرگزار است و در بزرگسالی موجب بروز عملکردهای جنسی به هنجار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار