امام جمعه پلدختر
امام جمعه پلدختر گفت: نماز جمعه و جماعات یک مانور جامع در برابر توطئه های مختلف دشمن است که مخالفان نظام از این اجتماعات می ترسند .
کد خبر: ۱۶۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵ 09 January 2016

به گزارش خبرنگارتابناک در پلدختر ، حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت:مقام معظم رهبری نماز جمعه را لیله القدری برای نظام و برای مردم دانستند. .

وی افزود: نماز جمعه و انتخابات دو مقوله مهمی بود که مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه کشور به آن پرداختند،

امام جمعه پلدختر بیان کرد: معظم له، نماز جمعه را قلب فرهنگی جامعه دانستند و فرمودند، ما قدردان نماز جمعه ایم و خدای متعال را شاکریم که این موهبت را اسلحه پنهان برادری و اتحاد ملت ما قرار داده است .

وی عنوان کرد: دومین تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص نماز جمعه این بود که از این نهاد به عنوان قرارگاه بصیرت و تقوا نام بردند و نسخه متقابل امروز ما را در جهان پر از زر و زور با سبغه و رنگ معنویت مشخص کردند .

حجت الاسلام سوری گفت: انسان نباید از لفظ قرارگاه وحشت داشته باشد چون ما در یک جنگ معنوی هستیم .

وی تصریح کرد: در نماز جمعه بحث بصیرت افزایی ، تقوا و اخلاق بیان شود مردم باید بدانند با چه کسانی در مبارزه هستند و هدف دشمن تغییر سبک زندگی و تغییر در باورها است .

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری ، نماز جمعه، جامعه را در برابر ویروس های معنوی دشمن به ایمان و اخلاق و قرارگاه فرماندهی این جهاد دفاعی تعبیر فرمودند .

حجت الاسلام سوری به بیایات مقام معظم رهبری پیرامون نماز جمعه و جایگاه آن پرداختند و اظهار داشت : نماز جمعه جایگاه ایمان وبصیرت است ، سخنانی که در نماز جمعه ایراد می شود جایگاه قدرت ایمان و تقوای الهی است و در خطبه ها ملاحظه حق کنید .

امام جمعه پلدختر گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه در راستای وحدت و همدلی مسلمانان جهان برگزار می شود. .

حجت الاسلام سوری اظهار داشت: خیلی مواقع شاید افرادی باشند که حق به مزاجشان خوش نیاید ولی این بهانه ای نیست که انسان حق را نگوید.

وی به سخنان مقام معظم رهبری درباره انتخابات اشاره کرد و افزود : انتخابات یک نعمت بررگی است ، زمانی که انقلاب پیروز شد عده ای خدمت امام بودند و پیشنهاد دادند که در حکومت اسلامی به انتخابات نیاز نیست ، امام نپذیرفتند و فرمودند مردم باید در وسط میدان باشند و سرنوشت خویش را انتخاب کنند .

امام جمعه پلدختر بیان کرد: با این وجود که هر ساله انتخابات در کشور برگزار می شود ولی باز هم ما را به دیکتاتور متهم می کنند با وجود این که خودشان دیکتاتورند، آنها با رفقای خود بر سر خوان غارت ملت ها با هم شریکند ، این نگاه عمیق و بزرگ و روشن امام بود.

وی عنوان کرد : هم اکنون افرادی وجود دارند که نامطمئن بودن انتخابات را بر طلبل خود می کوبند اینها در واقع اعتماد مردم را نشانه گرفته اند و خائن هستند .

حجت الاسلام سوری به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب حق الناس اشاره کرد وگفت : حق الناس فقط کم و زیاد کردن آرا نیست و معظم له تفسیرهایی از حق الناس داشتند و یکی از مصادیق حق الناس را حق داوطلب دانستند .

وی تصریح کرد: کسی که وارد عرصه انتخابات می شود اگر آدم سالمی باشد مردم این حق را دارند که او را انتخاب کنند مردم نمی توانند بی تفاوت باشند باید اصلح را انتخاب کنند .

وی یکی دیگر از مصادیق حق الناس را امانتداری دانست وخاطر نشان کرد : کسانی که اداره صندوق های رای را به عهده دارند باید در کار خود کمال امانت داری را رعایت کنند که در این زمینه اندک تخلف خیانت در امانت محسوب می شود .

حجت الاسلام سوری اظهار داشت : پذیرش نتیجه آرا یکی دیگر از مصادیق حق الناس است که مردم می آیند و رای می دهند ، بنابر این کسانی که کاندیدا هستند باید نتیجه آرا مردم را بپذیرند و به رای آنها احترام بگذارند .

امام جمعه پلدختر به تکذیب ثبت نام امام جمعه پلدختر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد وگفت: یکی از داوطلبان ثبت نام شده مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه لرستان با اینجانب از نظر نام و نام خانوادگی تشابه اسمی دارد به همین دلیل سایت های متعدداحساس کرده اند که امام جمعه پلدختر داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است که بنده آن را تکذیب می کنم .#
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار