مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نگاه دینی و اسلامی به بانوان سبب ارتقای توانمندی های بانوان و پیشرفت جامعه شده است، گفت: ارزش و کرامت بانوان در سایه عفاف و حجاب حفظ می شود.
کد خبر: ۱۶۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 10 January 2016

به تابناک مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان در دیدار با بانوان فرهنگی مازندران به نقش بالنده زنان مسلمان در شکل گیری قیام ها و نهضت های آزادیخواهانه در کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: زن مسلمان، مظهر اراده، ایستادگی، عفاف، پاکدامنی و بواقع مطیع و پیرو راستین حضرت فاطمه زهرا(س) است که در عین حفظ عفت، وظایف اجتماعی و سیاسی خود را نیز به نحو شایسته انجام می دهد.

وی با بیان این که در سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران به خوبی نقش بالنده زنان مسلمان ایران اسلامی مشهود و ملموس بوده است؛ ادامه داد: در شرایط سخت مبارزه با رژیم ستمشاهی و بعد از آن دوران دفاع مقدس چه در اصلی ترین خطوط دفاعی و چه در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان در پشت جبهه و نیز اهدای عزیزترین فرزندان خود در راه پاسداری و حراست از انقلاب اسلامی و نیز حضور مقتدرانه در عرصه های علمی و فناوری همواره ثابت قدم و فعال ظاهر شدند.


وی به جایگاه زن در سه دوره تاریخی اشاره و با بیان این که زن در دوره بدوی و جاهلیت هیچ هویتی نداشت و دختران تازه متولد شده زنده به گور می شدند و شاهد تنزل و شخصیت زنان بوده ایم؛ افزود: در دوره رنسانس نیز زن از شی بودن خارج شد و به عرصه اجتماع آمد اما به ارزش واقعی خود دست نیافت زیرا تنها به زن به عنوان شی نگریسته می شد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به نگاه اسلام و تغییر نگرش و بینش به زنان پس از اسلام پرداخت و بیان کرد: در دوره اسلام با تغییر نگاه از جنسی و طبقاتی بودن به ارزش مداری، حضور زنان به یک نگاه ارزشی و دین مدارانه تبدیل شد.


شکریان ادامه داد: اسلام با تکریم و تعظیم شخصیت زنان الگوهای شایسته و نمونه ای را برای زنان به مانند حضرت زهرا(س) معرفی کرد تا آنجا که پیامبر اسلام نهایت ادب و احترام را به شخصیت والای حضرت زهرا داشت.


مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به نقش و میزان اثرگذاری زنان بر روند اجتماع اشاره کرد و افزود: نقشی که زن در ساختن مرد دارد بیشتر از نقشی است که مرد در ساختن تاریخ دارد و نمونه والای آن مادران شهدا هستند.


وی به نگاه غرب به موضوع حضور اجتماعی بانوان پرداخت و گفت: دشمنان برای انحراف بانوان و تغییر نگرش و بینش آنها در جامعه اسلامی برنامه های متعددی را طرح ریزی کرده اند، اما بانوان در امر به معروف و نهی از منکر و ترویج پوشش اسلامی به ویژه در محیط اجتماعی و کار پیشگام شوند زیرا نقش مؤثرتر آنها اثرات بیشتری را خواهد گذاشت.


وی یکی از پلیدترین توطئه های دشمنان دین اسلام در تاریخ معاصر را توطئه کشف حجاب رضاخانی دانست و افزود: این طرح شوم استکبار برای کشف حجاب برای اسلام زدایی، شکستن حرمت ها و ازهم پاشاندن خانواده بود.


شکریان به تأکید اسلام برای حجاب با توجه به آیات و روایات در این خصوص پرداخت و اظهارداشت: متأسفانه یکی از اهداف دشمنان برای مقابله با فرهنگ متمدن عفاف و حجاب از هم پاشاندن کانون خانواده ها و گسست های فرهنگی در جامعه است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: بر خلاف تبلیغات رسانه های ضد دین و مروجین بی بند و باری، بی حجابی و بد حجابی تمدن نیست، بلکه برعکس، نشانه حقیر بودن آن شخص است.


وی حجاب را موجب حفظ کرامت و جایگاه رفیع بانوان دانست و تاکید کرد: حجاب موجب حفاظت از شخصیت و موجب حفظ آبرو و ارزش انسان می شود و اگر مسأله حجاب در جامعه تبیین شود جامعه به آرامش روانی دست پیدا می کند.


وی بدحجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد های غربی هر روز براین مشکل می افزاید، گفت: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.


وی ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.


وی با بیان این که متولیان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از برنامه های روتین و روزمره در این عرصه باید خود داری کنند؛ بیان کرد: متأسفانه با توجه به شعارهای مطرح شده در این حوزه هنوز در عرصه عفاف و حجاب یک سیاست گذاری و برنامه ریزی مشخص و تعریف شده ای صورت نگرفته است.


شکریان با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت های موجود در کشور در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بهره گرفت؛ افزود: بدحجابی در کشور با مبانی دینی و اسلامی ما در تضاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار