استاندار خراسان رضوی گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی متولیان امر در استان قاچاق کالا از مرزهای خراسان رضوی بسیار ناچیز است و عمده کالاهای قاچاق موجود در بازار از سایر استان‌ها وارد می شود.
کد خبر: ۱۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶ 18 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری علیرضا رشیدیان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان بیان کرد: پدیده شوم قاچاق تاثیرات مخربی برتولید، تجارت قانونی، سرمایه گذاری، اشتغال و مسایل اجتماعی دارد که باید با رویکرد پیشگیرانه و مهندسی مطلوب به مقابله با آن پرداخت.

وی تسهیل تجارت و روان سازی صادرات در چارچوب قانون را از جمله راهکارهای مقابله با قاچاق کالا دانست و افزود: توسعه صادرات غیر نفتی علاوه بر ارز آوری و ایجاد اشتغال، زمینه را برای جلوگیری از قاچاق کالا فراهم می کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به چالش های موجود در حوزه تجارت و صادرات گفت: طولانی شدن فرایند گمرکات و بالا بودن هزینه تجارت قانونی باعث می شود تا زمینه ی ورود کالای قاچاق به وجود آید.

رشیدیان خاطر نشان کرد: توانمند سازی مرزنشینان و توسعه تعاونی های مناطق مرزی را از دیگر راهکارهای مقابله با قاچاق کالا دانست.

معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد کشور نیز در خصوص برنامه راهبردی مقابله با قاچاق کالا و ارز گفت: این برنامه در افق پنج ساله در شش راهبرد در قالب ۱۸ هدف و ۱۱۸ برنامه تدوین شده که رویکرد ۷۵ درصد آن اقدامات پیشگیرانه و ۲۵ درصد آن اقدامان مقابله ای کیفی است.

علیرضا بیات افزود: همچنین با راه اندازی سامانه جامع گمرکی، فرآیندها در این حوزه شفاف می شود و عملیات در گمرک سرعت می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار