بررسی روزنامه های صبح پنجشنبه؛
تابناک: روزنامه های صبح اصفهان در آخرین روز کاری سال، حال و هوای کامل نوروزی گرفتند و از شرایط نوروز اصفهان نوشتند.
کد خبر: ۱۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳ 19 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های صبح اصفهان در آخرین روز کاری سال، حال و هوای کامل نوروزی گرفتند و از شرایط نوروز اصفهان نوشتند.


روزنامه زاینده رود درباره 7 چهره خبرساز ورزشی کشور که 3 نفر آن ها اصفهانی است، نوشت: سال ۹۳ برای ورزش اصفهان سال چندان خبرساز و پر رونقی نبود. امسال مدیران اصفهانی فعال‌تر از ورزشکاران بودند و بیش از اینکه خبر از توفیقات قهرمانی و حرفه‌ای از ورزش اصفهان در رسانه‌ها منعکس شود نام چند مدیر بود که روزانه تیتر مطبوعات ورزشی بودند، البته در این بین از درخشش سه ورزشکار اصفهانی در عرصه آسیایی و جهانی نیز نباید گذشت.معرفی چهره های خبرساز در پایان هر سال به رسمی معمول در میان رسانه ها تبدیل شده است. ما هم در روزهای پایانی سال طبق همین رسم هر ساله چهره های شاخص و اصفهانی عرصه ورزش کشور را معرفی می‌کنیم.

احسان حاج صفی

هافبک چپ پای سپاهان که در اواخر سال ۹۲ با بستن بازوبند کاپیتانی در بازی با کویت در فوتبال اصفهان خبرساز شده بود با حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به همراه تیم ملی ایران و بازی برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین اولین بازیکن اصفهانی نام گرفت که در جام جهانی بازی کرده است.

به غیر از او بازیکنانی مثل کربکندی، شجاعی، نویدکیا و قاسم حدادی فر هم سابقه حضور در لیست تیم ملی ایران برای جام جهانی را داشته‌اند اما هیچکدام موفق به بازی نشدند. حاج صفی در تابستان امسال هم در آستانه انتقال به فوتبال انگلیس بود اما مشکلات اداری و کمبود وقت مانع این انتقال

شد.

سعید آذری

کشتی به گل نشسته ذوب آهن را هیچکس مثل سعید آذری نمی‌توانست به ساحل آرامش برساند. تیم او پس از اینکه در آخرین لحظات از سقوط به لیگ دسته اول فرار کرد در فصل جدید با رهبری مربی مثل یحیی گل محمدی به آرامش رسید و نتایج خوب این تیم نیز از اواسط نیم فصل اول شروع تا جایی که در ۶ بازی آخر سال، ذوب آهن در ۵ بازی پیروز بوده است و حالا یکی از مدعیان جدی کسب سهمیه آسیایی به شمار می‌رود.

آذری که با حمایت خود از سرمربی تیم در اوایل فصل زمینه ساز موفقیت‌های این تیم در ادامه فصل شد سال آینده یک فینال حساس نیز در جام حذفی دارد، جام حذفی می‌تواند آغازی بر موفقیت‌های دهه ۹۰ ذوب آهن باشد.

علیرضا رحیمی

بعد از اینکه محمدرضا ساکت مدیریت یکی از باشگاه‌های سرخابی تهران را نپذیرفت این علیرضا رحیمی بود که به یکباره مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد. حضور یک مدیرعامل سپاهانی در راس باشگاه پرسپولیس اما چندان پایدار نبود و اختلافات او با سیاسی، رئیس هیئت مدیره این باشگاه باعث جدایی زودهنگام رحیمی از پرسپولیس شد. او اولین مدیر سپاهانی و اصفهانی بود که نفر اول باشگاه پرسپولیس نام می‌گرفت، اتفاقی که شاید خوشایند خیلی از مرکزنشین‌ها نبود.

بهرام افشارزاده

با انتصاب بهرام افشارزاده به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال حالا دیگر در راس دو باشگاه بزرگ تهرانی مدیران عامل اصفهانی حضور داشتند. عمر حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران مانند همتای اصفهانی خود در باشگاه پرسپولیس نبود و او همچنان در راس باشگاه استقلال حضور دارد. افشارزاده که در مصاحبه‌های خود بعضاً با خبرنگاران شوخی هم می‌کند در روزهای پایانی سال با مشتی که به شوخی به یک گزارشگر زد خبرساز شد به طوری که بازتاب منفی این اتفاق در یکی از نشریات انگلیسی به نام دیلی میرر منعکس شد.

محمود اسلامیان

کسی که ناجی سپاهان در اواخر دهه ۷۰ نام گرفت و ایده‌های او بود که سپاهان کنونی را سازماندهی کرد حالا پس از سال‌ها در رده‌های بالایی فدراسیون فوتبال آفتابی شده است. این شخصیت سیاسی- اقتصادی- ورزشی، سرپرست نایب رئیسی فدراسیون فوتبال است و با حضورش مثلث اصفهانی‌ها را در کنار محمدرضا ساکت و مهدی تاج تکمیل کرده است. از او به عنوان یکی از نامزدهای جانشینی کفاشیان یاد می‌شود.

سجاد مردانی

تکواندوکار سنگین وزن اصفهانی امسال، بیش از هر زمان دیگری نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. مردانی که یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی اینچئون بود اسیر ناداوری کره‌ای ها شد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ‌جو چولو از کره جنوبی با نتیجه ۶-۵ شکست خورد و از راه یافتن به نیمه نهایی باز ماند.

مردانی که در سال‌های گذشته موفق به کسب چندین مدال در مسابقات مختلف بین المللی شده بود امسال نیز در سنگین وزن، برترین تکواندوکار ایران بود و به جز ناکامی در بازی‌های آسیایی که به زعم بزرگان تکواندوی ایران فقط ناشی از ناداوری بود کارنامه‌ای پرمدال از خود به جای گذاشت. طلای مسابقات بین المللی یونان و هلند را کسب کرد تا گام بلندی در راه رسیدن به المپیک ریو برداشته

باشد. سجاد مردانی در حال حاضر در رده ششم وزن چهارم المپیکی قرار دارد و در بین تکواندوکاران ایران بهترین جایگاه را به خود اختصاص داده است. مردانی که برای المپیکی شدن انگیزه زیادی دارد سال آینده احتمالاً باز هم خبر ساز خواهد

بود. او اردیبهشت ماه مسابقات جهانی روسیه را در پیش دارد و به دنبال کسب مدال طلای جهان نیز هست تا خود را به عنوان یکی از مهره های قابل اتکای تکواندو ایران معرفی

کند.

امیر غفور، امپراطور هواداران والیبال

هوادارانش او را امپراطور والیبال ایران می‌دانند. امیر غفور که در اولین سال حضور خولیو ولاسکو در والیبال ایران با درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا سهم عمده ای در اولین قهرمانی ایران در قاره کهن داشت حالا بیش از گذشته محبوب هواداران شده

است. والیبال ایران بعد از درخشش در عرصه جهانی و رسیدن به لیگ جهانی، جای خود را در دل ایرانی‌های علاقه مند به ورزش باز کرده است و امیر غفور جوان کاشانی نیز در این توفیق نقش آفرین بوده است. درخشش در لیگ جهانی و کسب عنوان چهارمی در این مسابقات، رسیدن به عنوان ششمی مسابقات قهرمانی جهان و کسب طلای بازی‌های آسیایی از توفیقاتی بود که امیر غفور در آن نقشی مسلم و موثر داشت. او تنها طلایی اصفهانی‌های حاضر در بازی‌‌های آسیایی اینچئون نیز بود.

******

صفحه های نخست دیگر روزنامه های اصفهان





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار