مدرس حوزه علمیه اهل سنت ارومیه:
مدرس حوزه علمیه اهل سنت ارومیه گفت: يكي از مهمترين دستاورد رسالت آسماني خداوند وحدت بود وحدتي كه توانست نسخه شفابخشي باشد براي آلامي كه بشريت هميشه در آن گرفتار بود و از آن مي ناليد.
کد خبر: ۱۵۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 29 December 2015

به گزارشتيار؛ ماموستا عبدالرحمان محمدپور امروز در آیین افتتاح دفتر استاني جمعیت دفاع از ملت فلسطین که در سالن شمس مجتمع فرهنگي هنري ارشاد ارومیه برگزار شد، با تبريك ميلاn پيامبر بزرگوار اسلام و امام جعفرصادق (ع) گفت: با توجه به اینکه تولد پیامبر(ص) با هفته وحدت مصادف شده، باید مسلمانان وحدت خود را بیش از هر زمانی به جهانیان نشان دهند.

وی افزود: بعثت پیامبر اکرم(ص) با گرفتن تاریکی و ظلمت در جزیره عرب همراه شد و ایشان در عرض 13 سال که در مکه و 10 سال که در مدینه بود چنان انقلاب ژرفی در وجود اعراب جاهلی به وجود آورد که در تاریخ دنیای اسلام و دیگر ادیان بی‌سابقه بود.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ارومیه با بيان اينكه باید عجایب جهان را هشت‌گانه نامید، تصريح کرد: پیامبر(ص) هم جزو این عجایب به شمار می‌رود چون با درایت و علم خود اعراب جاهلی را از خرافه‌پرستی و در ظلمت نجات داد و راه رسیدن به سعادت الهی را به آنان نشان داد.

وی گفت: يكي از مهمترين دستاورد رسالت آسماني خداوند وحدت بود وحدتي كه توانست نسخه شفابخشي باشد براي آلامي كه بشريت هميشه در آن گرفتار بود و از آن مي ناليد.

ماموستا محمدپور با اشاره به تفاوت و تبعيض رنگ، نژاد، پوست و مليت در جوامع غربي افزود: در دنياي امروز در قبله دموكراسي جهان كه آمريكا هم نماد آنست نيز چنين تبعيضهايي وجود دارد و هنوز هم سياه پوستان در رنج هستند.

وي با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) اظهار داشت: ایشان فرمود باید هفته وحدتی داشته باشیم که زیربنای امتی واحد بوده و در دفاع از مسلمانان جهان به ویژه ملت فلسطین نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

وی با بيان اينكه در دنياي اسلام همه انسانها علي رغم پوست ونژاد و زبان متفاوت به سالاري و برازندگي رسيدند و اسوه شدند، اظهار كرد: دنياي ايده آل بشريت را پيامبر در مدينه فاضله ايجا كرد و هفته وحدت هفته نماد وحدت شد.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ارومیه گفت: امروز ما در سايه وحدت به جهانيان نشان مي دهيم كه ما امت واحده اي هستيم كه علي رغم توطئه هايي كه در جهان اتفاق مي افتد و جنگهاي نيابتي كه در منطقه اتفاق مي افتد در پاكستان، افغانستان، سوريه و عراق همديگر را مي كشند.

وي افزود: وقتي مي بينيم علماي مردم محاصره شده برخي از اين كشورها فتوا دادند كه مي توانند از گوشت سگ و گربه ارتزاق كند به همين جهت امام راحل هفته اي به نام هفته وحدت را ايجاد كرد تا زيربناي امت واحده اي باشيم و دست در دست هم به نتيجه برسيم.

ماموستا محمدپور با اشاره به توطئه صهيونستها كه با همفكري و مشاركت قدرتهاي بزرگ جهاني صورت گرفت، افزود: آنان دنياي اسلام را كه مي رفت به قدرت بزرگي در منطقه تبديل شود و در معادلات بين الملي نقش بزرگي را ايفا كند براي اينكه جلوي حركتهاي مسلمانان را بگيرند غده بزرگ سرطاني ايجاد كردند و توطئه شكل گرفت و فلسطين اشغال شد.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ارومیه اظهار كرد: ولي امام خميني (ره) كه به عمق توطئه پي برده بودند قضيه فلسطين را روح تازه اي بخشيد و فلسطين را از عربي بودن به اسلامي بودن تبديل كرد و بنا به فرمايش امام خميني (ره) و تأكيد رهبر معظم انقلاب قضيه فلسطين جنگ با يهود نيست و جنگ با صهيونسيم مانند قضيه آپارتايد ننگيني بر دامن بشريت است.

وي خاطر نشان كرد: امام راحل قضيه فلسطين را اهميت داد و آ نرا قضيه اول دنياي اسلام عنوان كرد اگر بتوانيم با وحدتي كه واجب عيني است و قران از ما مي خواهد داشته باشيم مي توانيم به پيروزي بزرگي همانند آزادي فلسطين دست يابيم وهم باعث مجد و ععظمت اسلام شويم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار