در خطبه‌های نماز جمعه قم عنوان شد:
دشمنان امروز هم در حاشیه انتخابات به دنبال نفوذ هستند و در این ایام، بلندگوها و رسانه‌های خود را فعال کرده و از درون جامعه هم، به تحریم مهره‌ها و افراد ساده‌اندیش می‌پردازند. مردم افرادی را انتخاب کنند که قدرت تشخیص دشمن و برخوردار از روحیه استکبار ستیزی باشند.
کد خبر: ۱۵۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 25 December 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: روز میلاد پیامبر اکرم (ص) را روز مهرورزی نامیده‌اند زیرا ایشان فضای جامعه جاهلی را تبدیل به فضایی سرشار از مهر و محبت و ایثار کردند. 

وی افزود: در هفته وحدت، شادی بر سر مشترکات است نه دعوا بر سر اختلاف‌ها بنابراین همه باید به اصل مهم وحدت ملتزم باشیم.

امام جمعه قم در خصوص حماسه 9 دی و دهه بصیرت نیز عنوان کرد: فاصله بین 9 تا 19 دی را دهه بصیرت نامیده اند و برنامه‌های مختلفی در این ایام شکل می‌گیرد باید در این خصوص به مساله فتنه توجه داشت و آثار شوم آن را ارزیابی کرد به ویژه رویدادهای مهم در انتخابات سال 88 و رویداد فتنه به خوبی بررسی شود.

وی با اشاره به ابعاد مختلف فتنه بیان داشت: آثار شوم آشوب و برهم زدن نظم عمومی فراگیر است و فتنه گناه اجتماعی است و آثار شوم آن منحصر به آشوبگران نیست بلکه به دیگران هم سرایت می کند و از نظر قرآن گناه فتنه از آدمکشی هم بالاتر است. 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه عده‌ای در مقابله فتنه‌گران ساکت هستند خاطرنشان کرد: انسان نباید در مقابل فتنه و آتش آن سکوت کند، پیامبر اکرم(ص) درباره کسانی که در این موارد ساکت هستند می‌فرماید هر کس آنجا که باید سخن بگوید لب فرو بندد شیطان گنگ است.

وی اضافه کرد: برای مقابله با فتنه‌گران به فرموده امام علی(ع) باید به فتنه شناس مراجعه کرد و علی(ع) فرمود من بودم که چشم فتنه را در آوردم.

خطیب جمعه قم در مورد فتنه سال 88 گفت: دشمنان در انتخابات آن سال از مسائل به وجود آمده نهایت استفاده را کرد و آتش فتنه را برپا ساخت در آن زمان رهبر معظم انقلاب فتنه را به خوبی شناسایی کرد و با کمک نیروهای ولایت مدار و بصیر توانست آتش فتنه را خاموش نمایند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز هم در حاشیه انتخابات به دنبال نفوذ هستند افزود: انتخابات ایران همیشه آزاد، قانونی و سالم برگزار می‌شود به همین دلیل نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و انتخابات متداول ترین روش برای ایفای نقش مردم در اداره کشور است.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: دشمنان در این ایام، بلندگوها و رسانه‌های خود را فعال کرده و از درون جامعه هم، به تحریم مهره‌ها و افراد ساده‌اندیش می‌پردازند تا با اظهار نظرهای تفرقه‌انگیز، کاری کنند مردم به بیراهه بروند و از انسجام و وحدت فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: مردم نیز برای خبرگان و مجلس شورای اسلامی افرادی را انتخاب کنند که خدا محور و ولایت مدار دارای بصیرت لازم و قدرت تشخیص دشمن و برخوردار از روحیه استکبار ستیزی و غیر وابسته به باندهای قدرت و ثروت و داشتن مرز بندی‌های شفاف با دشمنان و فتنه گران باشد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در دنیای اسلام، گفت: شیعیان در نیجریه با جمعیت ۱۵ نفره بزرگ‌ترین اقلیت شیعی هستند که مدت‌هاست از سوی ارتش این کشور در آزار هستند و مجامع بین‌المللی هم مهر سکوت به این حادثه زدند.

وی گفت: قتل عام اخیر شیعیان و دستگیری شیخ زکزاکی رهبر مبارز چند روز بعد از راهپیمایی عظیم اربعین رخ داد و زن و مرد شیعه، سنی و مسیحی تا 160 کیلومتر راه را پیمودند تا در مراسم عزاداری شرکت کنند که توسط ارتش نیجریه به گلوله بسته شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین با اشاره به صدور قطعنامه ای علیه ایران در کنگره آمریکا گفت: آنچه در کنگره آمریکا در محدویت صدور روادید برای سفر به ایران تصویب شد نشاندهنده عمق بغض و کینه نسبت به جمهوری اسلامی ایران است. 

وی افزود: این اقدام آمریکا باعث شده بی اعتمادی ما نسبت به دولتمردان آمریکا بیشتر و شعار مرگ بر آمریکا همچنان به عنوان شعار اصلی مردم ایران باشد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار