ششمین همایش ملی شب نشان همزمان با پنجاه و ششمین سالگرد درگذشت شاعر بزرگ دوران معاصر کشور و با حضور مسئولان و هنرمندان برجسته کشور در نوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 02 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، ششمین همایش ملی شب نشان نیما با حضور علاقمندان، هنرمندان و چهره‎های برجسته فرهنگی، هنری و ایثارگری کشور درسالن اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر برگزار شد. 

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استاندار مازندران در این همایش ملی با اشاره به جایگاه هنرمندان گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم توجه ویژه به موسسه های فرهنگی و مردم نهاد است که موجب پررنگ تر شدن نقش آنها در جامعه شد و برگزاری این همایش ملی نیز از جمله این موفقیت های است.


علیرضا یونسی‎ تصریح کرد: باید بسیرهای لازم برای شکوفایی بیش از پیش این موسسه های فرهنگی و مردم نهاد فراهم شود تا جوانان آینده ساز کشوربتوانند با حفظ هویت فرهنگی و دینی خود در مسیر پیشرفت کشور گام های موثری بردارند.


وی خاطرنشان کرد: نیما در دوران بسته خود در حوزه های مختلف همچون شعر، ادبیات، هنر، موسیقی، سینما و مطبوعات با بیان مفاهیم نو، یک سبک جدید از رابطه انسان با هستی پیرامونی خودش را بازآفرینی کرد که موجب زنده ماندن نیما در طول تاریخ شد.


وی خواستار توجه بیشتر به هنرمندان در زمان حیات شد و افزود: هنرمندان دارای قدر و منزلت ویژه ای هستند که با درخشش خود به فرهنگ اسلامی و ایران جذابیت خاصی می دهند پس با قدرشناسی از آنها زمینه ها را هر چه بیشتر برای تجلی هنرمندان نوظهور فراهم کنیم.


جانباز 70 درصدی نوشهری، فریدون محمدجان پور نیز که دراین همایش از جانفشانی او تجلیل شد با اشاره به خاطرات دفاع مقدس گفت: هر لحظه آماده دفاع از انقلاب اسلامی ایران و آرمان های آن است و اگر زمانی نیاز شود به عنوان سنگربان به جبهه رفته و از انقلاب و دستاوردهای آن در برابر استکبار دفاع خواهد کرد.


علی اسفندیاری متخلص به نیما یوشیج در 21 آبان ماه 1274 خورشیدی در روستای یوش از توابع بخش بلده شهرستان نور مازندران دیده به جهان گشود در 13 دی 1338 در 64 سالگی بر اثر بیماری ذات الریه دار فانی را وداع گفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار