کد خبر: ۱۵۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 26 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

فرماندار بندر آستارا گفت: در روز پایانی ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پنج نفر با حضور در ستاد انتخابات این شهرستان نام نویسی کردند و بر این اساس شمار آنها به 34 نفر رسید.

سیروس شفقی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در روز پایانی ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پنج مرد با حضور در فرمانداری آستارا نام نویسی کردند.
وی با اشاره به اینکه با ثبت نام این افراد مجموع داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی آستارا طی هفت روز به 34 نفر رسید ، اظهار کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان یک نفر خانم می باشد که پنجشنبه گذشته با حضور در وزارت کشور برای حوزه انتخابیه آستارا نام نویسی کرد.
وی بیان کرد: حداقل سن داوطلبان نمایندگی مجلس در آستارا 31 سال و حداکثر سن 64 سال است.
شفقی با بیان اینکه تعداد ثبت نام کنندگان داوطلبان نمایندگی مجلس در آستارا نسبت به دوره قبل افزایش حدود دو و نیم برابری یافته، ادامه داد: چهار نفر از ثبت نام کنندگان پزشک هستند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه رعایت مر قانون تا زمان مشخص شدن صلاحیت ها و نیز آغاز تبلیغات رسمی از سوی کاندیداها ضروری است ، افزود: از پنجم تا چهاردهم دی ماه بر اساس ماده 50 قانون صلاحیت های داوطلبان توسط اعضای هیات اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد.

شفقی با بیان اینکه منشور اخلاقی دولت در امر انتخابات بر مبنای اخلاق ، راستگویی ، امانت داری و قانون مداری استوار است ، گفت: دولت شرایط را برای حضور حداکثری فراهم خواهد کرد.

در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان آستارا، 49 هزار و 174 نفر از اهالی شهرستان آستارا معادل 13 . 93 درصد در پای صندوق های رای حاضر شدند که این میزان مشارکت در مقایسه با دوره هشتم انتخابات مجلس، 14 درصد افزایش داشته است.

کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان در 11 حوزه انتخابیه اصلی شامل رشت، فومن، صومعه سرا، تالش، انزلی، آستارا، رودبار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و آستانه اشرفیه انجام شد.

صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.

شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از 29 بهمن تا پنجم اسفندماه به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و یک نماینده در خانه ملت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار