کد خبر: ۱۵۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 02 January 2016
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از افتتاح دومین مرکز تئاتر دائمی کشور پس از تهران در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مظفر نیکومنش‌نودهی امشب در همایش گرامیداشت هفته رشت در سالن اجتماعات شهدای ناجای گیلان، اظهار کرد: می‌خواهیم به هر بهانه‌ای شادی و نشاط را به مردم هدیه کنیم.

وی با تبریک به مناسبت تقارن هفته رشت با هفته وحدت و روز بصیرت، به نامگذاری 12 دی به عنوان روز رشت اشاره کرد و افزود: طبق اسناد تاریخی 12 دی ماه روزی است که شهر رشت به عنوان پایتخت گیلان توسط شاه طهماسب انتخاب شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نامگذاری روزهای هفته رشت گفت: هفته گرامیداشت رشت از روز ششم دی ماه با عنوان رشت شهر باران‌های نقره‌ای آغاز شد.

وی ادامه داد: دومین روز هفته رشت که مصادف با هفتم دی ماه بود به نام «رشت شهر همدلی و همزبانی» نامگذاری شد.

نیکومنش‌نودهی خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه هشتم دی ماه که مصادف با حماسه مردمی 8 دی بود رشت «شهر بصیرت و میثاق با ولایت» نام گرفت.

به گفته وی، روز نهم و دهم دی ماه به ترتیب «رشت شهر نشاط» و «رشت شهر خلاق و خوراک» نامگذاری شده‌است.

این مسئول گفت: امروز نیز مصادف با روز جمعه و 11 دی ماه «رشت شهر فرهنگ و هنر» نام دارد و فردا مصادف با 12 دی ماه و «روز رشت» است که در این روز مرکز «تئاتر دائمی» شهر رشت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح مرکز تئاتر مذکور رشت دومین شهر کشور پس از تهران است که صاحب تئاتر دائمی می‌شود، تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر شهر رشت افتتاح می‌شود.

نیکومنش‌نودهی اضافه کرد: با همت اعضای شورای اسلامی شهر رشت مصوب شد تا ساختمان مرکزی شهرداری این شهر در میدان شهدای ذهاب به موزه هنرهای معاصر تبدیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به افتتاح بوستان مفاخر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم سردیس تمام مفاخر و افتخارات‌ شهر رشت و گیلان را در این بوستان نصب کنیم تا شهروندان و گردشگران با چهره‌های مفاخر استان بیشتر آشنا شوند.

وی به راه‌اندازی تالار مطالعه الکترونیکی اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته رایزنی‌های در این زمینه با سازمان اسناد ملی و مشارکت شهرداری رشت انجام شد.

نیکومنش‌نودهی با بیان اینکه حدود 6 هزار نفر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد‌ و دکتری در گیلان مشغول به تحصیل هستند، متذکر شد: دانشجویان برای برخی از پروژه‌های مربوط به رشته‌های تحصیلی خود و مطالعه به سازمان اسناد ملی تهران سفر می‌کردند و با افتتاح تالار مطالعه مذکور نیازی به سفر نیست و دانشجویان و پژوهشگران استان می‌توانند در آن به مطالب مورد نیاز خود دسترسی داشته‌باشند.

وی یادآور شد: فردا آخرین روز مراسم هفته رشت و روز رشت است و جنگ بزرگ شادی با حضور هنرمندان بزرگ گیلانی و حمید لولایی هنرمند برجسته ملی رأس ساعت 18 در سالن یادگار امام (ره) رشت برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار