Crypto Locke بد افزاری است که کاری شبيه گروگان گيری در فضای مجازی را انجام می دهد به اين صورت که تمامی فايل های به اشتراک گذاشته شده در شبکه را رمز گذاری کرده و دسترسی به آن ها را مسدود می کند.
کد خبر: ۱۶۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 09 January 2016
Crypto Locke بد افزاری است که کاری شبيه گروگان گيری در فضای مجازی را انجام می دهد به اين صورت که تمامی فايل های به اشتراک گذاشته شده در شبکه را رمز گذاری کرده و دسترسی به آن ها را مسدود می کند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از پايگاه خبری پليس، سرهنگ علی شفيعی رئيس پليس فتا استان کرمانشاه گفت: اين ويروس به نحوی طراحی شده که پس از آلوده کردن يکي از کامپيوترها به شناسايی بقيه سيستم های موجود در شبکه پرداخته و بعد از پيدا کردن اين سيستم ها به کدگذاری فايل های موجود در شبکه اقدام می کند و سپس با نمايش پيغامی در عوض باز کردن فايل های کد گذاری شده سه روز برای پرداخت پول فرصت تعيين می کند.

وی گفت: بيشتر موارد گزارش شده از سوی قربانيان اين نوع ويروس ها حاکی از آن است که حتي پس از پرداخت پول هم امکان باز کردن اين فايل های رمز گذاری شده محقق نشده است.

سرهنگ شفيعی گفت: اين بد افزار از کد گذاری نامتقارن استفاده کرده که در آن دو نوع رمز عبور وجود دارد يکي عمومی و ديگری خصوصی است که رمز عمومی را هم قربانی و هم مهاجم مي دانند ولی برای باز کردن فايل رمز گذاری شده به رمز عبور خصوصی نيز نياز است که آن هم تنها در اختيار مهاجم است.

وی در ادامه با هشدار به شهروندان توصيه کرد: از تمامی فايل های حياتی موجود در شبکه به طور مستمر نسخه پشتيبان گرفته و اين نسخه پشتيبان را به صورت آفلاين نگهداری کنيد، از به روز رسانی فايروال و آنتي ويروس های موجود در شبکه و همين طور نصب patch و به روز رسانی نرم افزار های مورد استفاده خود غافل نشويد، از باز کردن لينک های مشکوک موجود در ايميل های خود خودداری کنيد و در زمان باز کردن فايل های پيوست ايميل خود موارد امنيتی را لحاظ کنيد.

سرهنگ شفيعی در پايان گفت: شهروندان مي توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir اطلاع دهند ضمناً شماره تلفن 2182397 آماده پاسخگويی به شهروندان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار