بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 24 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



آن هشتاد و چند نفر نباید در مجلس بمانند ؛ 200 کرسی مجلس را می‌خواهیم

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ما به دنبال اصلاحات کف خیابانی نیستیم و در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز حزب مردم‌سالاری لیست داد هرچند که از ما انتقاد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری عصر امروز پنج‌شنبه در همایش هم اندیشی اصلاح‌طلبان در کانون توحید تهران اظهار داشت: دولت‌ها هیچ وقت به سمت عدالت نمی‌روند بلکه این مردم هستند که باید عدالت را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه حکومت امانت و متعلق به مردم است، گفت:‌باید حکومت را به اهل خود سپرد بنابراین اگر گفته می‌شود رأی مردم حق‌الناس است این از متن اسلام برگرفته شده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد:‌ اینگونه نیست که بگوییم جمهوریت و اسلام مثل سنجاقی به هم وصل شده است بلکه در ذات اسلام جمهوریت وجود دارد چرا که اسلام بدون رأی مردم چگونه می‌تواند موجودیت داشته باشد.

کواکبیان به شعار انتخاباتی خود در یازدهمین دوره ریاست جمهوری مبنی بر کابینه اخلاق اشاره و تصریح کرد: اگر بداخلاقی‌ها از جامعه گرفته شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.بنابراین با توجه به عنوان همایش اصلاح طلبان من خانه‌ای برای ملت را مطرح می‌کنم.

به گفته وی اصلاح طلبان همواره طرفدار صندوق رأی بودند بنابراین برای مشکلات جامعه اصلاحات را پیشنهاد می‌کنیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری تأکید کرد: بنده معتقد به اصلاحات کف خیابانی نیستم و ما در مجلس نهم از محدود اصلاح طلبانی بودم که لیست دادیم و بعضی‌ها نیز از ما انتقاد کردند اما ما بر این اعتقاد داشتیم که باید حتما لیست بدهیم.

کواکبیان از حرکت حزب خود در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دفاع کرد و گفت:‌همه ما باید راهبردمان را آشتی با صندوق‌ها اعلام کنیم و قهری با صندوق‌ها نداشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید سعی کنیم که اکثریت مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنیم، گفت: اگر اکثریت مردم به پای صندوق‌های رأی نیایند نمایندگانی که انتخاب می‌شوند نمایندگان اقلیت مردم هستند بنابراین این راهبرد حق الناس بودن رأی مردم باید جدی‌تر گرفته شود و همه مسئولان به این توجه کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تکرار سخنان پیشین خود مبنی بر اینکه وزیر ما به دنبال اکثریت کرسی مجلس  هستیم‌گفت : آن زمان که من گفته بودم ما هر 290 کرسی‌های مجلس را گرفته‌ایم آقای لاریجانی پیام داده بود که به فلانی بگو لااقل یک کرسی را برای ما نگه دارد. ما هم می‌گوییم 90 کرسی مجلس برای آدم‌های عاقلی مثل شما باشد اما از 200 کرسی دیگر مجلس کوتاه نمی آییم.

کواکبیان گفت: اصولگرایان 12 سال است که در مجلس جا خوش کرده‌اند. بروید کمی استراحت کنید شاید تحول ایجاد شود. البته ما با اصولگرایان معتدل دعوایی نداریم. بلکه معتقدیم آن هشتاد و چند نفری که امضا کردند که ظریف مذاکره نکند باید از مجلس بروند.

وی خاطرنشان کرد: آن هشتاد و چند نفر نباید در مجلس بمانند چرا که نشان دادند به منافع ملی اعتقادی ندارند بنابراین باید بروند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تخصص‌گرایی، کارشناسی و روزآمد بودن را از ویژگی‌های مجلس دهم برشمرد و گفت: اینکه نماینده‌ای ان‌پی‌تی را ام‌پی‌تی بنویسد جای تأسف است و از آن بدتر 50 الی 60 نفر هم آن را امضا می‌کنند.

کواکبیان با بیان اینکه باید مدرس‌ها در مجلس حضور داشته باشند، گفت: مرحوم مدرس فردی شجاع بود چرا که وقتی رضاخان یقه‌اش را گرفت و به دیوار چسباند و گفت تو چه می‌خواهی مدرس جواب داد هیچ چیز فقط می‌خواهم تو نباشی.

وی در مورد ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات نیز خاطرنشان کرد: در مورد ممنوع‌التصویری آقای خاتمی ما نمی‌دانیم چه بگوییم چرا که این نه قانون است و نه مصوبه.

وی در ادامه خطاب به وزارت کشور و شخص معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ما خبرهایی داریم که در بعضی از استان‌ها آدم‌های خوب را حذف و افرادی را به هیأت اجرایی آورده‌آند که دل در گروه دولت گذشته دارند. ما نمی‌گوییم هیأت اجرایی استان‌ها حتما اصلاح طلب باشد بلکه می‌گوییم لااقل احمدی‌نژادی‌ها را نگمارید.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خطاب به شورای نگهبان نیز تقاضا کرد که حال فعلی افراد را میزان قرار دهد چون فردی که 12 سال قبل نامه‌ای را امضا کرده حالا نباید مدام به پای آن اشتباه بسوزد.

وی در پایان گفت:‌ از کل دست‌اندرکاران انتخابات، نظامی‌ها، انتظامی‌ها،‌ اطلاعاتی‌ها، امنیتی‌ها خواهش داریم بگذارند انتخاباتی بی حاشیه، مطلوب و در شأن ملت برگزار شود.


لاریجانی از قم ثبت نام کرد/عکس

علی لاریجانی ظهر امروز با مراجعه به فرمانداری قم، برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از قم ثبت‌نام کرد.


علی لاریجانی کاندیدای مجلس شورای اسلامی در قم شد+عکس

لاریجانی در دو دوره مجلس هشتم و نهم شورای اسلامی، نماینده مردم قم بود و نیز 8 سال است که ریاست قوه مقننه را برعهده دارد.

ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی از 28 آذر ماه امسال آغاز شده و امروز ششم روز خود را سپری می‌کند.


جواد خیابانی فضای مجازی را ترکاند

با انتشار خبر کاندیداتوری گزارشگر مشهور فوتبال برای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرج، هیاهویی در فضای مجازی به راه افتاد.

خبر آنلاین: خبرش مثل بمب ترکید. یکباره جواد خیابانی در صدر واکنش های مجازی قرار گرفت. اینکه گزارشگر خبرساز مسابقات فوتبال تصمیم گرفته است کاندیدای انتخابات مجلس شود. او که خودش چند وقتی است می گوید دانشجوی دکتری شده و البته به عنوان استاد در دانشگاه علمی - کاربردی تدریس می کند، برای آینده تصمیمی جدید گرفته است، رفتن به مجلس شورای اسلامی.
 
جواد خیابانی در دهه 70 بی شک یک سوپر استار بود. گزارشگر و مجری خوش صدایی که تا قبل از اوج گرفتن عادل فردوسی پور، به دلیل گزارش های فوتبالی زیبایش و البته آشنایی نسبتا مناسبش در مقایسه با سایر رقیبان با فوتبال روز دنیا، کانال های گرفتن اخبار داغ و کمی هم زبان انگلیسی ، متفاوت از رقبایش بود و پیشگام تر.
 
او با گزارش های به یاد ماندنی از استرالیا و جام جهانی 98 فرانسه به یک سوپر استار تبدیل شد اما در دهه 80، جواد که وارد بیزنس و زندگی شده بود. او که حالا به دلیل فعالیت در کانونی تبلیغاتی و رفتن روی استیج های مختلف به عنوان مجری و مشاوره دادن به بسیاری از باشگاه های ورزشی، کمتر زمانی برای مطالعه داشت، در رقابت با چند مجری، گزارشگر جوان مثل فردوسی پور، مزدک میرزایی و رضا جاودانی، سیری نزولی در پیش گرفت.
 
او هر روز میزان اشتباهاتش بیشتر و بیشتر می شد اما این تمام ماجرا نبود. او که بی میلی در گزارش کردن هایش مدام بیشتر به چشم می آمد با گفتن «قطعا» و «حتما» های پیاپی برای عباراتی مثل «این توپ حتما گل می شه، نه گل نمی شه» یا اشتباهات بسیاری که هر بار و هر بار تکرار می شدند و با جست و جویی کوچک در اینترنت، کتابی از آنها را می توان ردیف کرد، به سوژه ای برای انتقاد تبدیل شد.
 
جواد اما برای منتقدان جمله ای کلیشه ای داشت: «این قدر علیه من بنویسید تا جان تان در بیاید.» و بعدها این لحن را حتی تندتر کرد و این اواخر برای آنها که فوتبال را با گزارش صدای او دوست نداشتن گفت: «کار گزارشگر گزارش است و کار بیننده گوش کردن. اگر دوست ندارند یا صدای تلویزیون را ببندند یا کانالش را عوض کنند!»
 
او که آخرین بار حتی خبر نداشت منصور پورحیدری به دلیل بیماری شدید روی نیمکت استقلال در بازی با صبا نیست و گفت او رو به هواداران دست تکان می دهد، حالا می خواهد فصلی جدید را در زندگی اش تجربه کند. ورود به مجلس از شهر کرج. شهری که 3 نماینده در مجلس دارد و نزدیک به 30 نفر برای این 3 کرسی کاندیدا شده اند.
 
با اعلام خبر ثبت نام خیابانی که خودش اولین بار آن را در باشگاه سایپا و در جمع دوستانش طرح کرده بود و خبرش در رسانه ها منتشر شد، فصلی جدید را در زندگی اش آغاز کرده است. فصلی که سوژه ای شده برای کاربران فضای مجازی. کامنت های بی شماری که در کمپین حمایت از خیابانی به راه افتاده تا خبرنگاران ورزشی شبه روشن فکری که این طور مواقع راه می افتند و ژست آوانگارد می گیرند تا بگویند متفاوت هستند و حالا برای خیابانی خط و نشان می کشند اما رفتارهای فرصت طلبانه شان شهره اهالی ورزش است.
 
کامنت هایی که در آنها بسیارند عباراتی که پیشتر جواد خیابانی به اشتباه در گزارش های فوتبالش استفاده کرده است و حالا با عباراتی در مجلس شبیه سازی شده اند. این که شعار انتخاباتی او بی شک از بازی ایران و استرالیا گرفته می شود و خواهد بود: «گل ... گل ... خداداد عزیزی ... گل!» و عباراتی که کاربران مختلف در فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام های شان نوشته اند.
 
جملاتی چون: «فعلا نام خیابانی را با مداد در لیست مجلس شورای اسلامی بنویسید.» یا «خیابانی به اصلاح طلبا میگه گوش چپ به اصولگراهام میگه بال راست» عبارت هایی که برگرفته از حرف های فوتبالی او هستند مثل: «بذاريد به صراحت بگم که دو دقيقه وقت به پايان مجلس باقي مونده» یا «فکر کن خیابانی نماینده مجلس بشه جریان رأی گیری های مجلس رو بهش میسپارن گزارش کنه: هر نماینده قطعا ۱ رأی داره و ۲ رأی نداره، رأی بعضیا رأی تره.» و جملاتی مثل: «چه جالب فامیلی رئیس مجلس با رئیس قوه قضاییه یکیه بله به گمونم برادر باشن» و عبارت هایی مثل«لایحه رای می یاره، رای میاره، رای میاره ... نه تصویب نمی شه!»
 
پست هایی که مدام در فضای مجازی دست به دست می شوند و نشان از اهمیت موضوع کاندیداتوری برای این کاربران داشته است! خیابانی گفته روز پنجشنبه در فرمانداری کرج برای انتخابات ثبت نام می کند. البته اگر این بازتاب ها باعث انصرافش نشود!


آیت‌الله یزدی: 800 نفر برای خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند یعنی اهداف دیگری پشت پرده است

حتی دیدیم خانمی با وضعیت حجاب نامناسب برای این مجلس ثبت‌نام کرد، مسئولان اعلام می‌کنند ثبت‌نام آزاد است ...

آیت‌الله یزدی: 800 نفر برای خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند یعنی اهداف دیگری پشت پرده است/ نظارت بر عمل و بقاء شرایط رهبری وظیفه خبرگان استرئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ثبت نام 800 نفر برای مجلس خبرگان رهبری گفت: به نظر می‌رسد اهداف دیگری پشت پرده این نام‌نویسی‌هاست بنابراین باید مراقبت بود زیرا وضعیت حساسی بر این مجلس حاکم است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان با کمیسیون‌های داخلی این مجلس که در محل دبیرخانه خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با بیان اینکه تکفیری‌ها همچنان به حضور در منطقه ادامه می‌دهند، اظهار کرد: این گروه‌ها در راستای تضعیف اسلام ناب حرکت می‌کنند.
 
آیت‌الله یزدی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری عنوان کرد: امیدواریم کسانی که به عنوان نماینده مردم در مجلس معرفی می‌شوند، عنایت ویژه‌ای به انقلاب و گسترش آن و همچنین توسعه کشور داشته باشند.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری کلید جمهوریت و اسلامیت نظام است و نگاهی به اهداف و کارکردهای آن نشان می‌دهد هم مقوله جمهوریت را می‌توان در آن دید و هم مسئله اسلامیت را زیرا این مردم هستند که اشخاص واجد شرایط را برای عضویت در این مجلس تعیین می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه وظایف مجلس خبرگان برای همگان روشن و آشکار است، گفت: اهمیت و جایگاه زیادی برای این مجلس در قانون اساسی و نزد ملت ایران وجود دارد بنابراین کسانی که رأی می‌دهند باید با دقت زیادی اشخاص مد نظر خود را انتخاب کنند.
 
آیت‌الله یزدی مجلس خبرگان رهبری را مهمترین بخش تشکیلاتی نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: در اهمیت این مجلس آنکه رهبر نظام با انتخاب اعضای آن تعیین می‌شود و شخص رهبر هم قوای سه گانه را تایید، تنفیذ و هماهنگ می‌کند، یعنی اسلامیت نظام هم از این طریق تامین می‌شود.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری به ارتباط میان این مجلس و جمهوریت نظام پرداخت و افزود: اینکه مردم با رأی خود اعضای خبرگان را تعیین می‌کنند، به مقوله جمهوریت ارتباط پیدا می‌کند و خبرگان نیز که دارای وظایفی هستند و مهمترین آنها هم انتخاب رهبر است.
 
وی با بیان اینکه اعضای مجلس خبرگان باید دارای شرایطی باشند که از جمله قدرت تشخیص فقیه لایق است، گفت: با این حال نام‌نویسی برای این مجلس در قانون آزاد است و حتی دیدیم خانمی با وضعیت حجاب نامناسب برای این مجلس ثبت‌نام کرد، مسئولان اعلام می‌کنند ثبت‌نام آزاد است و مشکلی وجود ندارد ولی این وضعیت مناسبی نیست.
 
آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: 800 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که به نظر می‌رسد اهداف دیگری پشت پرده این نام‌نویسی‌هاست بنابراین باید مراقبت بود.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مردم باید توجه کنند که چه افرادی را برای عضویت در خبرگان انتخاب می‌کنند، گفت: وضعیت حساسی بر این مجلس حاکم است و مردم هم باید حساسیت لازم را داشته باشند.
 
وی با اشاره به دیگر وظایف خبرگان علاوه بر انتخاب رهبر عنوان کرد: نظارت بر عمل و بقاء شرایط موجود در رهبری دیگر وظیفه اعضای این مجلس است، بر این اساس کمیسیون مربوطه تحقیقاتی درباره دیدارها، ملاقات‌ها و سخنان رهبر انجام می‌دهد و این وظیفه تاکنون به بهترین صورت انجام شده است.
 
آیت‌الله یزدی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل رهبری از فراز و فرودها عبور کرده است، افزود: یک توصیه به خودم، همه دوستان و همه مردم دارم و آن هم اینکه جامعه هیچگاه نباید به سوی دو قطبی شدن پیش برود.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود وظایف شورای نگهبان را مورد توجه قرار داد و گفت: شورای نگهبان صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند و افراد واجد شرایط را معرفی خواهد کرد، ولی این مردم هستند که باید از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده، به شخصی رأی دهند که برتر است.
 
وی با تاکید بر پرهیز از گروه‌گرایی و دسته‌بندی‌ها از سوی مردم خاطرنشان کرد: آنچه در هنگام رأی دادن ملاک است، رضایت الهی، مصالح اسلام و آینده کشور است.


عارف: همه نخبگان اصلاح‌طلب در فرصت باقیمانده ثبت‌نام کنند

معاون اول دولت خاتمی با اشاره به لزوم تشویق نخبگان برای ثبت‌نام در انتخابات گفت: با وجود زمان اندک باقی‌مانده تا پایان مهلت ثبت‌نام خواهش من از دوستان این است که این افراد را به نام‌نویسی تشویق کنند.

به گزارش ایلنا٬ محمدرضا عارف که در نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان سراسر کشور با عنوان «خانه‌ای برای ملت» سخن می‌گفت٬ با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم اسفندماه پیش‌رو گفت: شرایط کشور و شرایط منطقه‌ای در کنار روندی که دولت تدبیر و امید در دو سال و نیم گذشته بوجود آورد، ایجاب می‌کند که انتخاباتی با مشارکت حداکثری برگزار کنیم.

او با تاکید بر اهمیت مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گفت: در مجلس آتی باید سعی کنیم در این حوزه‌ها به دولت یاری برسانیم و هم‌زمان در مسائل منطقه‌ای نیز باید به سمتی برویم که جمهوری اسلامی ایران بتواند آنچنان که باید٬ نقش‌آفرینی کند.

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: جبهه اصلاحات مدعی است که سهم اساسی را در خلق حماسه ۲۴ خرداد سال ۹۲ برعهده داشته است٬ بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توانیم بگوییم با همین راهبرد مسیری که از خرداد ۹۲ آغاز کردیم را برای خلق حماسه‌ای پرشور‌تر از انتخابات ریاست جمهوری پیشین ادامه خواهیم داد.

عارف با بیان اینکه راهبرد حفظ انسجام و همبستگی اصلاح‌طلبان همواره مورد توجه بوده است٬ تصریح کرد: ما برای ادای تکلیف در صحنه هستیم و آمادگی پذیرش مسئولیت را داریم و همواره بر خرد جمعی تمکین می‌کنیم و حاضر نیستیم به هر قیمتی در صحنه بمانیم.

او ادامه داد: این راهبرد‌ها در جبهه اصلاحات همواره مطرح بوده و نتیجه تعامل‌ها و بحث‌های دو سال و نیم گذشته این بود که جهت‌گیری روشنی براساس حرکت جبهه‌ای با عبور از منافع حزبی و گروهی و پرهیز از سهم‌خواهی و همچنین پذیرش حداکثری مسئولیت و انتظار حداقلی را در دستور کار قرار دادیم.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه پس از بحث‌ها و تعامل‌های چندماه اخیر به طور طبیعی به شورای سیاستگذاری اصلاحات رسیدیم٬ گفت: زمانی که شورای سیاست‌گذاری اصلاحات آغاز به کار کرد حدود ۱۱۰ روز به برگزاری انتخابات باقی مانده بود و این شورا تصمیم گرفت کلیه امور خود را به احزاب و جریان‌ها در شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخاباتی بسپارد و محوریت انتخابات را به حوزه‌های انتخابیه واگذار کند. در واقع ما با وارونه کردن هرم٬ کاری کردیم که قاعده هرم خود تصمیم‌گیر باشد و راس هرم برای دیگران تصمیم‌گیری نکند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان اضافه کرد: انتظار ما از این شورا این است که هیچ جریانی احساس کنار گذاشته‌ شدن نکند٬ چراکه نیاز به اجماع کامل داریم و به همین دلیل قصد داریم از تمامی ظرفیت‌ها برای حفظ این اجماع یاری بگیریم.

عارف اضافه کرد: هم اکنون زمان اندکی تا برگزاری دو انتخابات مهم اسفندماه باقی مانده و ما باید برای ثانیه‌ ثانیه این مدت دوماهه برنامه‌ریزی کنیم. شرایط کشور قابل قبول است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم و به خوبی این شرایط را مدیریت کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: تقویت ساختار اصلاح‌طلبان بعد از اسفندماه ۹۴ یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ماست. ما باید قدر تلاش‌هایی که انجام شده را بدانیم و سعی کنیم با ارزیابی اقدام‌های انجام گرفته در این مدت ۱۱۰ روزه مشکلاتمان را شناسایی کرده و در جهت حل آن تلاش کنیم.

عارف ادامه داد: الگو قرار دادن رفتار اصلاح‌طلبان در خرداد ۹۲ و برندسازی برای ادامه فعالیت‌ها یکی دیگر از خواسته‌ها و اهداف مهم اصلاح‌طلبان در آینده است. ما نباید آنچه در انتخابات ۹۲ اتفاق افتاد را منحصر به یک فرد تفسیر کنیم٬ بلکه باید این الگو را برندسازی و نهادینه کنیم و از آن برای پیمودن ادامه مسیر به عنوان مشی اصلاح‌طلبانه استفاده کنیم.

او با تاکید بر اهمیت ترجیح منافع ملی پایدار بر منافع جناحی و سیاسی یادآور شد: این رویکرد هدف همیشگی جبهه اصلاحات بوده و باید همواره مورد توجه قرار بگیرد و در همین راستا باید منافع جبهه اصلاحات را نیز بر منافع حزبی در حوزه‌های انتخابیه ارجح بدانیم.

عارف تصریح کرد: حفظ آرامش نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار دهیم؛ البته وظیفه مراجع امنیتی در راستای حفظ آرامش اهمیت ویژه‌ای دارد و ما انتظار داریم در خصوص برهم زدن مراسم مجوزدار اقدام عملی صورت بگیرد. ما نیز خود را موظف به پیگیری این مسائل می‌دانیم٬ اما به نظر ما رفتار متقابل هیچ‌گاه جواب نمی‌دهد و ما باید آرامش را الگوی کار قرار دهیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان اعلام کرد: رعایت دقیق ضوابط قانونی در همه مراحل شعار همیشگی ماست و همواره خود را ملزم به رعایت قانون دانسته‌ایم و انتظارمان از برگزار کنندگان انتخابات این است که همواره قانون را مد نظر قرار دهند.

عارف با اشاره به تلاش اصلاح‌طلبان برای جذب آرای خاکستری یادآور شد: هدف ما ۲۷ درصدی که در خرداد ۹۲ به صحنه نیامدند و باید برای کشاندن آنها به پای صندوق‌های رای تلاش کنیم. ما هیچ‌گاه از هویت اصلاح‌طلبی‌مان کوتاه نمی‌آییم و با حفظ هویت اهل تعامل و گفت‌وگو حتی با رقبایمان نیز هستیم.

عارف با اشاره به برنامه‌های راهبردی جبهه اصلاحات خبر داد: ان‌شاءالله تا یک الی دو هفته آینده رئوس کلی برنامه‌های راهبردی خودمان را با فرض کسب اکثریت کرسی‌های مجلس اعلام خواهیم کرد.

او اضافه کرد: توجه کامل به مصوبات شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات که منتخب احزاب اصلاح‌طلب هستند و عموما در تمامی مسائل اجماع کامل دارند٬ خواسته مهم ما از همه دوستان است.

عارف همچنین با اشاره به سهمیه ۳۰ درصدی زنان و همچنین لزوم حضور جوانان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه‌ای که بیش از نیمی از جمعیت تحصیلکرده‌اش را زنان تشکیل می‌دهند٬ نمی‌توان به حضور ۳۰ ردصدی آن‌ها بی‌توجه بود. این ظرفیت در خانم‌ها وجود دارد و ما سعی خواهیم کرد با محور قرار دادن این الگو٬ سهم نازل زنان در مجلس کنونی را تغییر دهیم.

او ادامه داد: در گفتمان اصلاحات باید تلاش کنیم اولویت را به جوانانی بدهیم که توانایی رقابت را داشته باشند٬ چرا که ما برای شکست به صحنه نمی‌آییم؛ ضمن آنکه باید توجه کنیم این آخرین انتخابات نخواهد بود و انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال ۹۶ نیز فرصتی است تا این ایده میدان دادن به جوانان و زنان را به مقصود برسانیم.

معاون اول دولت خاتمی با اشاره به لزوم تشویق نخبگان برای ثبت‌نام در انتخابات اعلام کرد: این مسئله یکی از راهبردهای مهم ما بوده و با وجود زمان اندک باقی‌مانده تا پایان مهلت ثبت‌نام خواهش من از دوستان این است که این افراد را به نام‌نویسی تشویق کنند.

عارف در پایان تصریح کرد: برنامه‌ریزی و جهت‌گیری ما برگزاری یک انتخابات پرشور است و براین اساس تلاش می‌کنیم مشارکت را تا کف ۷۵ درصد ارتقا ببخشیم.


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر

تابناک گیلان به نقل از دیلی میل، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، از روز شنبه به همراه خانواده‌اش، تعطیلات دو هفته‌ای سال نو را در جزایر هاوایی آغاز کرده است. وی «هیل رینا،» خانه‌ مجللِ چند میلیون دلاری را برای سکونت خود انتخاب کرد. این ملک 7 هزار فوت مربعی، (2.1 کیلومتر مربع) نام مستعار کاخ سفید دوم را به خود اختصاص داده است.

در طراحی «هیل رینا» از فرهنگ آسیایی الهام گرفته شده است؛ به گونه‌ای که فضاهای بسیاری از جمله آبگرم، استخر، اتاق بخار و رواق با صندلی‌های راحتی در آن تعبیه شده است. این ملک رویایی دارای 5 اتاق خواب، 6 حمام، یک آشپزخانه مجهز، یک باغ و حتی یک تالاب تزئینی با ماهی‌های کپور زینتی است. گفته می‌شود هزینه اجاره یک شب این خانه حدود 3500 دلار است.

گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر



گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر



گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر


گشت و گذاری در خانه مجلل اوباما در هاوایی + تصاویر



عادل فردوسی پور تهدید شد

خبرآنلاین: روزنامه ارگان صدا و سیما عادل فردوسی پور را به اخراج تهدید کرد.

روزنامه جام جم نوشت: هماهنگی با مسئولان و مدیران گروه یک شبکه برای انجام یک مصاحبه اختصاصی از اصول ابتدایی و بدیهی برنامه‌سازی در تمام تلویزیون‌های دنیاست.

صداوسیمای جمهوری اسلامی اما در برابر این کم‌کاری و تخلف رخ‌داده در برنامه نود، فقط جلوی پخش مصاحبه را گرفت و بقیه برنامه به روال هر هفته پخش شد و روی آنتن رفت. اما دیگر شبکه‌های تلویزیونی گاه تخلفات مجریان خود را برنتابیده و حتی تا پای اخراج آنها رفته‌اند.

در سال جاری میلادی شبکه بی.‌بی.‌سی همکاری چندین و چند ساله خود را با جرمی کلارکسون مجری نام‌آشنای برنامه تخت‌گاز این شبکه به‌دلیل درگیری با تهیه‌کننده برنامه ابتدا به‌طور موقت به حال تعلیق درآورد و بعد اخراج کرد.

برنامه تخت گاز از سال 2002 با اجرای جرمی کلارکسون، ریچارد همون و جیمز می‌پخش و تخمین زده می‌شد هر هفته نزدیک به 350 میلیون نفر در 170 کشور بیننده دارد.

شبکه سی.‌ان‌.ان نیز جیم نانسی مجری خود را که در جریان دعوای توئیتری به‌شدت از حامیان اسرائیل انتقاد کرده بود، پس از 34 سال کار از این شبکه آمریکایی اخراج کرد.

سی.ان.ان در گذشته نیز فرید زکریا را به دلیل سرقت ادبی در نگارش روایتی، از مسئولیتش در این شبکه به حالت تعلیق درآورده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار