مشاور رییس جمهور روسیه؛
مشاور رییس جمهور روسیه در امور قومیت های مسلمان گفت: راه حل حذف فیزیکی تروریست ها در طولانی مدت جوابگو نبوده و ما به دنبال مقابله به شیوه مدیریت فرهنگی با افراطیون در روسیه هستیم.
کد خبر: ۱۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 23 March 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، ادوارد خاچوکایو در دیدار با مدیران دانشگاه ادیان و مذاهب قم ، اظهارداشت: روسیه به شدت با تروریسم گروه های تکفیری در چالش است و من با دعوت دولت در این موسسه با هدف مبارزه با تروریسم فعالیت می کنم.

معاون بنیاد خیریه پشتیبانی فرهنگ علم و آموزش اسلامی روسیه افزود: ما در این بنیاد خط مشی سیاسی جدیدی را برای مدیریت قومیت های مسلمان طراحی کرده ایم.

خاچوکایو ، اسلام را واحدی کل دانست و افزود: شیعه و سنی همگی پیروان حضرت محمد (ص) هستند و باید از گسترش اختلافات جلوگیری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد این دانشگاه درباره راه های مبارزه اصولی با افراط گرایی گفت: به نظر ما یکی از بهترین راه ها تاسیس مراکز دانشگاهی و همچنین دعوت از مسلمانان برای آموزش های دانشگاهی است، چون این آموزش آنان را از افراط دور می کند و آماده گوش فرا دادن منطقی به سخنان دیگران می کند.

حجت الاسلام محمدتقی انصاری پور افزود: سنت پیامبر(ص) هم همین بوده، ایشان هرگز برای ترویج دین جنگ نکردند و در دوره رسالت و در سیره پیامبر نیز ترور و آدمکشی نداشتیم؛ همچنانکه ایشان روز فتح مکه را روز مرحمت دانست.

وی اظهارداشت: بررسی عالمانه تاریخ اسلام نشان می دهد که تفکر افراطی جایی در آن ندارد.

وی افزود: خداوند ما را به عنوان خلیفه خود در زمین گماشت، ماموریت ما اصلاح در زمین است و نیاز ما برای تحقق این هدف دانش می باشد؛ واقعیتی که در ملاقات با بزرگان مسلمانان روسیه هم همواره گفته ام و می گویم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار