دادستان عمومی و انقلاب بجنورد تأکید کرد
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد بر ضرورت پرهیز نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از سیاه‌نمایی علیه نظام تأکید کرد و از شناسایی نامزدی متخلف که اقدام به سیاه‌نمایی علیه دولت در فضای مجازی می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 07 January 2016

مسلم محمد یاران بعد از ظهر روز چهارشنبه در نشست با اعضای هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی بیان داشت: متاسفانه در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی با برخی تخلفات انتخاباتی در حوزه فضای مجازی مواجه هستیم.

وی بیان داشت: فضای مجازی از سوی دادستانی عمومی و انقلاب رصد شده و نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان باید نسبت به تخلفات احتمالی پاسخگوی باشند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با یادآوری اینکه نامزدهای انتخاباتی باید در مدار قانون حرکت کنند تصریح کرد: هر گونه تخریب و افترا ممنوع بوده و به عنوان جرم  از سوی مدعی‌العموم قابل پیگرد قانونی است.

وی بیان داشت: نامزدهای انتخاباتی از هر گونه سیاه نمایی علیه نظام اسلامی و مسئولان باید پرهیز کنند و خدمات انجام شده را زیر سئوال نبرند.

محمد یاران با تأکید بر اینکه فضای مجازی مرتبا رصد می‌شود تصریح کرد: اخیرا یکی از نامزدهای انتخاباتی شیروان که در فضای مجازی اقدام به سیاه نمایی علیه نظام کرده بود شناسایی شد.

وی بیان داشت: هر گونه سیاه نمایی نامزدهای انتخاباتی ممنوع بوده و در محاکم قضایی بدان رسیدگی می‌شود از این رو برای این متهم پرونده‌ای تشکیل شده است.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در هر یک از شهرستان‌های استان شعبه‌ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است و بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای با تخلفات برخورد خواهد شد.

قائم مقام اداره‌کل اطلاعات استان خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به برنامه نفوذ دشمن تصریح کرد: به طور قطع  یکی از راه‌های نفوذ دشمن نظام  انتخابات پیش رو  است.

رضازاده بیان داشت: دشمن تلاش می‌کند تا از طریق انتخابات به اهداف خود برسد و به اصل انتخابات خدشه وارد کند از این رو می طلبد تا همه نسبت به این خواست دشمن هوشیار باشند.

وی اهمیت برگزاری انتخابات هفتم اسفند و حضور حماسی مردم در این عرصه را برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در این عرصه باعث اقتدار هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان‌ شمالی نیز در این نشست فعالیت فضاهای مجاز در حوزه انتخابات را برشمرد و گفت: باید نظارت‌های لازم در این خصوص انجام شود.

مهدی کرامتی با اشاره به برخی تخلفات در این حوزه تصریح کرد: اگر این فضا کنترل و نظارت نشود مشکلاتی را به بار خواهد آورد.

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان‌ شمالی همچنین بر پرهیز نامزدهای انتخاباتی نسبت به سیاه نمایی اقدامات دولت از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد.

به گزارش فارس؛ دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی بوده و شهرستان فاروج در شرق خراسان شمالی با شهرستان قوچان از توابع خراسان رضوی مشترکا یک نماینده دارند.

95 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان نام نویسی کردند که صلاحیت 90 نفر در هیئت‌های اجرایی تایید شد.

استان خراسان شمالی با داشتن هشت شهرستان 867 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار