از تشکیل اورژانس بحران در بیمارستان قائم (عج) تا تکذیب یک مقام مسئول در وزارتخانه را داشتیم تا اینکه برخی آمارهای مرگ و میر آنفلونزا اعلام شد و درنهایت هم که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی پیامی درگذشت محمد رضایی، پرستار نیشابوری را تسلیت گفت.
کد خبر: ۱۵۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 30 December 2015
به گزارش تابناک رضوی ، شاید یکی از نخستین مقاماتی که درباره شیوع آنفلونزا در استان سخن گفت خانم«مهدی» قائم مقام روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان بود که در خصوص آمار مبتلایان به آنفلوآنزادر استان خراسان رضوی و مشهدگفته بود ابتلا به آنفلوآنزا اصلا تفاوت معنا داری با سال گذشته ندارد و اعلام عدد و ارقام باعث ایجاد تشویش در جامعه می شود.

جالب اینکه وی آنفلو آنزا را مانند سرماخوردگی دانست و در پاسخ به این که در بازدید میدانی از بیمارستان ها ی مشهد بخش های ویژه ایجاد شده برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا را مشاهده و بیماران بستری شده را ملاقات کردیم و با گفت وگو با برخی کادر پزشکی و پرسنل از مرگ و میر  چندین نفر بر اثر ابتلا به این بیماری سخن به میان آمده است اظهار کرده بود: برای شما 5نفر یا 10نفر فوت شده چه فرقی می کند شما رسانه ها باید با حوزه سلامت همراهی کنید زیرا به نفع مردم نیست به این موضوع این گونه پرداخته شود!
قائم مقام روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان اضافه می کند: مسئولان حرف خود را زده اند و مرجع اعلام آمار شخص وزیر بهداشت، معاون بهداشتی وزیر و رئیس مرکز بیماری های واگیردار وزارت بهداشت است و اگر لازم باشد آماری اعلام شود از طریق همین افراد اعلام خواهد شد اما باز هم تاکید می کنیم در خصوص آنفلوآنزا هیچ اتفاق معنا داری نسبت به سال های گذشته نیفتاده است!
بنابراین گزارش پس از این تکذیبهای اولیه بالاخره دکتر «مصطفی مهرابی بهار» هم تعداد فوتی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد را 3 یا 4 نفر خواند تا بعدش دکتر محسن عظیمی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اعلام کند که تاکنون آزمایش های ابتلا به بیماری آنفلوانزا سه نفر در نیشابور مثبت شده که یک نفر از آنان فوت کرده و دو نفر دیگر با مراقبت های بهداشتی و درمانی بهبود یافته و هم اکنون از بیمارستان مرخص شده اند.
اما از همه اینها که بگذریم درگذشت پرستار فداکار نیشابور داغ بزرگی بر دل ها نشاند.
«محمد رضایی ثانی، سوپروایزر بیمارستان 22 بهمن نیشابور به علت شرکت در عملیات احیای بیمار دچار H1N1، خود نیز مبتلا به این بیماری شده و پس از چند روز بستری شدن در‌ آی‌سی‌یو جان باخت.»
بستن روبان مشکی توسط پرستاران در پاسخ به درخواست قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری از جامعه پرستاری به احترام پرستار نیشابوری صورت می‌گیرد؛ پرستاری که پس از مراقبت از بیمار مبتلا به آنفلوآنزا، خود نیز مبتلا شد و جان باخت.
همچنین وزیر بهداشت نیز به همین مناسبت پیام تسلیتی صادر کرد.
در متن پیام دکتر «سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت آمده است: خبر درگذشت جناب آقای محمد رضایی، پرستار بیمارستان 22 بهمن نیشابور موجب تالم و تاثر شد. فوت این پرستار فداکار که درحین احیای بیمار مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 خود به این بیماری مبتلا شد، یک بار دیگر ثابت کرد، حرفه کادر بهداشتی و درمانی کشور، نه یک شغل که خدمتی شبانه روزی با توشه‌ای گران‌سنگ از دانش، تجربه، عشق، فداکاری و ایثار است.
اینجانب ضمن مسئلت غفران الهی برای آن مرحوم و عرض تسلیت به خانواده ایشان، جامعه پرستاری و همکارانم در حوزه سلامت، یک بار دیگر به تمامی آنان که سرمایه حیات خویش را دستمایه حفظ جان هموطنان در سراسر کشور کرده‌اند، درود می‌فرستم و از درگاه ایزد منان سلامت یکایک ‌شان را آرزو می‌نمایم.
دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، به نمایندگی از طرف وزیر با همراهی معاون پرستاری وزیر به نیشابور رفتند تا پیام تسلیت وزیر را به خانواده سید محمد رضایی ثانی پرستار نیشابوری ابلاغ کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار