بیست‌ و ‌‌دومین همایش بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران با گرایش کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱ 28 January 2015
عضو هیات علمی بخش علوم زمین دانشگاه شیراز و دبیر علمی همایش گفت : این همایش با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی و رشد صنعت در حوزه گوهرسنگ‌ها با حضور بیش از 200 نفر از استادان برجسته کشور و نیز محققان و دانشجویان سراسر کشور از امروز به مدت 2 روز در دانشگاه شیراز برگزار می‌‌شود.
بیژن اعتمادی با اشاره به این که رشد و ویژگی‌های فیزیک و شیمیایی بلورها ، روش‌های نوین پراش پرتو x و نوترونی از جمله محورهای همایش هستند افزود : شناخت ساختارهای بلوری و روش‌های تعیین ساختاری بلوری ، کانی‌شناسی ، ساختار و کاربرد کانی‌ها، ابررسانه‌ها ، بلورهای مایع و نانو بلورها ، کانی‌شناسی پزشکی ، گوهرشناسی ، زمین‌شناسی و زمین‌شیمی گوهرها ، ارزیابی ، بهسازی و ساخت گوهرها و کارآفرینی و تجارت گوهرها از دیگر محورهای همایش است.
وی گفت : این همایش با تکیه بر مباحث اقتصاد مقاومتی ، توسعه پایدار و کارآفرینی برنامه‌ریزی شده و بیش از 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از 172 مقاله پذیرفته شده 90 مقاله به صورت سخنرانی و با قیمانده به شیوه پوستر ارائه می‌شود.
عضو هیات علمی بخش علوم زمین دانشگاه شیراز به رشد کمی مقالات نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت : امسال حضور دانشجویان چشمگیرتر بود به گونه‌ای که سه چهارم مقالات توسط دانشجویان ارائه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار