بسته ویژه خبری تابناک خوزستان؛
در «بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار و یادداشت هایی که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۵۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 24 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

«بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» جایی است که در آن اخبار، گزارشها و یادداشت های سایر رسانه های خبری را رصد و منعکس می کنیم.



جمی که در جمع ما نیست...

روزنامه سرآغاز در تازه ترین شماره خود(377) مطلبی با عنوان جمی که در جمع ما نیست... به یادبود فقدان روحانی مبارز جنوب را منتشر کرده است.

مرحوم آیت الله جمی نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه شهر آبادان بود که در سال 1386 چهره در نقاب خاک کشید و به دیدار معشوق شتافت.

این روحانی مبارز که در سخت ترین شرایط، هرگز قدمی پا را پس نکشید و دوشادوش رزمنده های اسلام به جهاد پرداخت.

او که از نزدیک شاهد و ناظر تمام صحنه های خط اول جبهه بود دست نوشته های این روحانی روزهای جنگ به لحاظ زمانی قابل توجه است زیرا خاطره نویسی های وی از روزهای اول دفاع مقدس تا یک سال پس از آن ادامه یافت که در نوع خود جالب توجه می باشد.

سوم دی ماه سالروز وفات آیت الله جمی است که یاد این روحانی بزرگ را گرامی می داریم و به احترام عظمتش به سوگ می نشینیم.


  
ایجاد مناطق آزاد موجب گرانی‌ است

پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز به بررسی ایجاد مناطق آزاد در کشور و مشکلات آنان پرداخته است.

ایجاد مناطق آزاد، نخستین بار در کشورهای سوسیالیستی که دارای اقتصاد بسته بودند، مورد توجه قرار گرفت. در سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ ضربه پذیری اقتصاد کشور از صادرات نفتی، به طور محسوس نمایان شد. آمارهای سال ۱۳۶۷ نشان می‌دهند که صادرات نفتی کشور ایران در آن سال حدود ۷ میلیارد دلار شد.

در حالی که همین درآمدهای ارزی در برخی از سال‌ها از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفته است؛ بنابراین در برنامه اول، توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان یک تصمیم قطعی مورد توجه شده، و هفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی در کشور مورد تصویب قرار گرفت.

در این میان عده ایی با اعلام نظر در مورد عدم موفقیت در بازدهی این مناطق معتقدند، که برخی از اهداف مورد نظر تحقق نیافته و مشکلات آن را در تعیین نه چندان اصولی اهداف مربوط به ایجاد مناطق، محرومیت مناطق با وجود هزینه‌های انجام شده، عدم اولویت بندی نیازهای هر منطقه، کمبود تسهیلات بیمه‌ای و بانکی، عدم مکان یابی صحیح، نبود امکانات زیربنایی و سوء استفاده قاچاقچیان از این مناطق به سبب نبود ابزارهای کنترلی لازم و … می دانند.



کشاورزان خوزستان چشم‌انتظار معوض کشت

خبرگزاری مهر به بررسی مشکلات کشاورزان خوزستانی در ضررهایی که آنان متحمل شده اند پرداخته است.

خشک‌سالی و مدیریت منابع مالی سبب شد كه سازمان آب و برق خوزستان برای كشاورزان ممنوعیت كشت تعیین كند و در ازای جبران خسارت ناشی از آن به كشاورزان معوض پرداخت شود كه تاكنون این مهم انجام نشده است.

یکی از این کشاورزان می گوید: در اثر ممنوعیت کشت برنج میزان شوری در زمینم‌ زیاد شده است. به دلیل اینکه یک‌فصل در آن محصولی نکاشتم، میزان محصول زیر کشتم در فصل بعدی خیلی کم شد. با این وضعیت خسارت زیادی به من رسیده است تنها راه درآمدم همین بود که با ایجاد محدودیت قطع‌شده است برای همین انتظار دارم بابت این ضرری که به من رسیده است معوض کشت به من پرداخت شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان درباره پرداخت نکردن معوض کشت به کشاورزان خوزستان در پی محدودیت کشت ایجاد شده برای آنان اظهار كرد: کشاورزان خوزستانی چند سالی است که با محدودیت کشت در فصل‌هایی از سال مواجه می‌شوند، با ایجاد این محدودیت آنها راه دیگری برای امرار معاش ندارند بنابراین روال معمول آن است که در ازای این محدودیت، معوض کشت پرداخت شود تا خسارت آنها جبران شود وگرنه کشاورزان در تنگنا خواهند بود و ندادن خسارات به آنها بی‌عدالتی است.


 
فروش یکی از سدهای خوزستان

پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز به موضوع واگذاری یکی از سدهای استان خوزستان پرداخته است.

سد شهید عباسپور یا سد کارون ۱ یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است که بر روی رودخانه کارون در جنوب باختری ایران احداث شده‌است.

این سد، در استان خوزستان و در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان مسجد سلیمان، واقع شده‌است.

این سد و نیروگاه در سال گذشته در فهرست واگذاریها قرار داشت و قرار بود بلوک ۴۹۰ سهمی آن که ۴۹ درصد سهام آن به شمار می رفت، به ارزش کل پایه ۲۶ میلیارد و ۷۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به صورت نقد و اقساط در روز ۳۰ اردیبهشت ۹۳ در بازار سوم فرابورس عرضه شود اما سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای تعویق عرضه این بلوک را خواستار شد.

اکنون سد و نیروگاه شهید عباسپور در فهرست واگذاری های سازمان خصوصی سازی در سال ۹۴ قرار دارد.



آزادگانی از جنس سرافرازی

پایگاه خبری همای خوزستان یادداشتی با عنوان آزادگانی از جنس سرافرازی، به مناسبت 26 آذر روز تجلیل از اسرا و مفقودین به قلم علی حسنی پور منتشر کرده است.

لحظه های اسارت، لحظه های اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و دفاع از استقلال و آزادی سرزمینی بود که با سال ها مبارزه و با خون هزاران لاله عاشق به ثمر نشست.

فریاد خاموش غیورمردانی که با دژخیمان فرومایه به رویارویی پرداختند و از سرزمین اسلامی مان دفاع کردند. آنان پس از نبردی جانانه و دلاورمردانه، بر مصیبت های اسارت صبر کردند و با تحمل ضربات کینه و خشم دشمن، مایه ماندگاری و پایداری جمهوری اسلامی شدند.

سبک بالان عاشق بی شماری، سوار بر توسن شرف و عزت به معراج خون تاختند و در همان حال، سینه هایی نیز در قفس تنگ بازداشت گاه های بعث عراق تپیدند.

آنها بهترین سالیان عمر خود را آنجا گذراندند تا ندای حق و حقانیت نواخته شود و نام ایران در اوج درخشش بماند.

اسیران ایرانی، با پیروی از کاروان اسیران عاشورا، در اسارت آزادگی آفریدند و دشمن ریاکار را رسوا ساختند.

بزرگ و پاینده باد نام اسیران آزاده و شهیدان گم نام بی قرار که نشان آنها را در بی نشانی میشود یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار