استاندار کرمانشاه گفت: شوراها به عنوان یک نهاد قانونی خواهان نقش آفرینی در اداره کشور هستند که باید عرصه را برای این کار مهیا کرد.
کد خبر: ۱۵۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 27 December 2015
استاندار کرمانشاه گفت: شوراها به عنوان یک نهاد قانونی خواهان نقش آفرینی در اداره کشور هستند که باید عرصه را برای این کار مهیا کرد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ اسدالله رازانی که در نشست با اعضای شورای عالی استان ها سخن می گفت در ادامه اظهار کرد: یک فصل از قانون اساسی به عنوان مهم ترین سند مکتوب کشور که چهارچوب حرکت نظام در عرصه های مختلف را تعیین می کند، به شوراها اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای قانون شوراها در سال های جنگ و پس از آن به دلایل مختلفی به تعویق افتاد تا اینکه در دوران دولت اصلاحات این ظرفیت از قانون اساسی اجرایی شد و یک توانمندی تازه به پتانسیل اجرایی در اداره شهرها و روستاها اضافه شد و همچنین فرهنگ مشارکت نیز در جامعه گسترش پیدا کرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر این نکته که مدیران باید قانون گرا باشند در ادامه اظهار کرد: شورا از یک جایگاه قانونی برخودار است و بر این اساس مدیران ادارات و سازمان های مختلف  به عنوان یک سازمان اداری باید با شورا همکاری داشته باشند.

وی افزود: این رویکرد مبتنی بر همکاری، تقویت و به رسمیت شناختن جایگاه شوراها در استان است.

در دنباله این نشست رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به همکاری های خوب مدیریت ارشد استان کرمانشاه با مجموعه شورا اظهار کرد: شوراها از یک ظرفیت قانونی بسیار خوب برخوردارند که مدیران اجرایی و بخش دولتی می توانند از آن برای پیشبرد طرح ها و پروژه ها بهره بگیرند.

بصیری پور افزود: باید شورا یاوری و شورا باوری در جامعه نهادینه شود تا این نهاد قانونی بتواند برنامه های خویش را پیش ببرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار