مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: با هوشیاری یکی از اعضای خانواده و تماس با اورژانس، اعضای چهار نفره خانواده‌ای در خیابان توکلی تبریز که دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شده بودند، از مرگ نجات یافتند.
کد خبر: ۱۵۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 01 January 2016

نجات خانواده 4 نفره از مرگ حتمی با مونوکسیدکربن

به گزارش تابناک تبریز، حبیب حسینقلی زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ساعت 4:50 بامداد امروز به دنبال اعلام گزارش کاهش هوشیاری اعضای خانواده ای, پایگاه 218 و 207 اورژانس 115 تبریز به منزل مسکونی در خیابان توکلی اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی تکنسین‌های اعزامی و رسیدگی به وضیعت اعضای این خانواده، مسمومیت سه مرد و یک زن با مونوکسید کربن تائید شد.

حسینقلی زاده با بیان اینکه هوشیاری یکی از اعضای خانواده و تماس با همسایه و اورژانس 115 عامل نجات اعضای خانواده بود، گفت: این چهار نفر به بیمارستان عالی نسب تبریز منتقل شدند.

وی یادآور شد: روشن بودن آبگرمکن و عدم صحیح خروج مونوکسیدکربن از دودکش بخاری، منجر به مسمومیت شده بود که اگر ادامه پیدا می کرد، حوادث تاسف باری را بدنبال داشت.

وی ادامه داد: مسموميت با منوکسيد کربن علايم شبيه به علايم سرماخوردگي دارد و اکثر افراد فکر مي کنند به دليل سردي هوا دچار سرماخوردگي شده‌اند و سعي در خوابيدن مي کنند.

به گفته حسینقلی زاده، سردرد، ضعف جسماني، سرگيجه و بي قراري، تهوع و استفراغ، خميازه کشيدن بيش از حد،کاهش ديد از علايم عمومي مسموميت‌ها هستند.

حسینقلی زاده ادامه داد: چنانچه افراد در اين مرحله متوجه چنين علايمي شدند، با خارج شدن از فضاي آلوده مي‌توانند از پيشرفت مسموميت پيشگيري کنند


انفجار گاز شهری 2 مصدوم برجای گذاشت

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال انفجار گاز شهری در محله داش ساختمانی تبریز، دو تن راهی بیمارستان شدند.

حبیب حسینقلی‌زاده گفت: با اعلام حادثه انفجار گاز شهری در ساعت 20:10 شب گذشته در محله داش ساختمانی تبریز، تکنسین‌های پایگاه 203 تبریز به محل حادثه اعزام شدند.

حسینقلی زاده ادامه داد: تکنسین‌های اورژانس 115 دو مصدوم حادثه دختر 18 و پسر 12 ساله را که دچار سوختگی از نواحی سر و صورت و دست و پا شده بودند با انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان سینا انتقال دادند.

وی گفت: اولین اقدام در بیماران دچار سوختگی, سرد کردن محل با آب سرد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :