بخشدار مرزن‌آباد با اشاره به وجود چشمه آب گرم طبیعی در روستای دلیر این بخش گفت: برای استفاده بهتر از این نعمت خدادادی در صدد هستیم تا با جذب سرمایه‌گذار طرح مرکز تخصصی آب‌درمانی را در این نقطه اجرا کنیم.
کد خبر: ۱۵۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 25 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،مصطفی خواجه‌کجوری در حاشیه بازدید از قابلیت‌ها و مواهب طبیعی روستای دلیر که به‌همراه صفایی مشاور طرح‌های تفریحی توریستی در استان مازندران، رئیس شورای اسلامی بخش مرزن‌آباد و اعضای شورای بخش صورت گرفت، اظهار کرد: در انتهای سمت شمال غربی روستای دلیر چشمه آب گرمی در کنار «نهر گرم‌رو» از زمین می‌جوشد که به‌دلیل خاصیت درمانی معروفیت خاص و عام دارد.

وی افزود: وجود چشمه آب گرم دلیر در کنار نهر آب، موجب شد تا خنکی آب آن نسبت به دیگر آب‌های اطراف دلیر ملایم‌تر و درجه حرارتش بالاتر باشد.

بخشدار مرزن‌آباد اجرای طرح گردشگری و توریستی را در کنار این چشمه آب گرم و نهر کنار آن برای جذب توریست موثر دانست و اظهار کرد: درصدد هستیم تا با اجرای طرح گردشگری و توریستی شرایطی را فراهم کنیم که گردشگران و مسافران علاوه بر استفاده درمانی از این محیط از فضای تفریحی و توریستی اطراف آن نیز بهره‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه طرح سامان‌دهی چشمه آب گرم روستای دلیر از سال‌ها قبل در دستور کار اهالی و چند NGO قرار گرفته بود، خاطر‌نشان کرد: با وجود اینکه اجرای این طرح در سال‌های گذشته به‌دلیل خام بودن طرح محقق نشد اما امروز برای جذب سرمایه‌گذار جهت احیای این طرح آمادگی لازم را داریم.

خواجه‌کجوری با اشاره به اینکه آب این چشمه‌های گرم و سرد توسط مشاوران طرح‌های تفریحی و توریستی استان مازندران مورد آزمایش قرار گرفت، افزود: به‌دلیل عدم وجود ناخالصی در این چشمه آب گرم و بر اساس نمونه‌برداری‌هایی که در این منطقه صورت گرفت، احداث مرکز تخصصی آب درمانی می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی در پایان با اشاره به دیگر قابلیت‌های منطقه از نظر کانی‌شناسی، تنوع گیاهی، وجود رودخانه شفاف و سنگ‌های متنوع، گفت: این منطقه قابلیت اجرای پروژه‌هایی مانند احداث پارک جنگلی، زمین مربوط به بازی اسکیت و پرورش ماهی قزل‌آلا را دارد که در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران ما نیز با آنان همکاری می‌کنیم.

فارس

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار